سید امیرحسین شبیری تابش را سامانهای کاملا بومی دانست و گفت: این سامانه امکان مدیریت انواع خدمات مبتنی بر چک صیادی (ثبت، انتقال، استعلام، تایید، استعلام ذینفعان) را در بستری امن، از طریق برنامکهای موبایلی بانکها و فناوران مالی مورد تایید بانک مرکزی فراهم آورده است.
وی از جمله مهمترین سرویسهای ارائه شده از سوی این محصول را مواردی مانند عملیات انتقال وجه کارت به کارت، استعلام تراکنش، سرویس چک، پرداخت قبوض و سرویسهای ارزش افزوده مبتنی بر احراز هویت قوی و تطابق کارت و کد ملی اعلام کرد.
مدیرعامل شرکت شاپرک با بیان اینکه سامانه در سه سال گذشته توسعه قابل توجهی داشته است، تصریح کرد: تابش با ارائه سرویسهای مختلف به شرکتها و دارندگان کارت علاوه بر 29 بانک و موسسه اعتباری و نیز 29 شرکت پرداخت ساز، پذیرای بیش از 32 میلیون کاربر و ثبت بیش از 130 میلیون کارت برای انتقال وجه است که آن را به یکی از فراگیرترین سامانههای بانکی و پرداخت کشور مبدل کرده است.
شبیری دانشبنیان شدن شرکت شاپرک را مرهون تلاشهای مدیران و کارشناسان این مجموعه دانست و خاطرنشان کرد: نه تنها سامانه تابش بلکه بسیاری دیگر از خدماتی که در شرکت در حال ارائه سرویس هستند، پایه دانشی داشته و نیاز است اقدامات توسعهای برای آنها نیز به انجام برسد.
انتشار: کوروش جم