• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
2

همه چیز درباره سامانه ثبت رایگان اجاره مسکن

  • کد خبر : 318928
  • 05 خرداد 1402 - 7:26
همه چیز درباره سامانه ثبت رایگان اجاره مسکن

یک سامانه معاملات املاک و مستغلات در کشور راه‌اندازی شده است که در حال حاضر در نسخه آزمایشی قرار دارد. در این سامانه، مالکان و مستاجران امکان دریافت کد رهگیری رایگان برای قرارداد اجاره را دارند و نیازمند ثبت نام در سامانه ملی املاک و اسکان هستند. این سامانه تاکنون اجازه دریافت کد رهگیری رایگان […]

  • یک سامانه معاملات املاک و مستغلات در کشور راه‌اندازی شده است که در حال حاضر در نسخه آزمایشی قرار دارد. در این سامانه، مالکان و مستاجران امکان دریافت کد رهگیری رایگان برای قرارداد اجاره را دارند و نیازمند ثبت نام در سامانه ملی املاک و اسکان هستند. این سامانه تاکنون اجازه دریافت کد رهگیری رایگان برای قرارداد اجاره را برای مشاوران املاک نداشت.

    هموطنان می‌توانند به سایت amlak.mrud.ir قسمت “سامانه ثبت رایگان اجاره مسکن” دسترسی پیدا کنند و از این سامانه برای ایجادقرارداد اجاره جدید یا دریافت کد رهگیری استفاده کنند. لازم به ذکر است که تنها کدهای رهگیری ایجاد شده بعد از ثبت قرارداد در این سامانه قابل استعلام هستند و کدهای رهگیری دریافت شده از مشاوران املاک در این سامانه قابل استعلام نیستند.

    همچنین، برای دریافت ودیعه مسکن، کسانی که قبلاً کد رهگیری دریافت کرده‌اند باید به “سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن” مراجعه کنند. همچنین، تسهیلات ساخت، تسهیلات کمک ودیعه و موارد مشابه می‌تواند از سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن بهره برداری شود.

    در صورتی که شما مالک یا مستاجری هستید که می‌خواهید اطلاعات مربوط به اقامتگاه یا ملک خود را اظهار کنید، می‌توانید از سامانه ملی املاک و اسکان کشور استفاده کنید. با استفاده از این سامانه، شما می‌توانید اطلاعاتی را مانند اطلاعات مالکیت، اطلاعات قرارداد و مشخصات ملک خود را به روز رسانی کنید.

    بدین ترتیب، سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور به شما امکاناتی مانند دریافت کد رهگیری رایگان و اظهار اقامتگاه و ملک را فراهم می‌کند. ادر حال حاضر، یک سامانه معاملات املاک و مستغلات در کشور به صورت نسخه آزمایشی راه‌اندازی شده است. در این سامانه، مالکان و مستاجران می‌توانند کد رهگیری رایگان برای قرارداد اجاره خود دریافت کنند، اما برای استفاده از این سامانه لازم است در سامانه ملی املاک و اسکان ثبت نام کنند.

    از روز چهارشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۲، در این سامانه قابلیت ثبت رایگان قرارداد اجاره و دریافت کد رهگیری برای مالکان و مستاجران ایجاد شده است، بدون اینکه نیاز به مراجعه به دفاتر املاک داشته باشد. قبلاً، دریافت کد رهگیری تنها مختص مشاوران املاک بود، اما با راه‌اندازی این سامانه، این امکان برای مالکان و مستاجران نیز فراهم شده است. برای دسترسی به این سامانه، هموطنان می‌توانند به سایت amlak.mrud.ir و در بخش “سامانه ثبت رایگان اجاره مسکن” ثبت نام کنند.

    در این سامانه، تنها کدهای رهگیری ایجاد شده بعد از ثبت قرارداد در این سامانه قابل استعلام هستند و کدهای رهگیری دریافت شده از مشاوران املاک در این سامانه قابل استعلام نمی‌باشد. همچنین، برای دریافت ودیعهمسکن، کسانی که قبلاً کد رهگیری دریافت کرده‌اند باید به “سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن” مراجعه کنند. این سامانه همچنین امکاناتی مانند تسهیلات ساخت، تسهیلات کمک ودیعه و موارد مشابه را نیز فراهم می‌کند.

    در صورتی که شما مالک یا مستاجری هستید که می‌خواهید اطلاعات مربوط به اقامتگاه یا ملک خود را به روز رسانی کنید، می‌توانید از سامانه ملی املاک و اسکان کشور استفاده کنید.

    به طور کلی، سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور، امکانات مختلفبرای مالکان و مستاجران فراهم می‌کند. با راه‌اندازی نسخه آزمایشی این سامانه، مالکان و مستاجران اکنون می‌توانند به رایگان کد رهگیری برای قرارداد اجاره خود دریافت کنند، بدون اینکه نیاز به مراجعه به دفاتر املاک داشته باشند. با استفاده از سایت amlak.mrud.ir و در بخش “سامانه ثبت رایگان اجاره مسکن”، هموطنان می‌توانند به این سامانه دسترسی پیدا کنند.

     

    سامانه املاک و مستغلات مختص کسانی است که قصد ایجاد قرارداد اجاره جدید یا دریافت کد رهگیری را دارند. لازم به ذکر است که تنها کدهای رهگیری ایجاد شده بعد از ثبت قرارداد در این سامانه قابل استعلام هستند و کدهای رهگیری دریافت شده از مشاوران املاک در این سامانه قابل استعلام نمی‌باشد.

    برای دریافت ودیعه مسکن، کسانی که قبلاً کد رهگیری دریافت کرده‌اند باید به “سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن” مراجعه کنند. همچنین، هموطنان می‌توانند از سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن برای استفاده از تسهیلات ساخت، تسهیلات کمک ودیعه و موارد مشابه استفاده کنند.

    در صورتی که قصد اظهار اقامتگاه و ملک‌های تحت مالکیت خود را دارید، می‌توانید از سامانه ملی املاک و اسکان کشور استفاده کنید. لازم به ذکر است که این سامانه فقط برای اظهار اقامتگاه و ملک‌های تحت مالکیت شما قابل استفاده است و در صورتی که قصد ایجاد قرارداد اجاره جدید یا دریافت کد رهگیری را دارید، باید از سامانه املاک و مستغلات استفاده کنید.

    پیش از استفاده از امکانات سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور، شما باید اطلاعات شخصی، مشخصات املاک تحت مالکیت شما، محل اقامت و سایر اطلاعات مربوطه را در سامانه ملی املاک و اسکان کشور تکمیل و ثبت کنید. پس از تکمیل این اطلاعات می توانید در همین سامانه (سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور)، برای ایجاد قرارداد اجاره املاک تحت مالکیت خود اقدام کنید. به‌علاوه، وزارت راه و شهرسازی در حال تکمیل این سامانه برای انواع قراردادهای مربوط به املاک و مستغلات است.

    در حال حاضر، فقط امکان ایجاد قرارداد اجاره برای املاک دارای سند ۶ دانگ ممکن است. پس از ثبت قرارداد، کد رهگیری قرارداد به طرفین قرارداد ارائه خواهد شد و تمامی مراحل ایجاد و ثبت قرارداد و دریافت کد رهگیری، رایگان است.

    به منظور ایجاد و ثبت قرارداد اجاره، مؤجر (صاحب ملک) باید ابتدا اقدام به ایجاد قرارداد کند و پس از آن، مستأجر به قرارداد اضافه خواهد شد. همچنین برای ایجاد و ثبت قرارداد، می بایست مدارکی همچون سند ملک، شناسنامه طرفین قرارداد و قبوض ملک مورد اجاره (در صورت بدهی) را تهیه و ارائه کنید.

    در حال حاضر، امکان ثبت و استعلام قرارداد‌های ثبت شده برای املاک دارای سند ۶ دانگ به صورت برخط، فراهم شده است و مؤجر (صاحب ملک) و مستأجر می توانند قرارداد اجاره واحد مسکونی خود را در این سامانه ایجاد و کد رهگیری و نسخه الکترونیکی آن را دریافت کنند.

    استفاده از کد رهگیری برای تمامی قرارداد‌های اجاره املاک ضروری است؛ زیرا در گذشته، قراردادهای اجاره بر روی کاغذهای قدیمی ثبت می شدند و این ممکن بود به دلیل فروش قانونی نشدن آنها مشکلاتی ایجاد کند. لذا استفاده از قرارداد‌هایی با کد رهگیری در میان مردم باید به‌عنوان یک عادت فراگیر تلقی شود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=318928

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم