• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
3

درآمد ماینرهای بیت کوین رکورد تاریخی زد؛ ۵۲.۳ میلیون دلار در یک روز

  • کد خبر : 204555
  • 27 اسفند 1399 - 13:00
درآمد ماینرهای بیت کوین رکورد تاریخی زد؛ ۵۲.۳ میلیون دلار در یک روز

از ابتدای هفته جاری، مجموع درآمد روزانه ماینرهای بیت کوین در هر روز به حدود ۵۲.۳ میلیون دلار رسیده است. دلیل این امر آن است که قیمت بیت کوین بیش از پیش افزایش یافته و کارمزدها نیز به بیشترین میزان خود..

  • از ابتدای هفته جاری، مجموع درآمد روزانه ماینرهای بیت کوین در هر روز به حدود ۵۲.۳ میلیون دلار رسیده است. دلیل این امر آن است که قیمت بیت کوین بیش از پیش افزایش یافته و کارمزدها نیز به بیشترین میزان خود رسیده‌ است.

    به گزارش دیکریپت، سودآوری استخراج بیت کوین در حال حاضر به بیشترین میزان خود رسیده است. داده‌های به‌دست آمده از شرکت تحلیل داده بلاک چین گلاسنود (Glassnode) نشان می‌دهد از ابتدای هفته، درآمد ماینرها به رکورد جدید ۵۲.۳ میلیون در هر روز رسید.

    به‌گفته گلاسنود، این اتفاق خوبی است. این شرکت در خبرنامه هفتگی خود نوشت که این میزان، ویژگی مثبتی برای تضمین ادامه امنیت پروتکل بیت کوین است. اما چرا؟ به این دلیل که اگر استخراج بیت کوین یک فعالیت سودآور باشد، ماینرها به استخراج ادامه می‌دهند و این کمک می‌کند که کل شبکه کار خود را انجام دهد.

    نمودار قیمت بیت کوین

    اما ماینرها دقیقاً چه کاری انجام می‌دهند؟ آنها با استفاده از کامپیوترهای قدرتمند معماهای رمزنگاری را حل می‌کنند و به نوبه خود تراکنش‌ها را در بلاک چین بیت کوین تأیید می‌کنند. برای آنکه بیت کوین را به فرد دیگری ارسال کنید، یک ماینر باید آن را تأیید کند.

    این کار انرژی زیادی مصرف می‌کند و ماینرها به‌دلیل مصرف بالای انرژی همواره مورد انتقاد قرار گرفته‌اند. به‌گفته مرکز «امور مالی جایگزین» دانشگاه کمبریج، ماینرها سالانه حدود ۱۴.۲۲ گیگاوات یا ۱۲۸.۷۷ تراوات ساعت برق مصرف می‌کنند.

    به‌گفته دیجیکونومیست (Digiconomist)، شاید این مقدار زیاد به‌نظر نرسد، اما احتمالاً دانستن اینکه ردپای کربن حاصل از استخراج بیت کوین با کل کربن تولید‌شده در لندن برابری می‌کند، می‌تواند عمق ماجرا را فاش کند.

    این‌طور نیست که مصرف انرژی در شبکه‌های تمامی ارزهای دیجیتال بالا باشد، اما درباره بیت کوین این‌گونه است. ماینرها برای قدرت پردازشی که به اشتراک می‌گذارند پاداش دریافت می‌کنند. این پاداش در حال حاضر ۶.۲۵ بیت کوین یا ۳۴۷.۴۷۷ دلار (با قیمت فعلی بیت کوین) است، به‌علاوه کارمزدهایی که کاربران برای اولویت بخشیدن به تراکنش‌های خود پرداخت می‌کنند. پاداش بلاک هر چهار سال یک بار نصف می‌شود. نصف شدن پاداش استخراج بیت کوین در کد آن و به‌منظور کنترل تورم در بیت کوین قرار گرفته است. با این حال ماینرها هم‌چنان درآمد بالایی به‌دست می‌آورند.

    گلاسنود در این گزارش اشاره کرد با وجود هاوینگ بیت کوین در ماه مه گذشته و کاهش پاداش استخراج بیت کوین از ۱۲.۵ بیت کوین به ۶.۲۵ بیت کوین، ماینرها درحال کسب درآمد بالایی هستند.

    دلیل این کسب درآمد آن است که قیمت بیت کوین افزایش زیادی داشته است. هر واحد از این دارایی اکنون بالای ۵۵,۰۰۰ دلار معامله می‌شود. کارمزدهای تراکنش و هزینه ارسال بیت کوین هم به‌دلیل آنکه تعداد افراد بیشتری می‌خواهند از شبکه استفاده کنند بالاست. این یعنی ماینرها می‌توانند برای انجام کار خود پول بیشتری به‌دست آورند.

    گلاسنود هم‌چنین اشاره کرد که کارمزدهای معاملات درون زنجیره‌ایِ پرداخت‌شده که مربوط به فعالیت صرافی‌ها است نیز معیار جالبی برای ردیابی حرکت و اولویت‌های بازار است. در حال حاضر ۳۰٪ پرداخت کارمزدها مربوط به صرافی‌ها است.

    به‌عبارت دیگر در حال حاضر با توجه به رونق بازار، فعالیت‌های زیادی در صرافی‌های ارز دیجیتال در حال انجام است. آنچه که برای بیت کوین خوب است، برای ماینرهای آن نیز خوب است.

    درآمد ماینرهای بیت کوین رکورد تاریخی زد؛ ۵۲.۳ میلیون دلار در یک روز

    در این باره بیشتر بخوانید

    • مقایسه وضعیت هزینه‌ی استخراج بیت‌کوین در ایران و جهان
    • تعداد بیت کوین‌های استخراج شده به ۱۸ میلیون واحد رسید
    • سهم بیت کوین از ماینینگ ارزهای دیجیتال: بیش از ۸۰ درصد!
    • افزایش ۲۳ درصدی درآمد جهانی ماینینگ در ماه گذشته
    • وزارت صنعت: سهم ایران از استخراج بیت کوین سالانه ۶۶۰ میلیون دلار است

    منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=204555

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم