علیرغم اینکه هنوز محصول بومی پژو ۳۰۱ وارد بازار نشده است، پژو همچنان با داشتن سهم عظیم ۳۱.۵ درصد، بازار بزرگ ایران را در دست خود دارد. سایپا با فروش ۴۱۹۸۳ دستگاه خودرو در مقابل ۴۲.۰۸۴ دستگاه خودروی فروخته شده این تولید کننده فرانسوی و تنها با ۱۰۱ واحد کمتر در جایگاه بعدی قرار گرفته است. لکن کمپانی سایپا در زمینه فروش محصولات خود موفق عمل کرده است، به طوری که این کمپانی مطرح ایرانی، توانسته در طول سال گذشته، تنها ۲۷۰۴۳ دستگاه از پراید رنگ و رو رفته کرهای را به فروش برساند که موفقیت چشمگیری به شمار میرود.
رنو ساندرویی که در اروپا با نام سایپا B90 شناخته میشود نیز توانسته است در سایه بازاریابی فوقالعاده این کمپانی ایرانی، جایگاه بیست و نهم خود در ابتدای سال ۲۰۱۶ را بهبوده بخشیده و به جایگاه هشتم صعود کند. از سویی دیگر، امویام ۳۱۵ با ۲۸۰۳ دستگاه فروش در ماه گذشته، توانسته است به جمع ۱۰ برند برتر خودروی ایران راه یابد و در جایگاهی بالاتر از جک S5 با ۲۷۷۶ دستگاه و برلیانس با ۲۲۶۲ دستگاه فروش قرار بگیرد.
این در حالی است که پس از تلاشهای بسیار کمپانی چری، تیگو ۵ در رتبه ۱۶، آریزو ۵ در رتبه ۲۰، تیگو ۳ در رتبه ۱۷ و خودروی تازه وارد این ماه یعنی چری تیگو ۳ که در ایران با نام MVM X22 شناخته میشود و به تازگی نیز فروش خود را در چین آغاز کرده است، در رتبه ۲۸ قرار دارند.
علاوه بر اینها و با توجه به فروش فوقالعاده پژو ۲۰۶ و پژو ۴۰۵ در ایران که به ترتیب محصولات سال ۱۹۹۸ و ۱۹۸۷ فرانسه هستند، پیشبینی میشود که پژو ۳۰۱ مدل ۲۰۱۲ نیز به تبع اسلاف خود و به سبب سازگاری به مزاج ایرانیان، فروش فوقالعادهای را تجربه کند و نبض بازار را در دست بگیرد.