نماد سایت پول بانک

خواص جادویی گیاهان دارویی توسط عطاری آنلاین مجتبی محقق لو رفت !

خواص جادویی گیاهان دارویی توسط عطاری آنلاین مجتبی محقق لو رفت !

فهرست محتوا

  • چکیده : به نقل از فروشگاه اینترنتی عطاری آنلاین مجتبی محقق ، هر گیاهی که یکی از قسمت های آن اعم از برگ، گل، ریشه و ساقه، دارای خاصیت دارویی باشد جزء گیاهان دارویی محسوب می شود. در ماه‌های اخیر بسیاری از داروهای شیمیایی جای خود را به گیاهان دارویی اختصاص داده‌اند. زیرا این گیاهان نسبت به داروهای شیمیایی عوارض کمتری دارند و قیمت آن ها نیز به صرفه تر است.

     

    امروزه استفاده و خرید گیاهان دارویی به منظور درمان و یا بهبود بیماری ها به طرز عجیبی رونق یافته است. به طوری که مصرف گیاهان دارویی از سال ۲۰۰۰ میلادی تاکنون سه برابر شده است!
    طبق آمار ارائه شده 82 درصد مردم کشور سنگاپور، 49 درصد سوئیس و 70 درصد مردم کانادا برای بهبود و یا درمان مشکلات خود به طب سنتی مراجعه میکنند.

    همچنین در کشور اسپانیا بیش از 66 درصد مردم برای درمان مشکلات گوارشی خود به طب سنتی مراجعه میکنند. این استقبال بی نظیر تا حدی ادامه پیدا کرد که سال 2014، آمریکا دستور به گسترش برنامه طب سنتی داد و در حال حاضر بیشتر از یک پنجم بیمارستان های موجود در این کشور، دارای بخش مخصوص طب سنتی میباشند.

    به چه گیاهانی، گیاهان دارویی می گویند ؟

    به نقل از فروشگاه اینترنتی عطاری آنلاین مجتبی محقق ، هر گیاهی که یکی از قسمت های آن اعم از برگ، گل، ریشه و ساقه، دارای خاصیت دارویی باشد جزء گیاهان دارویی محسوب می شود. در ماه‌های اخیر بسیاری از داروهای شیمیایی جای خود را به گیاهان دارویی اختصاص داده‌اند. زیرا این گیاهان نسبت به داروهای شیمیایی عوارض کمتری دارند و قیمت آن ها نیز به صرفه تر است.
    جالب است بدانید در حال حاضر برای هر بیماریی یک گیاه دارویی وجود دارد که می‌تواند باعث بهبود و حتی درمان بیماری مورد نظر شود که در ادامه به برخی از این گیاهان اشاره خواهیم کرد.

    حنظل

    این گیاه دارویی شباهت زیادی به هندوانه دارد و تنها تفاوتش با آن این است که جثه آن کوچکتر و طعم آن تلخ تر است. حنظل که با نام هندوانه ابوجهل نیز شناخته می‌شود؛ دارای خواص فراوانی از جمله درمان دیابت، معالجه سردرد، جلوگیری از سفیدی مو، درمان سنگ کلیه و… میباشد. ( یکی از دلایلی که در خرید حنظل نقش دارد، همین خواص فراوانش برای سلامتی انسان است. )

    از این میوه دارویی روغنی تهیه می کنند که روغن آن خواص فراوانی دارد. به عنوان مثال پادزهر نیش عقرب و مار است همچنین برای رشد موها بسیار کاربرد دارد و سبب مشکی شدن موهای سفید با تاثیر گذاری در رنگدانه های مو، میشود.
    روغن حنظل مانند میوه آن می تواند به درمان دیابت از طریق ترشح انسولین در بدن کمک کند.
    پس اگر از بیماری دیابت رنج می برید دوای درد شما حنظل می باشد!

    خواص هندوانه ابوجهل ( حنظل )

    مازو سبز

    این میوه از نوع منحصر به‌ فردی از حشره تولید می شود که بر روی درخت بلوط تخم ریزی می کند. ماژول سبز یکی از پرطرفدارترین گیاهان دارویی در بین بانوان می باشد چرا که می‌تواند سبب تنگی واژن و رفع عفونت رحم شود. بنابراین پیشنهاد طب سنتی برای تنگی واژن استفاده از این میوه میباشد.

    لبان ذکر ( لبان الذکر )

    نوعی صمغ درخت است که هم آن را می سوزانند و هم به صورت خوراکی استفاده میکنند. لبان ذکر دارای خاصیت های متعددی از جمله درمان عفونت دهان، درمان آسم، مبارزه با سلول های سرطانی، ضد جوش قوی و… می باشد‌. همچنین این صمغ در عطرسازی کاربرد فراوانی دارد!

    هلیله کابلی

    شاید برایتان جالب باشد که هلیله ها سه نوع دارند؛ هلیله کابلی، هلیله زرد و هلیله سیاه. هلیله کابلی نسبت به دو مورد دیگر بسیار کمیاب است و از طرفی خاص زیادی نیز دارد. مانند: درمان مشکلات گوارشی، درمان صرع، درمان سرطان معده، کاهش چربی خون و…

    گاودانه

    این دانه از قدیمی ترین بذرهای موجود در بازار می باشد که علاوه بر خواص درمانی مانند تسکین حالت تهوع، التیام کوفتگی بدن و درمان مارگزیدگی، کاربردهای دیگری نیز دارد. از گاودانه برای سبزه انداختن شب عید، بسیار استفاده می شود. زیرا این دانه نسبت به دانه های دیگر از رشد بهتری برخوردار است.

    گاودانه | عطاری آنلاین مجتبی محقق

     

    چند نکته مهم !

    همانطور که مستحضر هستید گیاهان دارویی با توجه به خواص فراوانی که دارند، هر روز تقاضای مردم برای خرید گیاهان دارویی و استفاده از آنها، بیشتر می شود. با این حال توجه داشته باشید هیچ کدام از گیاهان دارویی عملاً بدون ضرر نیستند و حتی اگر پرخاصیت ترین گیاه دارویی هم بیش از حد مجاز مصرف شود می تواند عوارضی داشته باشد.

    برای رفع مشکل و جلوگیری از عوارض احتمالی یک راهکار اساسی وجود دارد و آن مشورت با پزشک متخصص طب سنتی است. پزشکان طب سنتی با توجه به بیماری و حتی حساسیت های شما نسبت به گیاهان دارویی، نسخه تجویز می کنند و این می تواند از عوارض احتمالی جلوگیری کند.

     

    برچسب ها : عطاری,عطاری آنلاین,گیاهان دارویی,گیاه دارویی,حنظل

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    خروج از نسخه موبایل