• امروز : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
8

خرید از یک داروخانه آنلاین چه مزایا و مشکلاتی دارد؟

  • کد خبر : 240921
  • 30 تیر 1400 - 11:42
خرید از یک داروخانه آنلاین چه مزایا و مشکلاتی دارد؟

آیا خرید از داروخانه‌های آنلاین و اینترنتی خطری ندارد؟ برای افراد زیادی اینترنت نحوه زندگی، کار و خرید را تغییر داده است. در واقع خرید اینترنتی این امکان را برای افراد به وجود می‌آورد که بدون بیرون رفتن از خانه، قیمت‌ها را مقایسه کنند و داروها و مکمل‌ها را به‌صورت آنلاین بخرند. طبق تخمین‌های سازمان […]

  • آیا خرید از داروخانه‌های آنلاین و اینترنتی خطری ندارد؟ برای افراد زیادی اینترنت نحوه زندگی، کار و خرید را تغییر داده است. در واقع خرید اینترنتی این امکان را برای افراد به وجود می‌آورد که بدون بیرون رفتن از خانه، قیمت‌ها را مقایسه کنند و داروها و مکمل‌ها را به‌صورت آنلاین بخرند.

    طبق تخمین‌های سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) ، بیش از 400 شرکت آمریکایی و خارجی داروهای تجویزی را به‌صورت آنلاین می‌فروشند.

    اما اگر تصمیم دارید داروها را به‌صورت آنلاین خریداری کنید، خیلی مراقب باشید. چرا که بعضی از سایت‌های غیر قانونی امکان دارد داروها و مکمل‌هایی بفروشند که تاریخ انقضایشان رد شده است یا کلا محصول اصل نیست.

    از طرف دیگر این سایت‌ها چون قانونی نیستند با خرید از آن‌ها اطلاعات شخصیتان در معرض خطر قرار می‌گیرد که این مورد می‌تواند نگران‌کننده باشد. بنابراین قبل از کلیک روی دکمه خرید و سفارش دارو، آن چه در مورد خرید مکمل آمینو اسید و دارو به‌صورت آنلاین باید بدانید در این مطلب آورده شده است.

    مزیت‌های خرید اینترنتی دارو چیست؟

    داروخانه آنلاین می‌تواند راهی آسان برای خرید داروهای بدون نسخه پزشک باشد که اغلب با قیمت مقرون ‌به‌صرفه در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌گیرد.

    داروخانه اینترنتی با ارسال رایگان به‌ویژه اگر در شهرستان‌ها زندگی می‌کنید، اهل رانندگی نیستید یا افراد معلول و ناتوان در خانه دارید گزینه مناسبی است.

    علاوه بر این بستر اینترنت این امکان را برایتان مهیا می‌سازد تا قیمت داروها را مقایسه کنید و از این طریق تصمیم به خرید دارو بگیرید یا از آن منصرف شوید.

    گاهی نیز پیش می‌آید که برای خرید نوع خاصی از دارو یا محصولات بهداشتی خجالت می‌کشید که با خرید از داروخانه‌های آنلاین می‌توانید این نوع موارد را با خیال راحت خریداری کنید.

    همچنین اگر در مورد نحوه مصرف مکمل یا داروهای مناسب برای مشکل خود سوالی دارید می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت داروخانه‌های معتبر اینترنتی مراجعه کنید، چرا که اغلب داروخانه‌های آنلاین این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهند که از مشاوران این حیطه سوالات خود را بپرسید.

    یک داروخانه اینترنتی با ارسال رایگان مانند داروخانه 24 همچنین می‌تواند اطلاعات مربوط به دارو و مکمل‌ها را به‌صورت کامل در اختیار مصرف‌کننده قرار دهد، چیزی که شاید کمتر در مراجعه حضوری پیش بیاید.

    علاوه بر این داروخانه‌های آنلاینی که سابقه درخشانی دارند می‌توانند اطلاعاتی در مورد دیگر داروها مرتبط با وضعیت جسمیتان را نیز در اختیارتان قرار دهند.

    خرید آنلاین دارو چه معایبی دارد؟

    بسیاری از داروخانه‌های اینترنتی کسب‌وکارهای هستند که مورد تایید وزارت بهداشت و درمان هستند و شما می‌توانید با خیال راحت همان‌طور که از داروخانه محل خود دارو می‌خرید از این داروخانه‌ها نیز ثبت سفارش انجام دهید.

    اما به هر حال، داروخانه‌های اینترنتی متقلب و نامعتبر نیز وجود دارد که امکان دارد داروها را به‌صورت غیر قانونی به فروش برسانند، اطلاعات اشتباهی در اختیار شما قرار دهند و همچنین از اطلاعات شخصی شما حفاظت نکنند.

    بعضی از وب‌سایت‌هایی که فروش مکمل و داروها را انجام می‌دهند:

    • داروخانه مجاز نیستند یا کلا داروخانه نیستند.
    • اگر نسخه نداشته باشید یک دارویی به شما می‎فروشند که باید توسط پزشک تجویز شود که این مورد خلاف قانون است.
    • امکان دارد قبل از سفارش دارو یا مکمل مورد نظرتان از شما سوالاتی پرسیده شود و طبق جواب آن سوالات، دارو یا مکمل آ برای رفع مشکلتان به شما پیشنهاد دهند. بدون نظارت پزشک، تشخیص داروخانه‌های آنلاین امکان دارد درست نباشد و دارویی که متناسب شرایطتان نیست به شما فروخته شود.
    • اطلاعات مربوط به داروی خریداری شده را در اختیارتان قرار ندهند یا اطلاعاتی به شما ارائه دهند که نادرست و گمراه‌کننده باشد. مثلا باید در مورد داروها اطلاعاتی مانند مزیت‌ها، معایب و همچنین افرادی که شرایط استفاده از آن را دارند حتما مطرح کنند.
    • از اطلاعات شخصی شما مانند شماره کارت اعتباری، شماره تلفن و آدرس محافظت نکنند.

      دارو2

    بعضی از داروهایی که به‌صورت آنلاین در این داروخانه‌های غیر معتبر فروخته می‌شوند:

    • جعلی هستند.
    • به‌درستی تولید نشده‌اند.
    • خیلی قوی هستند و ممکن است عوارض جانبی ناخواسته ایجاد کنند.
    • خیلی ضعیف هستند و ممکن است وضعیت سلامتی شما را همان طور که انتظار می‌رود درمان نکنند.
    • موادی داشته باشند که ممکن است برای سلامتی خطرناک باشد.
    • از زمان تاریخ مصرف دارو زمان زیادی گذشته است یا به بیان دیگر منسوخ شده است.
    • مورد تایید سازمان غذا و دارو نیستند، بنابراین از نظر ایمنی و اثربخشی بررسی نشده‌اند.
    • با داروها و محصولات بهداشتی دیگری که مصرف می‌کنید تداخل دارند.
    • به‌درستی برچسب‌گذاری، ذخیره و حمل نمی‌شوند.

    چگونه می‌توان با خیال راحت داروها و مکمل‌ها را به‌صورت آنلاین خریداری کرد؟

    دارو3

    در ادامه چند توصیه برای خرید مکمل و دارو به‌صورت اینترنتی از طرف سازمان بهداشت و درمان آورده شده است که قبل از ثبت سفارش برای محصول می‌توانید به این موارد دقت کنید:

    • از داروخانه آنلاینی که در وهله اول بدون انجام هیچ معاینه فیزیکی برایتان دارو تجویز می‌کند خرید نکنید.
    • از داروخانه‌ای که داروی تجویز شده بدون نسخه پزشک یا فروش دارویی به تایید نرسیده سازمان غذا و دارو را پیشنهاد می‌دهد نباید خرید کرد.
    • از سایت‌هایی دارو یا مکمل بخرید که بتوانید برای پرسیدن سوالات خود از آن‌ها کمک بگیرید و همچنین بدانید که افراد تحصیل‌کرده به سوالات شما پاسخ می‌دهند.
    • از سایت‌هایی که اطلاعات مربوط به خود را در معرض دید خریدار قرار نمی‌دهند دارو یا مکمل خریداری نکنید. چرا که اطلاعات مربوط به شماره تماس و آدرس باید در سایت موجود باشد تا در صورت بروز مشکل بتوانید با آن‌ها تماس بگیرید.
    • مراقب سایت‌هایی باشید که تبلیغ درمانی جدید برای یک اختلال جدی یا درمان سریع برای طیف وسیعی از شرایط سلامتی را ارائه می‌دهند. در این سایت‌ها همچنین ممکن است پرونده‌های غیر مستند از افرادی دیده شود که ادعا می‌کنند آن درمان روی آن‌ها جواب داده و معجزه درمانی اتفاق افتاده است.

    در صورت موجود بودن، محصول را در بسته‌بندی اصلی بخواهید. هنگام دریافت دارو و مکمل را از نزدیک مورد بررسی قرار دهید. اگر مورد غیر معمول یا مشکوکی دیدید قبل از اقدام به مصرف با پزشک خود صحبت کنید.

    علاوه بر موارد بالا،   داروخانه آنلاین داروخانه 24  که تمام محصولات آن دارای تاییدیه و برچسب اصالت از وزات بهداشت و درمان کشور باشد برای تهیه انواع مکملها و داروها و حتی لوازم بهداشتی گزینه مناسبی است.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=240921

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم