• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
5

حکم بازداشت پوتین رئیس‌جمهور روسیه صادر شد ؟

  • کد خبر : 312734
  • 27 اسفند 1401 - 2:17
حکم بازداشت پوتین رئیس‌جمهور روسیه صادر شد ؟
آیا پوتین بازداشت می شود ؟ به گزارش پول بانک به نقل از خبرگزاری ایرنا حکم بازداشت پوتین توسط دیوان لاهه صادر شد
  • نه، این اطلاعاتی که شایعه شده است و در حال حاضر تائیدیه‌ای از آن وجود ندارد. این ادعا به صورت یک شایعه در فضای مجازی و برخی مطبوعات منتشر شده است و هیچ منبع رسمی برای تأیید یا رد آن مشخص نشده است. بنابراین، بهتر است این موضوع را به عنوان یک شایعه در نظر گرفت و منتظر تأیید یا رد آن از سوی منابع رسمی باشیم.دادگاه لاهه حکم بازداشت ولادیمیر پوتین را صادر کرد و او را به جنایات جنگی متهم کرد.

    واکنش مسکو به این حکم چه بود؟

    اما سخنگوی وزارت خارجه روسیه این حکم را باطل خواند. دادگاه کیفری بین‌المللی لاهه روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این حکم به دلیل مشکوک بودن ولادیمیر پوتین در «اخراج و انتقال غیرقانونی کودکان» از سرزمین‌های اشغالی اوکراین به روسیه صادر شده است.

    در این بیانیه آمده است: دلایل منطقی برای این باور وجود دارد که آقای پوتین مسئولیت کیفری شخصی جنایات انجام شده را بر عهده دارد.

    دادگاه کیفری بین‌المللی همچنین حکم بازداشت ماریا آلکسیونا لووا-بلوا، کمیسر حقوق کودکان در دفتر رئیس‌جمهور روسیه را به اتهامات مشابه صادر کرد. سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به صدور این حکم از سوی دادگاه کیفری بین المللی، این حکم را غیر وجدانی خواند.

    ماریا زاخارووا تاکید کرد: دستورات احتمالی دستگیری صادر شده از سوی دادگاه کیفری بین المللی هیچ اهمیت حقوقی برای روسیه ندارد.

    مسکو از زمان حمله به اوکراین در 5 مارس سال گذشته، ارتکاب جنایت در اوکراین را رد کرده است.
    این تصمیم یک روز پس از آن گرفته شد که تحقیقات تحت حمایت سازمان ملل روسیه را به جنایات جنگی گسترده در اوکراین از جمله اخراج اجباری کودکان از مناطق تحت کنترلش متهم کرد. (ایرنا)

    دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز جمعه گفت که سوالات زیادی درباره حکم “ظالمانه و غیرقابل قبول” دادگاه کیفری بین المللی وجود دارد و روسیه مانند بسیاری از کشورهای دیگر صلاحیت قانونی و قضایی این دادگاه را به رسمیت نمی شناسد. چنین تصمیمی از نظر فدراسیون روسیه بی فایده و بی اعتبار است.

    پسکوف در پاسخ به این سوال که آیا پوتین به کشورهایی که صلاحیت دادگاه کیفری بین‌المللی را پذیرفته‌اند، سفر خواهد کرد یا خیر، گفت: من دیگر چیزی برای اضافه کردن به این موضوع ندارم. این تمام چیزی است که می خواهیم بگوییم.

    واکنش سازمان ملل به حکم بازداشت پوتین

    دو سخنگوی سازمان ملل از اظهار نظر مستقیم در مورد حکم بازداشت ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه خودداری کرده و تاکید کرده اند که دادگاه کیفری بین المللی ضمن بررسی استقلال دیوان کیفری بین المللی، با همه از جمله پوتین دیدار و گفتگو کند. طبق دیپلماسی انجام دهید. (ایرنا)

    روز جمعه، دادگاه کیفری بین المللی پوتین و ماریا لووا بلوا، کمیسر حقوق کودک روسیه را به جرم جنگی اخراج غیرقانونی کودکان از اوکراین متهم کرد.

    در سال 2000، روسیه اساسنامه رم را امضا کرد که دادگاه کیفری بین‌المللی را تأسیس کرد، اما هرگز آن را به عنوان عضوی از دادگاه تأیید نکرد و سرانجام در سال 2016 امضای خود را پس گرفت.

    به گزارش رویترز، روسیه در آن زمان به دلیل الحاق شبه جزیره کریمه در سال 2014 و حملات هوایی به سوریه تحت فشار بین المللی قرار داشت.(مشرق)

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=312734

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم