نماد سایت پول بانک

حمایت از کاهش سود بانکی؟؟!!

  • به گزارش پایگاه خبری پول بانک ، چند روزی است که از تصویب  کاهش نرخ سود های بانکی میگذرد و وزیر اقتصاد و دارایی در همایش بانکداری ذکر کرد که: ما کاهش نرخ سود بانکی حمایت کرده و آن را برای اصلاح نظام اقتصادی ضروری می‌دانیم.

    مسعود کرباسیان امروز در بیست و هشتمین همایش بانکداری اسلامی با حضور مسئولان اقتصادی دولت در مرکز همایش‌ صدا و سیما اظهار داشت: یکی از موضوعات مورد توجه در بانکداری اسلامی، حمایت از تولید و اشتغال بوده، مساله‌ای که امسال نیز از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی مورد تاکید قرار گرفت و در برنامه‌های رئیس جمهور است.

    وزیر امور اقتصاد و دارایی به گشایش‌های جدی در اقتصاد ملی اشاره کرد و گفت: در بحث بهبود فضای کسب و کار افزایش نرخ رشد، کاهش تورم و دیگر شاخص‌های کلان اقتصاد بهبود ایجاد شده است.

    وی ادامه داد: به دنبال رفع مشکل بیکاری ادامه یافتن برنامه‌های خصوصی‌سازی و تلاش برای سرمایه‌گذاری هستیم.

    کرباسیان به نقش بانک در نظام اقتصادی اشاره کرد و افزود: بانک ها تامین کننده منابع مالی تولید و واحدهای اقتصادی هستند، هرگونه عدم کارایی و اختلال در فرایندهای تامین مالی در این بخش اثرگذار خواهد بود و رشد، تورم،‌ بیکاری،‌ اشتغال و سایر شاخص‌ها را تحت تاثیر می‌گذارد.

    به گفته وزیر اقتصاد، باید امکان بهره‌گیری از بازار داخلی برای واحدهای تولیدی به وجود آید و در کنار آن موضوع سرمایه‌گذاری و سیاست‌های مالی و پولی در نظر گرفته خواهد شد.

    وی بهبود عملکرد عقود، حاکمیت معاملات و قراردادهای واقعی را به عنوان اولویت اساسی در نظام بانکی مورد توجه قرار داد و گفت: شفافیت منجر به ارتقای درجه نظام مالی می‌شود و اثربخشی بسیاری در سیاست‌ها دارد، بنابراین موضوع شفافیت و صورت‌های مالی تاکید می‌کنم فقط مربوط به وزارت اقتصاد و بانک مرکزی است.

    وی ادامه داد: نرخ سود باید متناسب با تورم باشد، زیرا در عملکردها اخلال ایجاد خواهد کرد. وزارت اقتصاد از کاهش نرخ سود بانکی حمایت خواهد کرد و آن را ضرورت اصلاح نظام اقتصادی می‌داند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    خروج از نسخه موبایل