• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
2

جی‌پی‌مورگان برای اولین بار به مشتریان خود اجازه می‌دهد در صندوق بیت کوین سرمایه‌گذاری کنند

  • کد خبر : 228655
  • 07 اردیبهشت 1400 - 8:33
جی‌پی‌مورگان برای اولین بار به مشتریان خود اجازه می‌دهد در صندوق بیت کوین سرمایه‌گذاری کنند

به گزارش کوین دسک و به‌ نقل از منابع ناشناس، بانک سرمایه‌گذاری جی‌پی‌مورگان چیس (JPMorgan Chase) در حال برنامه‌ریزی برای ارائه یک صندوق فعال بیت کوین به مشتریان خاص خود است که در صورت تحقق این موضوع، ..

  • به گزارش کوین دسک و به‌ نقل از منابع ناشناس، بانک سرمایه‌گذاری جی‌پی‌مورگان چیس (JPMorgan Chase) در حال برنامه‌ریزی برای ارائه یک صندوق فعال بیت کوین به مشتریان خاص خود است که در صورت تحقق این موضوع، این بانک به جدیدترین، بزرگ‌ترین و (اگر بی‌میلی مدیر‌عامل آن نسبت به بیت کوین را مدنظر قرار دهیم) دور از انتظارترین ابَربانک آمریکایی تبدیل خواهد شد که ارزهای دیجیتال را به‌عنوان یک کلاس دارایی پذیرفته است.

    دو منبع آگاه، اعلام کرده‌اند که صندوق بیت کوین جی‌پی‌مورگان تا تابستان امسال راه‌اندازی خواهد شد. همچنین منبع سوم اظهار داشت که شرکت NYDIG که یک فروشگاه سازمانی بیت کوین است، به‌عنوان ارائه‌دهنده خدمات امانی این صندوق فعالیت خواهد کرد.

    به‌گفته این منابع آگاه، صندوق بیت کوین جی‌پی‌مورگان به‌صورت فعال مدیریت خواهد شد. این رویکرد در مقایسه با راهکار مبتنی بر «درآمد منفعلانه» که پیش‌تر شرکت‌های قدرتمند صنعت کریپتو مانند پانترا کپیتال (Pantera Capital) و گلکسی دیجیتال (Galaxy Digital) آن را ارائه کرده بودند، تفاوتی اساسی دارد.

    رویکرد درآمد منفعلانه، به مشتریان ثروتمند این مؤسسات اجازه می‌داد بیت کوین را از طریق صندوق‌ها خریداری کرده و آن را نگهداری کنند، بدون آنکه خودشان بیت کوین را در اختیار داشته باشند. NYDIG و گلکسی دیجیتال، در حال حاضر صندوق‌های بیت کوین را به مشتریان بانک چندملیتی مورگان استنلی (Morgan Stanley) ارائه می‌دهند.

    یک منبع آگاه در این‌باره گفت:

    صندوق بیت کوین جی‌پی‌مورگان مخصوص سرمایه‌گذاران خصوصی این بانک خواهد بود.

    می‌توان این اقدام جی‌پی‌مورگان را یک چرخش سریع و ناگهانی در سیاست‌های این بانک ۳ تریلیون دلاری توصیف کرد.

    جیمی دایمن (Jamie Dimon)، مدیرعامل جی‌پی‌مورگان، پیش‌تر در سال ۲۰۱۷ بیت کوین را یک کلاه‌برداری خطرناک خوانده و آن را «آتشی که به یک‌باره دامن‌گیر معامله‌گران می‌شود» توصیف کرده بود.

    دایمن در آن زمان گفته بود:

    اگر آنقدر احمق باشید که بیت کوین بخرید، حتماً روزی هزینه آن را خواهید داد.

    این در حالی است که دایمن خیلی زود از سخنان تندوتیز خود عقب‌نشینی کرد و اظهارات خود مبنی بر «کلاه‌برداری» بودن بیت کوین را پس گرفت. او که بارها بر ضرورت قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال تأکید کرده بود، در اوخر سال گذشته درباره بیت کوین گفت:

    بیت کوین انتخاب من نیست.

    علی‌رغم رویکرد تحقیرآمیز و بی‌اعتنایی مدیرعامل جی‌پی‌مورگان نسبت به ارزهای دیجیتال، معاونان ارشد بخش بانکداری سرمایه‌گذاری این شرکت، در ماه فوریه اذعان کردند که تقاضای مشتریان، می‌تواند به تغییر سیاست‌های این شرکت بینجامد.

    اگرچه راه‌اندازی یک صندوق بیت کوین برای مشتریان پدیده جدیدی است، اما در واقع بخش‌های سرمایه‌گذاری کلان، بانکداری تجاری و مدیریت ثروت جی‌پی‌مورگان به‌مرور زمان رویکرد خود را در قبال ارزهای دیجیتال و تکنولوژی بلاک چین، تکامل بخشیده‌اند. تحلیلگران تحقیقاتی این بانک، به‌طور منظم گزارش‌های خود از وضعیت بازار و چشم‌انداز قیمتی بیت کوین را در اختیار مشتریان قرار داده‌اند.

    برای مثال بخش اونیکس (Onyx) این بانک، به‌دنبال راهکار‌هایی برای تسریع پرداخت‌های بین بانکی، از طریق فناوری بلاک چین و ارز دیجیتال JPM Coin است. اونیکس بعد از ۵ سال توسعه بی‌سروصدای این ایده، اکنون در حال برگزاری یک کمپین جهانی برای استخدام مهندسان بلاک چین است.

    همچنین بخش بانکداری سرمایه‌گذاری جی‌پی‌مورگان، اولین محصول سرمایه‌گذاری مبتنی بر کریپتو را در ماه مارس عرضه کرد؛ نوعی اوراق بهادار ساختاریافته، که ارزش آن به عملکرد سهام مبتنی بر بیت کوین، مانند مایکرواستراتژی (MicroStrategy) و رایوت بلاک چین (Riot Blockchain) وابسته است.

    با این حال، صندوق بیت کوین جی‌پی‌مورگان، اولین محصول سرمایه‌گذاری این شرکت خواهد بود که به‌صورت مستقیم به عملکرد بیت کوین وابسته است.

    تا زمان انتشار این خبر، گزارش رسمی از مقامات این بانک درباره صندوق بیت کوین منتشر نشده است.

    جی‌پی‌مورگان برای اولین بار به مشتریان خود اجازه می‌دهد در صندوق بیت کوین سرمایه‌گذاری کنند

    در این باره بیشتر بخوانید

    • وارن بافت: بیت کوین و صدف فرقی با هم ندارند!
    • بزرگ‌ترین بانک آمریکا: بیت کوین ماندگار خواهد بود
    • ۶۰٪ سرمایه‌گذاران بیت کوین: اگر قیمت زیر ۱۰,۰۰۰ دلار بماند، تا آخر عمر بیت کوین‌هایمان را نمی‌فروشیم
    • جی‌پی‌مورگان: اگر مشتریان بخواهند معاملات بیت کوین را آغاز خواهیم کرد
    • کوین بیس به آمریکایی‌ها با وثیقه بیت کوین وام می‌دهد

    منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=228655

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم