نماد سایت پول بانک

جهش تولید در گرو تحریک تقاضاست

  • معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این که جهش تولید در گرو تحریک تقاضاست گفت مدیریت واردات، جلوگیری از واردات کالاهای مشابه ساخت داخل و مبارزه با قاچاق کالا از جمله ملزومات تحریک تقاضای داخل است.

    – اخبار اقتصادی –

    به گزارش خبرگزاری تسنیم، عباس تابش با بیان این که سال جهش تولید در امتداد نامگذاری حکیمانه سال ها با موضوع اقتصاد و تولید از سوی مقام معظم رهبری است گفت: نقشه راه کشور سال گذشته از سوی مقام عظمای ولایت به نام رونق تولید تعیین شد.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: برای تحقق این شعار راهبردی به رغم تمامی مشکلات، تحریم ها و فشارهای بین المللی گام های خوبی به خصوص در حوزه صنعت، معدن و تجارت برداشته شده است.
    وی افزود: جهش تولید مستلزم ایجاد بسترهای لازم برای تحریک تقاضا در بازارهای د اخلی و خارجی است.
    تابش تصریح کرد: برای تحریک تقاضای بازار مصرف داخلی توجه به چند نکته از قبیل تاکید بر مدیریت واردات، جلوگیری از واردات کالاهای مشابه ساخت داخل، مبارزه با قاچاق کالا و غیره بسیار ضروری است.
    وی ادامه داد: جدا از این تولیدکنندگان هم بایستی با تولید کالاهای استاندارد و کیفی ضریب بازارپسندی محصولات ساخت داخل را به شدت افزایش دهند.
    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: برای توسعه بازارهای خارجی باید گام های بلندی به سمت تولید کالاهای صادرات محور برداشت در ضمن می بایست از ظرفیت دیپلماسی سیاسی و اقتصادی در جهت توسعه صادرات به احسن وجه بهره برد.
    وی افزود: توسعه صادرات به افزایش اشتغال و پویایی تولید در کشور کمک شایان توجهی خواهد کرد.
    تابش اظهارداشت: تحقق شعار سال نیازمند بستر سازی، ایجاد زیرساخت های مناسب، استفاده از ظرفیت های خالی واحدهای تولیدی، جلب و جذب سرمایه های سرگردان، تعامل، هم افزایی و مشارکت مردم، مسئولان و فعالان اقتصادی است.
    وی ادامه داد: واقع امر اینکه با کاهش نهضت قیمت تمام شده می توان قیمت کالاها به خصوص نرخ کالاهای اساسی را در جامعه کنترل کرد.
    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: تمامی آیتم های اقتصادی سال 98 را به لحاظ تغییر قیمت با ثبات ترین سال در 10 سال اخیر نشان می دهند.
    وی افزود: اینکه گفته شود قیمت همه کالاها را نخواهیم گذاشت تغییر پیدا کند حقیقت قضیه این که شدنی نیست از اینرو تمرکز و مانور دولت و وزارت صمت بیشتر روی 80 درصد سبد مصرفی خانوار است.
    تابش گفت: تمامی سعی و تلاش بر اینکه جلوی افزایش قیمت کالاهای اساسی و سبد مصرفی خانوار در کشور گرفته شود تا مردم در دوران پسا کرونا از این محل آسیبی نبینند.

    انتهای پیام/

    لینک منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    خروج از نسخه موبایل