از تاریخ ۵ بهمن، اپلیکیشن و نرم افزارهای موسسه نور قطع خواهند شد. اما مشتریان می توانند از خدمات غیرحضوری و اینترنتی بانک ملی ایران استفاده کنند. این خدمات از طریق سامانه های الکترونیکی بانک ملی در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت.
بانک مرکزی اعلام کرده است که فرایند انتقال موسسه اعتباری نور به بانک ملی ایران آغاز شده است. بر اساس اطلاعیه جدید بانک ملی، از ۲۴۷ شعبه موسسه اعتباری نور، ۱۷۱ شعبه در شعب بانک ملی ایران ادغام خواهند شد و ۷۶ شعبه با حضور رئیس، معاونان، برخی از همکاران قبلی موسسه نور و تعدادی از کارکنان بانک ملی ایران به خدمت رسانی به مشتریان پرداخت خواهند کرد.
علاوه بر این، تمامی حسابهای موسسه نور، از جمله حسابهای قرض الحسنه، کوتاه مدت و بلند مدت، با شماره مشتری جدید به بانک ملی ایران منتقل خواهند شد. مشتریان جدید در شعبههای بانک ملی ایران در سراسر کشور قادر به دریافت تمامی خدمات بانکی ملی خواهند بود.
از تاریخ ۵ بهمن، تمامی چکهای واگذاری تا یکم بهمن ماه تعیین تکلیف خواهند شد. برای دارندگان کارتهای نقدی نور نیز امکان دریافت تمامی خدمات از طریق تجهیزات الکترونیکی بانک ملی ایران وجود دارد.
اپلیکیشن و نرم افزارهای موسسه نور نیز از تاریخ ۵ بهمن قطع خواهند شد. اما مشتریان می توانند از خدمات غیرحضوری و اینترنتی بانک ملی ایران استفاده کنند.
برای مشتریانی که قبلاً در موسسه اعتباری نور حساب داشتهاند، امکان مشاهده شماره حساب جدید خود را از طریق سایت بانک ملی ایران وجود دارد. با ورود به بخش پیوندهای بانک و وارد کردن کد ملی، مشتریان می توانند اطلاعات حسابهای خود (قبلی در موسسه نور و جدید در بانک ملی ایران) و شعبهها (شعبه قبلی موسسه نور و شعبه جدید بانک ملی ایران) را مشاهده کنند. با ورود کد ملی و شماره امنیتی و کلیک بر روی گزینه “جستجوی کد ملی”، به شماره حساب جدید خود در بانک ملی ایران دسترسی خواهند داشت.
به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، در نشست انتقال عملیات بانکی موسسه اعتباری نور به بانک ملی ایران، ابوالفضل نجارزاده به حضور اعضای هیات مدیره، هیات عامل، مدیران امور شعب، روسای ادارات کل و سایر مدیران ارشد بانک پرداخت. وی با تأکید بر اینکه خوشبختانه انتقال موسسه اعتباری نور به بانک ملی ایران بدون هیچ مشکلی انجام شد، اعلام کرد که امروز تمامی بخشنامههای مربوط به این موضوع به همکاران ابلاغ میشود.
وی بیان کرد: از روز اول این انتقال، نگرانی درباره نیروی انسانی و تعیین تکلیف همکاران جدید وجود داشت که با پیگیریها و هماهنگیهای لازم با سازمان اداری و استخدامی کشور برطرف شد و تا پایان این ماه، همکاران موسسه نور به عنوان همکاران رسمی بانک ملی ایران فعالیت خواهند کرد. بنابراین، ما در حال انجام فرآیندهای قانونی هستیم.
نجارزاده ادامه داد: برای آموزش همکاران جدید باید برنامهریزی منظمی انجام دهیم. با این حال، با توجه به تجربه و دانش این عزیزان، آموزش مسائل بانکی و مرتبط با شعبهها پیچیده نخواهد بود.
مدیرعامل بانک ملی ایران به زبان ساده بیان کرد که هدف ما استفاده از تخصص و دانش همکاران جدید است. او بیان کرد: امیدواریم با تلاش بیشتر به جایگاه اصلی بانک برگردیم و در جذب منابع، به ویژه در ماههای پایانی سال، موفقتر عمل کنیم.
وی همچنین اطلاع داد که یک میز پاسخگویی در بخش روابط عمومی بانک ملی ایران برای همکاران جدید تشکیل شده است و این خدمت تا پایان سال ادامه خواهد داشت. این میز پاسخگویی به همکاران جدید کمک میکند تا بدون ابهام و سردرگمی، به سرعت اطلاعات مربوط به بانک و مسائل بانکی را دریافت کنند.
رییس هیات مدیره بانک نیز با تأکید بر اینکه روش انتقال موسسه نور به بانک ملی ایران در گذشته تجربهای مشابه نداشته است، گفت: در ابتدا نگرانی وجود داشت که حجم کار شعب در روزهای پایانی سال افزایش یابد، اما در نهایت عملیات انتقال به صورت سیستمی از روز پنج شنبه هفته گذشته آغاز شد.
وی اظهار کرد که صدور شماره مشتری و شماره حسابهای جدید انجام شده است و به همین ترتیب، مستندات مربوط به مشتریان موسسه نور مانند سپردهها و شماره حسابها در بانک ملی ایران جایگزین میشوند.
شفیعی تأکید کرد که تلاش شده است تا اطلاعرسانی لازم به مشتریان جدید به بهترین شکل انجام شود و امیدواریم خدمترسانی به مشتریان این موسسه به عنوان عضوی جدید در بانک ملی ایران به خوبی و با کمترین مشکل انجام شود.
همچنین، حسن مونسان، عضو هیات مدیره و معاون امور شعب بانک، با بیان اینکه انتقال موسسه نور به بانک ملی ایران فرصتی در این بانک به حساب میآید، اظهار داشت: همکاران بانک حس دلگرمی و استقبال را نسبت به همکاران جدید دارند و این عزیزان در حال حاضر جزء خانواده بزرگ بانک ملی ایران هستند.
وی از همکاران شعب خواست تعامل مستمر و جدی با مشتریان موسسه نور داشته و پرستاری و خدمات دهی حداکثری به این مشتریان در بانک مدنظر قرار گیرد تا رضایتمندی حداکثری از خدمات دهی را کسب کنیم. ضمن اینکه روسای ادارات امور و معاونین به صورت مستمر به شعب ابقایی و ادغام شده سرکشی کنند.
حسن کاظمی عضو هیات عامل و معاون منابع انسانی هم در این نشست اظهار کرد: همکاران اداره کل آموزش بانک با انتقال اولیه موسسه نور، بحث آموزش را آغاز کرده و آموزش هایی نیز در زمینه های آشنایی با محصولات و خدمات بانکی، اخلاق حرفهای، حقوق بانکی، آشنایی با امور صندوق، تحویلداری تحت وب و… برگزار شده است.
همچنین روسای ادارات کل سازمان و روشها و حسابداری مالی توضیحاتی را درباره دستورالعملهای جدید، جانمایی و تعیین تکلیف شعب، مسایل مربوط به قراردادهای جدید و… ارائه کردند. بر این اساس