• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
5

ترفندهای جلوگیری از سوختن مو بعد از چند بار رنگ کردن

  • کد خبر : 308424
  • 07 آذر 1401 - 17:51
ترفندهای جلوگیری از سوختن مو بعد از چند بار رنگ کردن

فهرست محتوا احتمالا شما نیز بارها با این اصطلاح که موهای رنگ شده یک فرد سوخته است مواجه شده اید. سوختگی شیمیایی معمولا زمانی اتفاق می افتد که یک عامل خورنده باعث تحریک یا آسیب به پوست و بافت نرم شود و معمولا توسط موادی ایجاد می‌شوند که اسیدهای قوی مانند اسید هیدروکلریک یا بازهای […]

فهرست محتوا

  • احتمالا شما نیز بارها با این اصطلاح که موهای رنگ شده یک فرد سوخته است مواجه شده اید. سوختگی شیمیایی معمولا زمانی اتفاق می افتد که یک عامل خورنده باعث تحریک یا آسیب به پوست و بافت نرم شود و معمولا توسط موادی ایجاد می‌شوند که اسیدهای قوی مانند اسید هیدروکلریک یا بازهای قوی (قلیایی) مانند هیدروکسید سدیم در خود دارند؛ اما برای جلوگیری از این اتفاق چه باید کرد؟ چگونه باید از پوست سر و موهای خود در برابر سوختن پیشگیری کنیم؟ برای پاسخ به این سوالات در این مطلب تا انتها با ما همراه باشید.

    چه موادی در رنگ مو باعث سوختن مو می شوند؟

    برخی از مواد شیمیایی مضر رایج در رنگ مو که پتانسیل ایجاد سوزش یا سوختگی دارند عبارتند از:

    • آمونیاک: بوی قوی شیمیایی رنگ از همین ماده است. عاملی قلیایی برای باز کردن کوتیکول مو که به وسیله آن می تواند رنگ را به خود جذب کند.
    • پراکسید هیدروژن: ماده ای پایه و رقیق شده که به عنوان یک ضد عفونی کننده ملایم و برای آماده سازی مو برای رنگ شدن استفاده می شود.
    • استات سرب: استات سرب یکی از اصلی‌ترین مواد فعال در رنگ‌های مو، به‌ ویژه در رنگ‌های تیره است.
    • رزورسینول: رزورسینول که معمولا باعث واکنش های آلرژیک و تحریک پوست می شود؛ اغلب در رنگ موهای دائمی وجود دارد. این ماده با پراکسید هیدروژن واکنش می دهد تا رنگ ایجاد شود.
    • P-phenylenediamine: یک عامل اکسید کننده در رنگ موهای دائمی و بسیار حساسیت زا است.
    • هیدانتوئین DMDM: نگهدارنده ای شیمیایی که در محصولات مراقبت از پوست و مو یافت می شود و می‌تواند باعث واکنش‌های آلرژیک و ریزش مو شود.
    • لیمو: لیمو یا هیدروکسید سدیم ماده موجود در بسیاری از شل کننده ها با پروتئین های موجود در موهای شما واکنش داده و موهای مجعد یا گره خورده را به طور موقت صاف می کند.

    راهکارهایی برای جلوگیری از سوختن مو پس از رنگ

    پوست سر به اندازه پوست صورت حساس است و به راحتی توسط برخی از محتویات رنگ مو تحریک می شود. هنگامی که موهای خود را رنگ یا دکلره می کنید، ممکن است متوجه سوزن سوزن شدن، خارش یا سوزش شوید. این موارد علائم خفیف یک تحریک شیمیایی است که اگر طولانی شود، به سوختگی شیمیایی تبدیل خواهد شد و پتانسیل آسیب رساندن به مو، فولیکول های مو و پوست را تا حد بسیاری خواهد داشت.

    بنابراین آموزش رنگ مو از مبتدی تا پیشرفته امری حیاتی پیش از اقدام به رنگ مو یا دکلره کردن مو است که سلامت موهای شما را از بسیاری خطرات بعدی حفظ خواهد کرد. در ادامه راهکارهایی برای جلوگیری از سوختن مو آورده شده است.

    ترفندهای جلوگیری از سوختن مو بعد از چند بار رنگ کردن

     

    1.                  از زمان غافل نشوید

    رنگ مو یا مایع دکلره را حتما بعد از زمان مشخص بشویید. این نکته بسیار مهم است که کلاه رنگ را به سرتان نگذارید و مشغول کارهای روزمره شده تا شستن رنگ از موهایتان را فراموش کنید. همچنین اینکه هر 10 دقیقه رنگ موها و پوست سر خود را برای جلوگیری از سوختن و همچنین اطمینان از رنگ گرفتن آن چک کنید، بسیار مفید و موثر است.

     

    2.                  از ترکیب چند محصول رنگ مو متفاوت با یکدیگر خودداری کنید

    به این نکته دقت کنید که محصولات متفاوت و حتی رنگ های متفاوت نیاز به مدت زمان متفاوتی برای رنگ گرفتن مو هستند؛ بنابراین تا حد امکان از ترکیب رنگ های بسیار زیاد استفاده نکنید و اگر هم استفاده کردید حتما همه آن ها را از یک برند رنگ مو انتخاب کنید، چرا که میزان استفاده از مواد شیمیایی در برند های گوناگون متفاوت است و در نتیجه مدت زمان مورد نیاز برای ماندن رنگ روی سر نیز متفاوت خواهد بود.

     

    3.                  استفاده از نرم کننده مناسب مو رنگ شده امری حیاتی برای موی شماست

    بسیاری از مواقع پس از رنگ مو موهای شما دچار وز بودن می شود که این گاهی اوقات به دلیل عدم استفاده از نرم کننده هاست. پس از رنگ کردن مو لازم است همیشه نرم کننده را در محصولات مراقبتی خود داشته باشید.

     

    4.                  از شامپو بدون سولفات برای موهای رنگ شده خود استفاده کنید

    توجه به انتخاب نوع شامپو پس از رنگ کردن مو، اهمیت بسیار ویژه ای دارد. بهترین گزینه برای شستشوی موهای دکلره و رنگ شده، شامپوهای تقویت کننده و بدون سولفات است. سولفات ها برای کمک به کف سازی بیشتر در شامپو استفاده می شوند اما رنگ موهای شما را کمرنگ کرده و درخشش آن را از بین خواهند برد. بهتر است از شامپوهای تقویت کننده برای تقویت ریشه و ساقه مو و همچنین ترمیم فولیکول آن استفاده کنید.

     

    5.                  موها را پیش از رنگ کردن تا چند روز روغن تراپی کنید

    روغن نارگیل یکی از بهترین محصولات برای بازسازی مو و جلوگیری از آسیب به آن است. روغن نارگیل ویتامین ها و مواد مغذی بسیاری دارد که به تقویت و نرم کنندگی مو کمک می کند. می توانید هر شب قبل از خواب مقداری از روغن نارگیل را روی ساقه تا انتهای مو بزنید و آن را ماساژ دهید.

     

    6.                  از حمام کردن و شستن مو با آب داغ خودداری کنید

    حمام کردن با آب داغ رطوبت موی رنگ شده شما را گرفته و به آن آسیب جدی وارد خواهد کرد. بهتر است تا سه روز بعد از رنگ کردن موی خود برای شستن از شامپو و آب داغ استفاده نکنید. چرا که هر دو مورد رنگ موی شما را کم و پاک خواهد کرد. به طور کلی آب خیلی داغ باعث موخوره و خشکی مو می شود. بهتر است برای شستن مو از آب ولرم استفاده کنید.

    ترفندهای جلوگیری از سوختن مو بعد از چند بار رنگ کردن

    چگونه می توان به پیشگیری از عوارض رنگ مو کمک کرد؟

    هنگام رنگ و دکلره کردن موهای خود بهتر است موارد زیر را در نظر بگیرید تا خطر سوختگی پوست و موی خود را کمتر کنید:

    • محصولات بدون آمونیاک را انتخاب کنید.
    • یک شل کننده بدون هیدروکسید سدیم را انتخاب کنید.
    • همیشه از نرم کننده استفاده کنید.
    • قبل از رنگ و دکلره کردن مو از ماسک های آبرسان عمیق مو استفاده کنید.
    • قبل از استفاده از هر رنگ مو، مواد تشکیل دهنده، برچسب هشدار و دستورالعمل روی محصول را بخوانید.
    • هنگام استفاده از محصولات از دستکش استفاده کنید.
    • محصولات را در فضایی با تهویه مناسب استفاده کنید.

     

    سخن پایانی

    در این مطلب به معرفی مواد شیمیایی موجود در رنگ مو های شیمیایی و همینطور تاثیر آن ها بر مو و راه هایی برای جلوگیری از سوختن مو پرداختیم. همانطور که مشاهده نمودید اکثر مواد شیمیایی موجود در رنگ مو می توانند منجر به ایجاد حساسیت و سوختگی در موها و پوست شوند، بنابراین حتما مواد تشکیل دهنده محصولات مو و دستور استفاده را پیش از مصرف بررسی کنید.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=308424

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم