نماد سایت پول بانک

تحلیل قیمت اتریوم در برابر بیت کوین؛ احتمال جهش در آستانه به‌روزرسانی شبکه

  • قیمت اتریوم در برابر بیت کوین در طول ۴۰ روز گذشته بیش از ۴۰ درصد رشد کرده است. اکنون در آستانه به‌روزرسانی شبکه این ارز دیجیتال این احتمال وجود دارد که قیمت در بازار این جفت‌ارز جهش بیشتری را هم تجربه کند.

    به گزارش کوین تلگراف، قیمت اتریوم در برابر بیت کوین پس از رسیدن به کف ۰.۰۴۹ واحدی در ۱۳ ژوئن (۲۳ خرداد) تاکنون حدود ۴۰ درصد بازیابی شده است. در حال حاضر قیمت اتریوم در مقایسه با بیت کوین در اوج دو ماه گذشته خود قرار دارد و آن‌طور که از شاخص‌های تکنیکال پیداست، این رشد می‌تواند در روزهای بعدی هم ادامه داشته باشد.

    در نمای ۴ ساعته بازار اتریوم/ بیت کوین الگوی «فنجان و دسته‌ای» دیده می‌شود که شروع آن از ۱۸ ژوییه (۲۷ تیر) است. این الگو عموماً زمانی شکل می‌گیرد که قیمت ابتدا افت و سپس بازگشتی را به‌شکل حرف «U» انگلیسی یا یک فنجان تجربه کند. این بازگشت در ادامه با یک اصلاح دیگر همراه می‌شود و نوسان قیمت در یک کانال نزولی دسته این فنجان را تشکیل می‌دهد.

    اگر همه چیز درست پیش برود، این الگو در نهایت به افزایش قیمت به‌اندازه ریزش قبلی یا ارتفاع فنجان منجر می‌شود. روی نمودار زیر هم چیزی شبیه الگوی فنجان و دسته که درباره آن توضیح دادیم، مشاهده می‌شود.

    نمودار قیمت اتریوم در برابر بیت کوین به همراه الگوی فنجان و دسته.

    همچنین بخوانید: آشنایی با ۱۰ الگوی نموداری تحلیل تکنیکال که هر معامله‌گری باید بداند

    قیمت در حال حاضر همچنان در محدوده دسته این الگو در نوسان است؛ اما می‌تواند در ادامه خود را به مقاومت خط گردن در ۰.۰۷۱ واحد برساند. پس از آن، شکسته‌شدن خط گردن می‌تواند قیمت اتریوم در برابر بیت کوین را به سطح ۰.۰۷۷ واحد برساند که ۱۲ درصد بالاتر از قیمت امروز است.

    تام بولکفسکی (Tom Bulkowski)، سرمایه‌گذار کهنه‌کار بازارهای مالی می‌گوید این الگو در ۶۱ درصد مواقع با موفقیت به هدف قیمتی خود می‌رسد.

    این چشم‌انداز صعودی که برای اتریوم ترسیم شده است، از تغییر قریب‌الوقوع سازوکار شبکه این ارز دیجیتال از اثبات کار به اثبات سهام نشئت می‌گیرد که انتظار می‌رود در سپتامبر امسال (شهریور) شاهد آن باشیم.

    در همین حال، مایکل ون دپوپ (Michaël van de Poppe)، تحلیلگر ارزهای دیجیتال، گفته در صورت افزایش شتاب قیمت در هفته‌های آتی، ممکن است ارزش اتریوم در برابر بیت کوین به‌خاطر به‌روزرسانی پیش رو رشد کند.

    نمودار هفتگی قیمت اتریوم در برابر بیت کوین؛ تحلیل ون دپوپ.

    ون دپوپ انتظار دارد قیمت اتریوم در برابر بیت کوین در سطح ۰.۰۷۲ واحد با مقاومت مواجه شود و در صورت کاهش قیمت انتظار دارد ۰.۰۶۴۵ و ۰.۰۵۷ حمایت‌های بعدی این جفت‌ارز باشند.

    در مقابل، به‌روزرسانی اتریوم می‌تواند خطراتی را هم برای قیمت این ارز دیجیتال داشته باشد که در این میان می‌توان به بروز مشکلات فنی در جریان به‌روزرسانی، تعویق تاریخ این هاردفورک و همچنین اختلاف توسعه‌دهندگان اصلی بر سر اجرای آن اشاره کرد. مانند اتفاقی که سال ۲۰۲۱ سبب دوشاخه‌شدن شبکه اتریوم شده بود.

    تحلیل قیمت اتریوم در برابر بیت کوین؛ احتمال جهش در آستانه به‌روزرسانی شبکه

    در این باره بیشتر بخوانید

    منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    خروج از نسخه موبایل