• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
3

تحقیقات مقامات آمریکایی درباره بایننس برای کشف فعالیت غیرقانونی در آمریکا

  • کد خبر : 202760
  • 25 اسفند 1399 - 12:16
تحقیقات مقامات آمریکایی درباره بایننس برای کشف فعالیت غیرقانونی در آمریکا

بایننس موضوع تحقیق جدید کمیسیون معاملات آتی آمریکا (CFTC) است. این کمیسیون می‌خواهد بداند آیا صرافی بایننس به معامله‌گران آمریکایی اجازه استفاده از این پلتفرم را داده است یا نه.
به گزارش دیکریپت، منا..

  • بایننس موضوع تحقیق جدید کمیسیون معاملات آتی آمریکا (CFTC) است. این کمیسیون می‌خواهد بداند آیا صرافی بایننس به معامله‌گران آمریکایی اجازه استفاده از این پلتفرم را داده است یا نه.

    به گزارش دیکریپت، منابع ناشناس گزارش داده‌اند که کمیسیون معاملات آتی کالای آمریکا در حال تحقیق از صرافی ارز دیجیتال بایننس است. دلیل این بررسی امکان انجام برخی معاملات از سوی سرمایه‌گذاران آمریکایی در پلتفرم بایننس عنوان شده است.

    بایننس در کمیسیون معاملات آتی آمریکا ثبت نشده است. این در حالی است که این کمیسیون مسئول تنظیم مقررات خریدوفروش ابزارهای مشتقه مالی در ایالات متحده است. کمیسیون معاملات آتی نگران است که بایننس بدون اطلاع به او اجازه این اتفاق را داده باشد. اگرچه بایننس به اقدام خلاف متهم نشده است و افراد نزدیک به این موضوع احتمال می‌دهند این تحقیقات به اقدام اجرایی نینجامد.

    براساس قوانین کمیسیون معاملات آتی کالای آمریکا، ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین کالا هستند. درنتیجه، کمیسیون معاملات آتی آمریکا معتقد است که باید قدرت نظارتی بر این دارایی‌ها داشته باشد؛ ازاین‌رو، این کمیسیون بر روی هر معامله‌ای که شامل معاملات آتی یا ابزارهای مشتقه باشد باید به‌طورمستقیم نظارت ‌کند.

    چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao) مدیرعامل بایننس در توییتی که به‌نظر می‌رسد در پاسخ به این خبر بوده است گفت:

    این بازار صعودی هرگز بدون ترس، بلاتکلیفی و تردید نیست. ترس، بلاتکلیفی و تردید را نادیده بگیرید و ادامه دهید.

    بایننس وب‌سایت خود را برای ساکنان آمریکا مسدود کرده است. این صرافی سایت جداگانه‌ای برای معامله‌گران ساکن آمریکا دارد که مطابق با قوانین آمریکا است.

    دیوید پرینکای (David Princay)، مدیر اجرایی بایننس در گفتگویی با دن رابرتس (Dan Robert)، سردبیر دیکریپت در کلاب هاوس، از اظهارنظر مستقیم درباره اخبار تحقیق کمیسیون بورس و اوراق بهادار خودداری کرد، اما گفت بایننس شهروندان غیرآمریکایی در ایالات متحده را که با استفاده از گوشی‌های هوشمند خود به بایننس دسترسی پیدا کرده‌اند مشاهده کرده و با آنها برخورد کرده است. او گفت:

    ما از این تکنیک‌ها استفاده می‌کنیم تا فراتر از استانداردهای نظارتی حرکت کنیم.

    این تحقیقات در حالی صورت می‌گیرد که ناظران نقش تنظیم‌کنندگان مقررات را در صنعت ارز دیجیتال زیر سؤال می‌برند.

    در زمان نگارش این خبر، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) درگیر یک جدال قانونی با ریپل (Ripple) است، شرکتی که پشت ارز دیجیتال XRP قرار دارد. در همین حال آرتور هیز (Arthur Hayes) مدیرعامل صرافی بیتمکس (BitMEX) نیز پس از قصور در اقدامات ضد پولشویی در حال مذاکره با مقامات آمریکایی است.

    علاوه بر آن جنت یلن (Janet Yellen)، وزیر خرانه‌داری آمریکا، دیدگاه‌هایی درباره بیت کوین دارد که به مذاق بیشتر فعالان صنعت ارز دیجیتال خوش نیامده است. او بیت کوین را یک «دارایی به‌شدت پرریسک» می‌داند و درباره ارتباط آن با امور مالی غیرقانونی اظهار نگرانی کرد.

    با این حال نشانه‌های مثبتی هم برای علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال وجود دارد. آنتونی اسکاراموچی (Anthony Scaramucci)، بنیان‌گذار اسکای بریج کپیتال (Skybridge Capital) و مدیر سابق ارتباطات کاخ سفید معتقد است که آمریکا ممکن است تا پایان سال، شاهد برقراری صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین باشد. علاوه بر آن گری گنسلر (Gary Gensler) گزینه منتخب بایدن برای هدایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار به‌دلیل تدریس واحدی در MIT درباره ارز دیجیتال و بلاک چین با این مقوله آشنایی دارد.

    تحقیقات مقامات آمریکایی درباره بایننس برای کشف فعالیت غیرقانونی در آمریکا

    در این باره بیشتر بخوانید

    • صرافی بایننس موسسه تحقیقاتی خود را راه‌اندازی کرد
    • تعطیلی صرافی بایننس در چین واقعیت داشت؟ خبری که به سقوط بازار ختم شد!
    • کریگ رایت: بایننس به زودی نابود می‌شود / واکنش مدیرعامل بایننس: تو کلاهبرداری!
    • بایننس کوین مارکت کپ را می‌خرد
    • بایننس در حال مسدودسازی حساب تمام کاربران آمریکایی است

    منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=202760

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم