• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
2

بیمه سلامت برای زوجین نابارور چه تسهیلاتی دارد؟

  • کد خبر : 274385
  • 15 دی 1400 - 12:15
بیمه سلامت برای زوجین نابارور چه تسهیلاتی دارد؟

ایسنا نوشت: معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به تسهیلات در نظر گرفته شده جهت درمان ناباروری و پوشش بیمه‌ای آن، گفت: افرادی که از ابتدای سال ۱۴۰۰ خدمات ناباروری دریافت کردند، می‌توانند تحت عنوان خسارت متفرقه و با ارایه اسناد مثبته هزینه‌های پرداخت شده از جیب را دریافت کنند. […]

  • ایسنا نوشت: معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به تسهیلات در نظر گرفته شده جهت درمان ناباروری و پوشش بیمه‌ای آن، گفت: افرادی که از ابتدای سال ۱۴۰۰ خدمات ناباروری دریافت کردند، می‌توانند تحت عنوان خسارت متفرقه و با ارایه اسناد مثبته هزینه‌های پرداخت شده از جیب را دریافت کنند.

    مهدی رضایی گفت: بر اساس قانون بیمه همگانی، همه مراکز ارایه دهنده خدمت موظف به قرارداد با بیمه های پایه هستند، تا بیمه شدگان بتوانند خدمات بیمه ای دریافت نمایند، لذا امیدواریم این قانون مورد توجه مراکز ارایه دهنده خدمت قرار گیرد؛ البته در طول سال های گذشته به دلیل وجود برخی مشکلات متقابل اجرای قانون با محدودیت‌هایی همراه بود.

    وی افزود: خوشبختانه در طول یکسال گذشته تمامی موانع از میان برداشته شده و سازمان بیمه سلامت چه از لحاظ عقد قرار داد و چه منابع اعتباری آمادگی دارد برای درمان خدمات ناباروری زوجین تسهیلات لازم را در اختیار بگذارد لذا انتظار می رود که مراکز بیشتری طرف قرارداد بیمه سلامت قرار گیرند.

    معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران تصریح کرد: برای درمان ناباروری مراکز ارایه دهنده خدمات تخصصی فعالیت می کنند که از ۴۵ مرکز حدود ۱۳ مرکز طرف قرارداد بیمه سلامت هستند، البته خدمات ناباروری به گونه‌ای است که علاوه بر مراکز تخصصی سایر مراکز فعال در عرصه خدمات تشخیصی و درمانی مجاز هم این خدمات را به صورت پراکنده ارایه می‌دهند، لذا با لحاظ این مساله حدود ۲۱۳ مرکز ارایه خدمات تشخیص و درمانی نیز طرف قرار داد بیمه سلامت محسوب شده و خدمات ناباروری را در اختیار زوجین نابارور قرار می دهند.

    بنابر اعلام پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ایران، رضایی اظهارداشت: افرادی که از ابتدای سال ۱۴۰۰ نیز خدمات ناباروری دریافت کردند، می توانند تحت عنوان خسارت متفرقه و با ارایه اسناد مثبته هزینه‌های پرداخت شده از جیب را دریافت کنند. برای سال جاری حدود ۷۰۰ میلیارد تومان به بیمه سلامت برای درمان ناباروری و حدود ۳۰۰ میلیارد تومان به وزارت بهداشت اختصاص پیدا کرده تا میان سازمان های بیمه گر توزیع شود.

    معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران تاکید کرد: این اقدام به رشد جمعیت، کاهش پرداختی از جیب مردم و دسترسی عادلانه به خدمات ناباروری کمک می کند.

    ۲۳۵۲۳۵

    منبع : خبرآنلاین  

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=274385

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم