نماد سایت پول بانک

بیمه تکمیلی درمان را ارزان بخرید !

بیمه تامین اجتماعی

فهرست محتوا

  • سازمان تامین اجتماعی به منظور حمایت از قشر کارمند کشور و برای ارائه خدمات رفاهی تاسیس شده است. وظیفه این سازمان تحت پوشش قرار دادن کارگرها و کارمندهایی است که در شرکت‌ها و کارگاه‌های مختلف در حال فعالیت هستند. تمام افرادی که به طور مستقیم و غیر مستقیم در کارگاه‌ها مشغول به فعالیت هستند تحت پوشش و حقوق و مزایای بیمه تامین اجتماعی قرار می‌گیرند.

    بودجه این سازمان از طریق شرکت‌های در حال فعالیت تامین خواهد شد. بدین گونه که کارفرماها حدود 30 درصد از حقوق و مزایای کارگر را به عنوان حق بیمه به حساب سازمان تامین اجتماعی واریز خواهند کرد. برخی خطرات هم در این بیمه تحت پوشش نیست که با خرید بیمه تکمیلی، می‌توان این پوشش‌ها را دریافت کرد. در ادامه این متن درباره خدمات و مزیت‌های بیمه تامین اجتماعی و بیمه تکمیلی توضیحاتی خواهیم داد با ما تا انتهای متن همراه باشید.

     

    بیمه سازمان تامین اجتماعی

    بیمه تامین اجتماعی یکی از بیمه نامه‌های اجباری است که تمام کارفرماها باید برای کارمند‌های خود در نظر گیرند. بدین گونه که هر فردی با تشکیل کارگاه و دریافت کد کارگاهی تحت پوشش این بیمه نامه قرار می‌گیرد. وقتی شما در شرکتی مشغول به کار هستید، داشتن بیمه تامین اجتماعی امری ضروری برای شما خواهد بود. اما گاهی‌اوقات، دردِ هزینه‌های درمان از خود بیماری آزاردهنده‌تر می‌شود. چنین حالتی را اکثر ما، در روزهای سخت و سیاه تاختن کرونا که پشت سر گذاشتیم، تجربه کردیم.شاید در روزهای صحت و سلامتی فکر کنیم که خریدن بیمه برای روز مبادا هزینه‌ای بیخودی و اضافی است. فارغ از اینکه سلامتی همیشگی نیست و فکر کردن به فردای روزی که بیماری به سراغ‌مان بیاید؛ عین اندیشمندی و دوراندیشی است. راهکار شرکت های بیمه ، بیمه پایه تامین اجتماعی و بیمه درمان تکمیلی است. سازمان تامین اجتماعی با این بیمه، از کارمندان کارخانجات، اداره‌جات و سایر افراد حمایت می‌کند. این سازمان تضمین می‌دهد که خدمات این بیمه را در طول پرداخت حق بیمه به همراه مستمری بعد از بازنشستگی دریافت خواهید کرد.همچنین از خدمات درمانی این بیمه نیز می‌توانید استفاده کنید. این بیمه از انواع بیمه های درمان است که بیشتر افراد را تحت پوشش خود قرار داده است.

    همچنین طرح‌های مختلفی در بیمه اجتماعی وجود دارد که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. اگر جزو افرادی هستید که می‌خواهید از خدمات مختلف استفاده کنید و هیچ سازمانی یا ارگانی فعالیت نمی‌کنید با پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی می‌توان از خدمات بیمه اختیاری این سازمان استفاده کنید.

    تمام افرادی که از بیمه اجتماعی استفاده می‌کنند به دنبال امنیت شغلی خود در آینده هستند. همچنین برای حفظ شرایط اقتصادی از پوشش‌های این بیمه نامه بهره‌مند خواهند شد. با بهره گیری از خدمات درمانی، بازنشستگی و سایر پوشش‌ها می‌توان آینده‌ای بدون دغدغه داشت. همچنین این بیمه جزو ارزان‌ترین بیمه‌های اجباری است.

    بیمه تامین اجتماعی چه مزیت‌هایی دارد؟

    در بیمه تامین اجتماعی می‌توان با پرداخت حق بیمه مزیت‌های مختلفی را دریافت کرد و در برابر خدمات گوناگون تحت پوشش قرار می‌دهند که عبارتند از:

    مزیت‌های دیگری که به صورت غیر مستمر و با توجه به شرایط کارفرما پرداخت می‌شود عبارتند از:

    انواع بیمه تامین اجتماعی

    به طور کلی دو نوع بیمه تامین اجتماعی داریم که برای رفاه بیمه شده‌ها در نظر گرفته شده است.

    بیمه اجباری:

    بیمه تامین اجتماعی برای تمام افراد سازمان‌ها و شرکت‌ها اجباری است و کارفرما با پرداخت حق بیمه به سازمان،‌ تمام کارمند‌های خود را تحت پوشش این بیمه نامه قرار می‌دهد.

    بیمه خویش فرما:

    بیمه خویش فرما به دو حالت بیمه اختیاری و بیمه مشاغل آزاد تقسیم می‌شود. بدین معنا که بیمه خویش فرما برای افرادی که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین این بیمه نامه جزو بیمه نامه‌های اختیاری است که کارگر و کارفرما فرد بیمه شده خواهد بود. البته که استفاده از بیمه نامه‌ها برای زمانی صدق می‌کند که بیمه شده تحت پوشش هیچ گونه بیمه تامین اجتماعی نباشد.

    بیمه تکمیلی چیست؟

    همانطور که می‌دانید تامین اجتماعی و خدمات درمانی جزو بیمه نامه‌های درمان هستند و می‌توان برای آن‌ها بیمه تکمیلی دریافت کرد. سازمان تامین اجتماعی علاوه بر صدور دفترچه درمانی، شرایطی را ایجاد می‌کند که بتوان از شرکت‌های بیمه‌ای خدمات درمان تکمیلی دریافت کرد. بدین گونه که برای خرید بیمه تکمیلی درمان باید بیمه پایه داشت تا ار خدمات این بیمه نامه بهره‌مند شد. بدین گونه که بیمه شده باید یکی از بیمه‌های پایه مانند: بیمه خدمات درمانی، ‌بیمه نیروهای مسلح یا بیمه تامین اجتماعی را داشته باشد تا مشمول بیمه درمان تکمیلی شود. بیمه تکمیلی که تحت عنوان بیمه درمان تکمیلی و بیمه تکمیلی درمان از آن یاد می‌شود، از انواع بیمه های درمان و بیمه‌ای برای جبران هزینه‌های بالای درمان بیماری‌هاست. بخش زیادی از هزینه‌های درمان را در زمان بیماری یا حتی بعد از آن می‌توان به بیمه تکمیلی سپرد!

    برای این که بتوانید بخش از زیادی از هزینه های درمان را به بیمه تکمیلی واگذار کنید، می‌بایست اول یک بیمه پایه داشته باشید؛ سپس بیمه تکمیلی تهیه کنید. شما می‌توانید هر سال با پرداخت مبلغ حق بیمه از پوشش‌های بیمه درمان تکمیلی استفاده کنید. در واقع می توان گفت، خرید بیمه تکمیلی، یک آینده‌نگری هوشمندانه در روزهای سلامتی برای روزهای بیماری ست! به عبارت دیگر، این کار، تجربه عملی این جمله معروف را تداعی می‌کند ” پیشگیری بهتر از درمان است”.

    البته که برخی از شرکت‌های بیمه شرایطی را ایجاد کرده‌اند که در بعضی از طرح‌های ارائه شده نیازی به بیمه پایه نباشد.

    انواع بیمه درمان تکمیلی

    تهیه بیمه تکمیلی مزیت‌ها و پوشش‌های متنوعی دارد که با خرید این بیمه نامه اختیاری می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. انواع بیمه درمان تکمیلی عبارتند از:

    تفاوت بیمه درمان خانواده با بیمه درمان تکمیلی گروهی ، بالاتر بودن حق بیمه پرداختی بیمه تکمیلی خانواده و پوشش های بیمه ای کمتر است ولی در مورد بیمه درمان تکمیلی انفرادی پوشش های بیمه ای کامل در اختیار بیمه‌گزار قرار می‌گیرد. حتی در برخی از شرکت های بیمه نظیر بیمه تکمیلی انفرادی سامان، داشتن بیمه پایه لزومی ندارد یعنی گاهی در صورت نداشتن حق بیمه اجتماعی، امکان تهیه بیمه تکمیلی انفرادی وجود دارد.

    هم چنین برخی افراد تصور می‌کنند که با پرداخت یک حق بیمه توسط سرپرست، امکان استفاده تمام اعضای خانواده از پوشش‌های بیمه تکمیلی درمان خانواده وجود دارد در صورتی که ماهیت بیمه تکمیلی درمان خانواده، همان ماهیت بیمه تکمیلی انفرادی است ولی در آن الزام پرداخت حق بیمه به تعداد اعضای خانوار وجود دارد و یک بیمه‌نامه به نام سرپرست صادر خواهد شد که در آن نام اعضای تحت تکفل او درج شده است.اگر خانواده ای برای هریک از اعضای خود مایل به خریداری طرحی مجزا باشد، باید بیمه تکمیلی انفرادی را برای هر فرد خریداری نماید.

     

    چرا بیمه تکمیلی را بخریم؟

    علت اینکه می‌گوییم بیمه درمان تکمیلی را خریداری کنید این است که بیمه‌های پایه هزینه‌های محدودی برای درمان بیماری‌ها در نظر می‌گیرند و با توجه به تغییراتی که در سبک زندگی و تغییرات آلودگی هوا پیش آمده بهتر است که به صورت ماهانه یا سالانه آزمایش‌های مختلف برای سلامتی را انجام داد. اینکه بدون هیچ دغدغه مالی این چکاپ‌ها انجام شود بهتر است که تحت پوشش بیمه تکمیلی بود تا هزینه‌ها به صورت چشمگیری کاهش پیدا کند. بیمه درمان تکمیلی، رشته بیمه ای زیرشاخه بیمه اشخاص است که ریسک های مربوط به سلامتی و هزینه های بیماری های انسان ، داروها و عمل های جراحی و خدمات پزشکی را پوشش می‌دهد که بیمه تامین اجتماعی در قبال آن ها مسئولیتی تقبل نمی کند.با خرید بیمه تکمیلی درمان از لینک زیر در بیمه دات کام  می‌توان هزینه‌های ایجاد شده ناشی از بیماری‌ها و جراحی‌ها را کاهش داد:
    https://bimeh.com/health

    پوشش‌های بیمه تکمیلی

    در بیمه تکمیلی پوشش‌ها با توجه به سقف تعهدات شرکت بیمه و میزان حق بیمه پرداختی بیمه‌گزار مشخص می‌شود. اینکه بخواهید بهترین پوشش‌ها و شرایط بیمه‌ای را برای این بیمه نامه در نظر بگیرید، ‌کافی است که به سایت خرید آنلاین بیمه دات کام  مراجعه کنید و در بخش منوی محصولات بیمه نامه مورد نظر خود را استعلام، ‌مقایسه و خریداری کنید. تنها چند کلیک کافی است تا بیمه نامه برای شما صادر شود. پوشش‌هایی که می‌توان در بیمه درمان تکمیلی خریداری کرد عبارتند از:

    نکته مهم این است که باید بدانید شرکت‌های بیمه طرح‌های مختلفی از بیمه تکمیلی را ارائه می‌کنند که با توجه به شرایط بیمه‌گزار قابل خریداری است. اینکه الویت شما برای خرید چه پوشش‌هایی است،‌ میزان حق بیمه و سقف تعهدات شرکت بیمه را مشخص می‌کند. همچنین دقت کنید که داشتن بیمه پایه مانند بیمه تامین اجتماعی جزو شروط خریداری این بیمه نامه خواهد بود.

     

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    خروج از نسخه موبایل