• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
4

بورس تهران و ارزان شدن سهام

  • کد خبر : 508
  • 05 اردیبهشت 1396 - 23:53
بورس تهران و ارزان شدن سهام

به گزارش پایگاه خبری پول بانک،از میان 325 شرکت که در بورس تهران فعالیت دارند ،رتبه اول تا سوم از نظر ارزش بازار به صنایع پتروشیمی خلیج فارس با 215 هزار و 100میلیارد ریال،ارتباطات سیار ایران بابا 143 هزار و 864 میلیارد ریال و مخابرات ایران با 131 هزار و 880 میلیارد ریال اختصاص یافته […]

  • به گزارش پایگاه خبری پول بانک،از میان 325 شرکت که در بورس تهران فعالیت دارند ،رتبه اول تا سوم از نظر ارزش بازار به صنایع پتروشیمی خلیج فارس با 215 هزار و 100میلیارد ریال،ارتباطات سیار ایران بابا 143 هزار و 864 میلیارد ریال و مخابرات ایران با 131 هزار و 880 میلیارد ریال اختصاص یافته است.

    همچنین شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، پترشیمی جم، مپنا، سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین، سرمایه گذاری غدیر و پالایش نفت بندرعباس به ترتیب با 101 هزار و 550 میلیارد ریال، 96.650 میلیارد ریال، 89.933 میلیارد ریال ، 82.050 میلیارد ریال ، 81.693 میلیارد ریال ، 80.136 میلیارد ریال و 71.650 میلیارد ریال رتبه های چهارم تا دهم را به نام خود ثبت کردند.

    از سوی دیگر شرکت‌های گرانیت بهسرام، نوش مازندران، پارس سرام، آلومراد، ماشین سازی نیرو محرکه، لامیران، شهد ایران، تولیدی و صنعتی درخشان تهران، صنایع جوشکاب یزد و تولیدی لنت ترمز ایران به ترتیب در انتهای این جدول قرار دارند.

    بر اساس این گزارش از بین شرکت هایی که در تابلوهای بورس تهران معامله می‌شوند، 84 شرکت دارای P/E بیش از 20 مرتبه هستند.

    همچنین 70 شرکت دارای P/E بین 10 تا 20 مرتبه و 150 شرکت دارای P/E کوچکتر از 10 می باشند. این درحالی است که 23 شرکت با پیش بینی زیان، P/E منفی دارند.

    به این ترتیب طی فروردین ماه 96 متوسط نسبت قیمت بر درآمد کل ناشران بورس تهران (P / E) در به 6.96 مرتبه رسید و این در حالی است که این نسبت در پایان آذر ماه پارسال در محدوده 7 مرتبه بود.

    به گزارش فارس؛ سود برآوردی شرکت‌های بورسی در بودجه های امسال در حالی اغلب خوش‌بینانه پیش بینی شده که در تابلوی معاملات بورس تهران قیمت سهام چندان با EPS های برآوردی تناسب ندارد. این موضوع نشان می دهد که بازار سهام برای جبران این فاصله در حالی هم اکنون با سهام ارزان در تالار شیشه ای روبرو است که با فرض ثبات سایر شرایط می بایست این نسبت به رشد قیمت سهام در بازار طی ماه های پیشرو با توجه به اصلاح قیمتی صورت گرفته منجر شود. اقدامی که برای تحقق آن باید انتظار ورود نقدینگی جدید و اقبال برای جمع آوری پرحجم سهام از سوی سرمایه‌گذاران را داشت.

    به گزارش پایگاه خبری پول بانک

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=508

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم