• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
4

بورس ارز و مزایای راه اندازی

  • کد خبر : 1182
  • 14 خرداد 1396 - 16:56
بورس ارز و مزایای راه اندازی

به گزارش پایگاه خبری پول بانک، بر باور بسیاری از کارشناسان بازار  راه اندازی بورس ارز اقدامی مناسب و سنجیده برای مهار نوسانات نرخ ارز و مشکلات ناشی از آن است و یکی از مزایای آن تک نرخی شدن ارز است. امید احمدی در خصوص اظهار نظر رئیس کل بانک مرکزی در خصوص راه‌اندازی بورس […]

  • به گزارش پایگاه خبری پول بانک، بر باور بسیاری از کارشناسان بازار  راه اندازی بورس ارز اقدامی مناسب و سنجیده برای مهار نوسانات نرخ ارز و مشکلات ناشی از آن است و یکی از مزایای آن تک نرخی شدن ارز است.

    امید احمدی در خصوص اظهار نظر رئیس کل بانک مرکزی در خصوص راه‌اندازی بورس ارز تا پایان امسال گفت: این کار اقدامی مناسب و سنجیده برای مهار نوسانات نرخ از و مشکلات ناشی از آن است.

    این کارشناس بازار سرمایه افزود: با وجود این اما شاید یکی از مهمترین ملزمات راه اندازی بورس ارز، تک نرخی شدن آن باشد.

    وی با بیان این که تک نرخی شدن ارز و نیز راه‌اندازی بورس ارز از جمله وعده‌هایی است که در سالهای گذشته بارها و بارها تکرار، اما عملی نشده است اذعان داشت: چند نرخی بودن ارز در این سالها موجب شده تا ابهامات زیادی در اقتصاد بوجود آید.

    این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: علاوه بر چند نرخی بودن، نوسانات قیمت ارز هم در سالهای گذشته موجب شده است تا ریسکهای سرمایه‌گذاری در کشور افزایش یابد و حالا که بحث اجرایی شدن برجام و ورود سرمایه خارجی به کشور مطرح است، باید این موضوع بیشتر مورد توجه متولیان امر قرار گیرد.

    وی همچنین اظهار داشت: عدم شکل گیری بورس ارز باعث شده تا نقش دولت در این بازار پررنگ‌تر شده و فروش نفت، دولت را به بزرگ‌ترین بازیگر میدان ارز تبدیل کند.

    این کارشناس بازار سرمایه در ادمه ایجاد رانت و فساد در اقتصاد را از جمله مشکلات ناشی از چند نرخی بودن ارز و تاخیر در راه‌اندازی بورس ارز در کشور عنوان کرد و گفت: دخالت مستقیم دولت در بازار ارز موجب شده تا فعالان اقتصادی با مشکلات فراوان فعالیت کنند. بر این اساس اگر سازوکار عرضه و تقاضای ارز در کشور به بازاری چون بورس سپرده شود تحت هدایت ابزارها و سیاست‌های بازار سرمایه، قیمت‌گذاری و تعادل در بازار ارز شفاف و عملی‌تر خواهد شد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=1182

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم