نماد سایت پول بانک

بهترین راه ورود به بازار فارکس + هدیه آموزشی

بهترین راه ورود به بازار فارکس + هدیه آموزشی

فهرست محتوا

  • بازار فارکس به عنوان بزرگترین بازار مالی جهان از جذابیت های خاصی برخوردار است که هر فردی را به خود علاقه مند می‌کند. در مقاله آموزشی فارکس، آکادمی مجیدی راد شما علاقه مندان به بازارهای مالی را با بازار فارکس آشنا کرده و راه درست ورود به فارکس را آموزش خواهد داد. در ادامه نکات ارزشمندی گفته خواهد شد که بهترین راه ورود به بازار فارکس را پیدا می‌کنید.

    بازار فارکس چیست؟

    فارکس چیست؟ بازار فارکس بزرگترین بازار مالی جهان است که روزانه بیش از 7 تریلیون دلار در این بازار بزرگ، مبادله ارزی انجام می‌شود. در بازار فارکس تنها معامله گران به انجام معامله نمی‌پردازند و گروه های دیگری نیز در این بازار وجود دارند. این گروه ها شامل بانک های مرکزی جهان، بانک های بزرگ، موسسات مالی هستند که در کنار شما که در گروه معامله گران کوچک قرار دارید، در این بازار جهانی ارز فعالیت دارند. فعالیت بانک های مرکزی جهان در فارکس برای تبدیل ارز کشور خود به ارز کشورهای دیگر می‌باشد اما شما به عنوان یک معامله گر با هدف کسب سود در این بازار از نوسانات آن استفاده می‌کنید.

    بازار فارکس همانند یک صرافی بزرگ است که شما برای تبدیل ارز ریال خود به ارز کشورهای دیگر به آن مراجعه می‌کنید. وظیفه اصلی این بازار جهت تامین ارز مورد نیاز کشورهاست و بانک های مرکزی با اتصال به این بازار، ارز خود را به ارز کشورهای دیگر تبدیل می‌کنند. این بازار بر خلاف بورس تهران، یک بازار 24 ساعته است و از روز دوشنبه تا جمعه باز است و معامله گران می‌توانند در طول شبانه روز به معامله بپردازند.

    انتخاب یک بروکر فارکس

    انتخاب بروکر برای علاقه مندان به ورود به فارکس، مهمترین قدم جهت تبدیل شدن به یک معامله گر فارکس می‌باشد. بروکرهای فارکس، واسطه های هستند که به شما این امکان را می‌دهند تا بتوانید در بازار فارکس فعالیت کنید. در بازار فارکس بروکرهای بسیاری وجود دارند که خدمات متنوعی را به مشتریان خود ارائه می‌دهند. متاسفانه برخی از بروکرهای معتبر جهان به دلیل تحریم ها، خدماتی به مشتریان ایرانی ارائه نمی‌دهند. به همین دلیل، انتخاب یک بروکر از بین بروکرهای که به ایرانیان خدمات ارائه می‌دهند از اهمیت بالایی برخوردار است.

    در انتخاب یک بروکر فارکس برای ورود به بازار جهانی ارز، باید به مجوزها و سابقه فعالیت او توجه خوبی داشته باشید. اغلب بروکرهای فارکس، برای فعالیت و کسب اعتماد مشتریان خود از مجوزی به نام رگوله استفاده می‌کنند. رگوله ها سازمان های هستند که در کشورهای مختلف، وظیفه نظارت بر روی کار بروکرهای فارکس را دارند. در جهان رگوله های مختلف وجود دارند که از نظر اعتبار در دسته بندی های مختلفی قرار می‌گیرند. برای بررسی رگوله های یک بروکر می‌توانید با ورود به سایت بروکر مورد نظرخود، از بخش مجوز های بروکر، به صورت کامل رگوله های که بروکر تحت نظارت آنها می‌باشد را بررسی کنید.

    پس از بررسی مجوزهای بروکر مورد نظرتان، به سراغ مدت زمان فعالیت و سابقه آن در بین معامله گران ایرانی می‌رویم. همان طور که گفته شد برخی بروکرهای فارکس خدماتی به مشتریان ایرانی ارائه نمی‌دهند. برای این منظور باید ابتدا به سراغ بروکرهای بروید که حداقل در 7 سال اخیر فعال بوده و به مشتریان ایرانی خدمات ارائه می‌دهند. پس از اطمینان از داشتن این ویژگی ها،به سراغ امکانات بروکر می‌رویم.

    امکانات یک بروکر خوب شامل این امکانات می‌باشد:

    انواع حساب های معاملاتی فارکس

    حساب های معاملاتی فارکس به طور که به دو دسته حساب های مجازی(دمو) و حساب های تجاری تقسیم می‌شوند. در دسته حساب دمو، این نوع حساب برای تمرینات معامله گران مبتدی بوده و با در اختیار گذاشتن پول مجازی به معامله گر کمک می‌کند تا استراتژی های خود را تست کند. این حساب در اوایل کار معامله گری بسیار کارآمد بوده و تا حدودی تجربه معامله در بازار واقعی را به شما انتقال می‌دهد. اما توجه داشته باشید که این نوع حساب را نمی‌توان بیش از چند ماه استفاده کرد و استفاده بلند مدت از آن باعث ایجاد توهم در کسب سود از فارکس خواهد شد.

    نوع دیگر حساب های معاملاتی فارکس، حساب تجاری فارکس است که برای ورود واقعی به فارکس از این نوع حساب ها استفاده می‌شود. حساب های تجاری به معامله گر این امکان را می‌دهد تا با واریز وجه به این نوع حساب ها در بازار فارکس به صورت واقعی معامله کنند. حساب های تجاری فارکس دارای انواع مختلفی هستند که معمولا به چند دسته حساب های: استاندارد، نانو و میکرو تقسیم می‌شوند. امکانات حساب های تجاری فارکس دارای اهرم های معاملاتی مختلف و همچنین پشتیبانی از دو نسخه متاتریدر 4 و 5 می‌باشد. همچنین با توجه به نوع حساب معاملاتی، میزان اسپرد و کمیسیون در حساب های تجاری فارکس متفاوت است.

    پلتفرم های معاملاتی فارکس

    همان طور که در توضیحات حساب های تجاری فارکس گفته شد، این نوع حساب ها از یکی از دو نسخه متاتریدر 4 و 5 پشتیبانی می‌کند. تقریبا تمامی بروکرهای فارکس در جهان از متاتریدر به عنوان پلتفرم معاملاتی فارکس استفاده می‌کنند. متاتریدر یک نرم افزار تحلیل تکنیکال می‌باشد که به معامله گران فارکس این امکان را می‌دهد تا نمودار جفت ارزهای فارکس را از طریق این نرم افزار مشاهده کنند.متاتریدر به صورت رایگان در بروکرهای فارکس قابل دانلود بوده و بروکر این امکان را می‌دهد تا با حساب های مجازی و تجاری بتوانید از متاتریدر استفاده کنید.

    متاتریدر در دو نسخه 4 و نسخه 5 ارائه شده است و دارای امکانات مختلفی همچون مشاهده نمودارهای فارکس، امکان تست استراتژی های فارکس، امکان استفاده از اندیکاتورها و ربات های فارکس را در اختیار معامله گر قرار می‌دهد. همچنین با توجه ابزارهای ترسیم مختلف متاتریدر می‌توانید بر روی نمودارهای فارکس، الگوهای مختلفی را ترسیم کرده و تحلیل کنید.  متاتریدر بهترین پلتفرم معاملاتی فارکس است که پس از انتخاب بروکر موردنظرتان می‌توانید آن را از سایت بروکر دریافت کنید.

    استراتژی های معاملاتی فارکس

    آخرین مرحله ورود به بازار فارکس، انتخاب استراتژی معاملاتی مخصوص به خودتان است که آن را با توجه به بخش های تشکیل دهنده آن باید طراحی کنید. یک استراتژی معاملاتی فارکس شامل بخش های مانند: روانشناسی معامله گری، مدیریت سرمایه، سبک معاملاتی و روش تحلیل جفت ارزهای فارکس می‌باشد. هر کدام از این بخش ها شامل مهارت های است که با یادگیری هرکدام و ترکیب آن با یکدیگر، استراتژی معاملاتی مخصوص به خود را می‌توانید طراحی کنید. نکته مهم در مورد استراتژی معاملاتی فارکس این است که استراتژی معاملاتی هر فرد به صورت اختصاصی متعلق به همان فرد است و معامله گر با آموزش های که مشاهده کرده باید استراتژی معاملاتی خود را در فارکس طراحی کند.

    در روانشناسی معامله گری که مهمترین مهارت برای ورود به بازار فارکس می‌باشد، معامله گر باید با بررسی روحیات و احساسات خود، به مشکلات روانشناسی معامله گری خود که شامل ترس و طمع و غیره آشنا شود. با بررسی این موارد که در هنگام معامله در بازار فارکس با آنها روبه رو می‌شوید. می‌توانید بر روی آنها کنترل داشته باشید. با عدم شناخت درست روحیات خود ممکن است در هنگام ورود به معاملات و یا خروج از معاملات فارکس، رفتارهای غیرعادی از خود نشان داده و قدرت تصمیم درست را نداشته باشید.

    در مدیریت سرمایه فارکس یک معامله گر باید قبل از ورود به هر معامله میزان حد سود و حد ضرر خود را مشخص کند. همچنین با توجه سرمایه خود باید بتواند بهترین اهرم و حجم معاملات را بر اساس سرمایه خود انتخاب کند. مدیریت سرمایه به شما کمک می‌کند تا بتوانید در نوسانات شدید بازار فارکس از دست رفتن سرمایه خود جلوگیری کنید. مدیریت سرمایه جز مهمترین مهارت ها برای ایجاد یک استراتژی معاملاتی در فارکس است.

    در بخش سبک و روش تحلیل بازار فارکس، به دو روش تحلیل تکنیکال و فاندامنتال وارد می‌شوید که هرکدام دارای زیرمجموعه های خاص خود هستند. در تحلیل تکنیکال، معامله گران بر اساس نمودارهای بازار فارکس و گذشته قیمت بازار، معامله گر نمودارها را تحلیل کرده و با بدست آوردن الگوهای معاملاتی، نقاط ورود و خروج به معاملات فارکس را تعیین می‌کند. در روش تحلیل فاندامنتال فارکس، معامله گر بدون توجه به نمودارها و تنها بررسی وضعیت اقتصاد کشورها و اخبار و تقویم اقتصادی فارکس، تحلیل خود را بر روی جفت ارزهای فارکس انجام می‌دهد. برخی معامله گران نیز با ترکیب تحلیل تکنیکال و فاندامنتال، تحلیل خود را از دو روش انجام می‌دهند.

    آموزش بازار جهانی فارکس

    با توضیحات داده شده در مورد مراحل ورود و تبدیل شدن به یک معامله گر فارکس، حتما متوجه شده اید که این مسیر نیازمند داشتن یک مربی برای هدایت شما می‌باشد. آکادمی مجیدی را با توجه به تجربه چندین ساله خود در بازار فارکس و آموزش های متنوع در این زمینه، دوره رایگان آموزش فارکس را با توجه به رسالت خود برای افزایش سطح دانش معامله گران ایجاد ارائه داده است. این دوره که دارای ارزش مادی بالایی بوده و در سطح دورهای میلیونی فارکس می‌باشد، به صورت رایگان از صفر تا صد راه ورود به فارکس را به شما آموزش می‌دهد.

    در دوره فارکس آکادمی مجیدی راد، مطالب آموزشی به صورت تصویری و با آموزش استاد محسن مجیدی راد ارائه شده است که در چندین فصل، شما به صورت کامل با تجربیات ایشان آشنا شده و راه درست ورود به بازار فارکس را به آموزش خواهد داد. در این دوره در کنار آموزش ورود به بازارفارکس، آموزش های در جهت آشنایی با طراحی یک استراتژی معاملاتی که بخش های آن در بالا توضیح داده شد، به شما آموزش داده می‌شود. برای دسترسی به این دوره فارکس به وبسایت آکادمی مجیدی راد مراجعه کرده و از بخش دوره ها، وارد دوره رایگان فارکس شوید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    خروج از نسخه موبایل