بندر شهید رجایی دوباره میتپد: احیای فعالیتهای تجاری و ترانزیتی
جهش ۱۳۱ درصدی ترانزیت در بندر شهید رجایی: دروازه جدید ایران به اوراسیا
روحالله شاعلیا، معاون بندری و اقتصادی بنادر و دریانوردی هرمزگان، خبر از یک رشد چشمگیر در عملیات ترانزیت بندر شهید رجایی داده است. در دو ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۴، این بندر موفق به ترانزیت ۳۸۱ هزار و ۳۳۸ تن کالا شده که نشاندهنده افزایش ۱۳۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.
گوگرد، کود شیمیایی و مواد نفتی؛ پیشتازان ترانزیت
به گفته شاعلیا، بیشترین سهم در این افزایش ترانزیت به محمولههایی نظیر گوگرد، کود شیمیایی و مواد نفتی اختصاص داشته است.
بندر شهید رجایی: شاهراه قابل اتکا برای اوراسیا
این موفقیت بزرگ، نتیجه تلاشها و استراتژیهای جدید است. انعقاد تفاهمنامههای همکاری و سرمایهگذاری بین ادارهکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و فعالان بخش خصوصی و دولتی کشورهای اوراسیا، نقش محوری در این پیشرفت داشته است. این تفاهمنامهها، بندر شهید رجایی را به عنوان یک شاهراه قابل اتکا در مسیر ترانزیت کالاها به کشورهای اوراسیا معرفی کرده است.
سهم راهآهن در رونق ترانزیت
معاون بندری و اقتصادی بنادر و دریانوردی هرمزگان همچنین اشاره کرد که در راستای تحقق اهداف برنامه هفتم توسعه که سهم ۲۵ درصدی برای حمل و نقل ریلی از کل سهم حمل و نقلی کشور را هدفگذاری کرده، بندر شهید رجایی با تسهیل فرآیندهای ورود و خروج ریلی کالاها، سهم مهمی در افزایش عملکرد خود در این بخش حمل و نقل ایفا کرده است.
این تحولات، نشاندهنده جایگاه روبهرشد بندر شهید رجایی در شبکه ترانزیت منطقهای و بینالمللی است. آیا فکر میکنید این روند صعودی ادامه خواهد داشت؟





دیدگاهتان را بنویسید