نماد سایت پول بانک

بسته حمایتی نظام بانکی برای کنترل اثرات کرونا

پایگاه خبری پول بانک
  • به گزارش اخباربانک، عبدالناصر همتی – طی پست اینستاگرامی اظهار کرد: منتهای خواسته و آرزوی دولت و بانک مرکزی، ارائه کمک‌های بیشتر در سطح وسیع‌تر و بلاعوض است، اما تحریم‌های ناجوانمردانه آمریکا به همراه کاهش قیمت نفت، هزینه‌های مقابله با ویروس کرونا و آثار درآمدی آن، امکانات داخل و خارج از بودجه دولت را به شدت در تنگنا قرار داده است.
    همتی افزود: با این حال، برای کمک به رفع نیازهای اولیه بخش بزرگی از مردم که دچار آسیب شده‌اند، سیستم بانکی باید به سرعت تسهیلاتی به اقشار یارانه‌بگیر اختصاص می داد؛ لذا چهار میلیون خانوار کم درآمد بین یک تا دو میلیون تومان وام قرض الحسنه چهار درصد دریافت خواهند کرد و مابه التفاوت آن تا ۱۲ درصد را دولت می‌پردازد. علاوه بر آن بیش از ۲۳ میلیون خانوار یارانه‌بگیر نیز وام خرید با نرخ ۱۲ درصد دریافت می‌کنند. نرخ ۱۲ درصدی کارمزد این وام‌ها فقط با کمک بانک مرکزی و تعدیل نرخ‌های ذخیره قانونی میسر شده و کاهش بیش از این در نرخ کارمزد، با توجه به سایر تکالیف بانک‌ها امکان نداشت.
    رییس کل بانک مرکزی اظهار کرد: علاوه بر ۲۳ هزار میلیارد تومان وام به یارانه‌بگیران، بانک‌ها به کمک بانک مرکزی، ۵۲ هزار میلیارد تومان ( از کل ۷۵ هزار میلیارد تومان ) به بنگاه‌ها و مشاغل آسیب دیده نیز با همان نرخ ۱۲ درصد وام می‌دهند. با توجه به تعویق سه ماهه اقساط و مطالبات جاری بانک‌ها و مشکلات ترازنامه‌ای آنها، این تلاش بسیار درخور توجه است.
    وی گفت: این اقدامات هم‌زمان، به دنبال پایدار کردن و حفظ زنجیره تولید و عرضه و تقویت قدرت خرید اقشار آسیب دیده اقتصاد است. بانک مرکزی، تمامی تلاش خود را کرده و خواهد کرد تا اقتصاد کشور با کمترین آسیب از این گذرگاه عبور کند. منبع : اخبار بانک

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    خروج از نسخه موبایل