نماد سایت پول بانک

برنامه های اجرایی نمایشگاه تهران مدکس اعلام شد  

  • اولین نمایشگاه بین‌المللی و تخصصی زنجیره ارزش پوشاک به نام تهران مدکس از 20 الی 23 مهر ماه در محل نمایشگاه‌های بین المللی  شهر آفتاب برگزار می‌شود.

    به گزارش پایگاه خبری – تخصصی پول بانک، مجید اکبری مدیر اجرایی نمایشگاه تهران مدکس، با اشاره به برگزاری اولین نمایشگاه بین‌المللی و تخصصی زنجیره ارزش پوشاک به نام تهران مدکس   از 20 الی 23 مهر ماه گفت: این نمایشگاه در پنج بخش فرهنگی، هنری ،تجاری، آموزشی و پژوهشی تقسیم بندی شده است که در هر بخش میزبان علاقه مندان خود خواهد بود.

    وی ادامه داد: برگزاری این نمایشگاه توسط اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک کشور و مجری این نمایشگاه شرکت آواپیک تحریر ایرانیان می باشد.

    مدیر اجرایی نمایشگاه تهران مدکس، عنوان کرد: در برگزاری این نمایشگاه اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک، اتاق‌های اصناف ایران و تهران، اتحادیه های پوشاک سراسر کشور و اتحادیه های همگن و وابسته، مرکز امور اصناف و بازرگانان و دفتر صنایع نساجی، پوشاک و سلولزی وزارت صمت، کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت ارشاد، دیگر نهادهای مسئول از جمله معاونت نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی و همچنین جمعی از کارشناسان و کارآفرینان در حوزه پوشاک همکاری و مشارکت دارند.

    اکبری، یکی از مزیت های این نمایشگاه را حضور تمامی حوزه های زنجیره ارزش پوشاک اعم از صنایع نساجی (ریسندگی، بافندگی، رنگرزی و چاپ و تکمیل کالاهای نساجی)، طراحی، ماشین آلات و تجهیزات وابسته، دستگاه های ریسندگی و بافندگی، تولید، تعمیرات و نگهداری، صنایع وابسته، چرم، سراجی، کفش، مشاغل خانوادگی مرتبط توسط زنان سرپرست خانوار و کالاهای فرهنگی عفاف و حجاب بیان کرد و افزود : هدف از برگزاری این نمایشگاه ارائه آخرین توانمندی ها و فناوری ها در زنجیره این صنعت، نگاه ویژه به طراحی و ارزشهای بومی و ملی کشور در هویت و پوشش اقوام، نگاه استراتژیک به بازارهای منطقه ای و صادرات پوشاک تولید ایران با توجه به کیفیت و استانداردهای جهانی، ایجاد و گسترش همکاری های مشترک در سطح بین المللی و آینده پژوهی در صنعت پوشاک است.

    وی با اشاره به ضرورت تقویت ارتباط طراحان با صنعت پوشاک مطرح کرد: از اهداف دیگر این نمایشگاه ارتباط بیشتر طراحان با صنعت و استفاده از طرح های خلاقانه، نوآور و همسو با فرهنگ ایرانی اسلامی در تولیدات پوشاک است.

    مدیر اجرایی نمایشگاه تهران مدکس، در ادامه اظهار داشت: برای استفاده حداکثری از جامعه طراحان، علاوه بر در اختیار گذاشتن غرفه برای نمایش آثار آنان، برگزاری جشنواره های طراحی معتبر از جمله چهارمین جشنواره ملی طراحی مٌد و لباس دیبا و جشنواره لباس آینده و فناوری در پوشیدنی ها برگزار می گردد.

    اکبری گفت: همایش ها و ورکشاپ های متعددی در زمینه طراحی و تکنیک های مختلف دوخت و رنگرزی، کارگاه های آموزشی طراحی و چیدمان فروشگاهی، کارگاه های آموزشی از ایده تا ثروت، همایشهای مختلف برندینگ و بازاریابی در چهار روز نمایشگاه با حضور اساتید معتبر در این زمینه با هدف ارتقای دانش طراحان و تولیدکنندگان برنامه ریزی شده است.

    وی افزود: در جهت آشنایی بیشتر فعالان حوزه پوشاک با لباس های اصیل ایرانی و استفاده بیشتر طراحان از فرهنگ ایرانی و اسلامی در طراحی های خود، بخش ویژه ای به نام ” لباس اقوام ایرانی ” در نمایشگاه برگزار می  شود  و علاقه مندان می توانند در چهار روز نمایشگاه از این دستآوردها و آثار بازدید کنند.

    مدیر اجرایی نمایشگاه تهران مدکس، در ادامه اظهار داشت: از جاذبه های بخش جنبی این نمایشگاه ، نمایش لباسهای تاریخ سینمایی ایران   و نمایشگاه عکس از سیر تحول لباس از دوران هخامنشیان تا دوره معاصر می باشد که با پژوهش  ودقت خاص گردآوری شده است.

    اکبری، در پایان سخنان خود گفت: در اختتامیه این نمایشگاه از منتخبین علمی دانشگاهی، رسته طراحی، تولیدکنندگان برتر، استارت آپ ها، کارآفرینی، پیشکسوتان صنف و همچنین منتخبین جشنواره تجلیل و قدردانی می شود.

    گفتنی است، اولین نمایشگاه بین المللی و تخصصی زنجیره ارزش پوشاک، طراحی، مد، لباس، چرم و صنایع وابسته ( تهران مدکس )، از 20 تا 23 مهر ماه سالجاری، در مجموعه نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب برگزار خواهد می شود.

    خبرنگار: کوروش جم

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    خروج از نسخه موبایل