نماد سایت پول بانک

برنامه جامع مدیریت مخاطرات حیات وحش در فرودگاه‌ها تصویب شد

  • برنامه جامع مدیریت مخاطرات حیات وحش با هدف کنترل ریسک خطر حیات وحش در فرودگاه با استفاده از روش ها و منابع لازم و با حداقل عوارض زیست محیطی بررسی و تصویب شد.

    – اخبار اقتصادی –

    به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمد الهی‌نیا مدیر ایمنی شرکت فرودگاه ها در هفدهمین جلسه شورای عالی ایمنی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران اظهار کرد: برنامه مدیریت مخاطرات حیات‌وحش بخشی اساسی از سیستم مدیریت ایمنی در فرودگاه‌ها است و استراتژی های فرودگاه را برای کاهش ریسک مخاطرات حیات وحش جهت ارتقای ایمنی عملیات پروازها بیان می­ کند.

    وی افزود: در دهه های اخیر، تعداد رویدادهای برخورد پرندگان با هواپیما و خسارت ناشی از آن در دنیا رشد قابل ملاحظه ای داشته و پردازش گزارش های برخورد نشان می دهد که لازم است برای این دسته از مخاطرات سازوکاری اندیشیده و آنها را مدیریت کرد. در این راستا ارائه دهندگان خدمات فرودگاهی برای جلوگیری از برخورد پرنده و حیوانات به هواپیما، برنامه مدیریت مخاطرات حیات وحش (WHMP) را در داخل و اطراف فرودگاه پیاده سازی می کنند.

    وی بیان کرد: پایه و اساس این برنامه، شناسایی مخاطرات و ارزیابی ریسک خطر حیات وحش است و مواردی چون شناسایی گونه های مختلف حیات وحش، اقدامات ضروری در جهت کاهش ریسک گونه های شناسایی شده، نقش و مسئولیت کارکنان، استراتژی های ارتباط برای اطمینان از توزیع مناسب اطلاعات، دوره های آموزشی اشخاص مرتبط با برنامه، استراتژی های ارزیابی و نظارت بر اقدامات این برنامه و اولویت کار تحقیقاتی برای ارتقای مدیریت خطر حیات وحش در فرودگاه را شامل می شود.

    وی گفت: این برنامه مشتمل بر سه بخش اصلی است که بخش اول آن مدیریت مخاطرات حیات وحش، بخش دوم آن اطلاعات مرجع و بخش سوم آن کنترل حیات وحش فرودگاه است که این بخش توسط هر فرودگاه به طور خاص تدوین خواهد شد.

    مدیر ایمنی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران هدف از تدوین این برنامه را کنترل ریسک خطر حیات وحش در فرودگاه با استفاده از روش ها و منابع لازم و با حداقل عوارض زیست محیطی عنوان کرد و افزود: دامنه کاربرد این برنامه در فاز اول فرودگاه های بین المللی تحت مالکیت شرکت و سه فرودگاه مرز هوایی اهواز، ساری و بوشهر است و در فاز های بعدی نیز این برنامه برای سایر فرودگاه ها اجرا خواهد شد.

    انتهای پیام/

    لینک منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    خروج از نسخه موبایل