• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
3
برنامه تلویزیونی رمز و ارز

مصاحبه با دکتر محسن لطفی مدیر گروه اقتصاد شبکه پنج سیما

  • کد خبر : 279599
  • 01 بهمن 1400 - 17:47
مصاحبه با دکتر محسن لطفی مدیر گروه اقتصاد شبکه پنج سیما
برنامه تلویزیونی رمز و ارز از شبکه پنج سیما در مورد ارز های دیجیتال پخش می شود. این برنامه در جهت فرهنگ سازی در بین مردم و مسئولین در حوزه رمز ارز تهیه شده است و نمایش این برنامه تلویزیونی از 20 آذر ماه آغاز شده است.
  • برنامه تلویزیونی رمز و ارز از شبکه پنج سیما در مورد ارز های دیجیتال پخش می شود. این برنامه در جهت فرهنگ سازی در بین مردم و مسئولین در حوزه رمز ارز تهیه شده است و نمایش این برنامه تلویزیونی از 20 آذر ماه آغاز شده است. در این راستا پایگاه خبری پول بانک مصاحبه ای با دکتر محسن لطفی مدیر اقتصاد شبکه 5 سیما در مورد این برنامه داشته است با ما همراه باشید تا بیشتر با برنامه تلویزیونی رمز و ارز آشنا شوید.

    جناب آقای دکتر محسن لطفی مدیر گروه اقتصاد شبکه پنج سیما لطفا خوانندگان پول بانک رو بیشتر با برنامه رمز و ارز آشنا بفرمایید .

    یکی از وظایف رسانه ملی ، رصد جامعه و شناسایی نیازهای آن و اطلاع رسانی و آگاه سازی و هدایت اذهان عمومی است در این بین گروه اقتصاد شبکه پنج سعی نموده به مباحثی ورود کند که هم تخصصی بوده و هم کمتر در رسانه پرداخته شده است و مردم به آن نیازمندم سال پیش ورود به برنامه سازی در حوزه بازار سرمایه کردیم که الحمدلله برنامه تخصصی ما هم جریان سازی کرد همه به هدایت افکار عمومی در این حوزه کمک کرد ، در سال 1400 با توجه به ورود تعداد زیادی از مردم به حوزه صنعت بلاکچن و علی الخصوص ارزرمزها برآن شدیم تا در راستای وظیفه ذاتی رسانه در این حوزه بپردازیم ، با توجه به اینکه در این حوزه هیچ برنامه مستقل و تخصصی ساخته نشده بود و استراتژی حاکمیت و نظام در این حوزه خیلی روشن نبود و برای اخذ مجوز برای ساخت این برنامه با مشکلاتی مواجه بودیم که به خواست و کمک دوستان مرتفع گردید و از اوایل سال کار تحقیق و پژوهش آن شروع و با توجه به عدم وجود قوانین در این حوزه با مشکلاتی مواجه بودیم و نهایتا در نیمه دوم سال استارت تولید زده شد و در فصل اول آن 13 برنامه 45 دقیقه ای ساخته شد .

    رویکرد کلی برنامه تلویزیونی رمز و ارز چی هست ؟

    رویکرد برنامه “رمز و ارز” آگاه سازی ، اطلاع رسانی و آموزش برای سه رکن اساسی جامعه یعنی حاکمیت ، اکوسیستم این صنعت و مردم میباشند ما در این برنامه سعی داریم به حاکمیت و مردم آگاهی بدهیم که که این حوزه که یک حوزه متنوع با تکنولوژی های جدید میباشد که میبایست حاکمیت برای اجرای آن زیرساخت و همچنین راه و روش داشته باشد ، آیین نامه و دستور العمل و قوانین جدید وضع نماید تا چالش های این حوزه حل شود ، ما با حوزه و صنعتی در جامعه در حال حاضر مواجه هستیم که سئوال های بی پاسخی زیادی دارد .
    انقلاب صنعتی چهارم بحث بلاکچن است که میباسیت به تحلیل این حوزه پرداخته شود و ابعاد آن برای عموم تشریح شود و این صنعت حسب ذائقه ذاتی خود احتیاج به قوانین چارچوب ها خاص خود را دارد ، بلاکچین لوکوموتیو اقتصاد دیجیتال در دنیا است ، که انقلاب صنعتی دیگری را رقم زده است آما موج آن به کشور ما با تاخیر رسیده است ولی باید برای اجرای آن تسریع کرد .

    دکتر محسن لطفی

    با گذشت چند قسمت از برنامه ، بازخورد مردم و مسئولین برای قسمت های پخش شده به چه صورت بوده از نظر تاثیر گذاری ؟

    پخش فصل اول تا آخرسال طول میکشد ، ما سعی کردیم در برنامه از کارشناسان تخصصی این حوزه و همچنین از حاکمیت که سیاستگذار در این حوزه هستند دعوت به عمل بیاوریم تا چالشهای این حوزه مورد بررسی قرارگیرد وراه حل هایی هم ارائه شود .

    آیا این برنامه ادامه دار خواهد بود و فصل های بعدی هم ساخته خواهد شد؟ 

    برای ساخت فصل دوم باید بازخورد های جامعه و متخصیصین این حوزه را ببینیم که چه مقدار این برنامه اثر گذار و جریان ساز بوده که در صورت اثر گذاری در جامعه ادامه خواهیم داد ، برنامه های به مانند رمز و ارز به مردم کمک میکنند که به ابزار علم و آگاهی برای پیوستن به این مسیر مجهز شوند .

    نظر شما در مورد مباحثی که در برنامه مطرح شده چی هست ؟ بنظرتون کدام بخش از مباحث میتونه راهگشا باشه برای فعالان این حوزه ؟

    نقش رسانه همیشه آگاه سازی و اطلاع رسانی و هدایت اذهان عمومی بوده است و سعی کردیم در این برنامه هم اهداف خود را محقق کنیم ، انشالله که بتوانیم مسئولیت خود را به نحوه احسن انجام دهیم .

    به نوبه خودم تشکر میکنم از مجموعه شما که در قالب رسانه مکتوب زحمات زیادی در این حوزه کشیده اید .

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۷ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=279599

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
    1. عالی موفق باشید

    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم