• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
6

بررسی کامل انواع پوشش گالوانیزه در پیچ و مهره

  • کد خبر : 304123
  • 14 تیر 1401 - 18:56
بررسی کامل انواع پوشش گالوانیزه در پیچ و مهره

فهرست محتوا در این مقاله قصد داریم در مورد پوشش گالوانیزه در پیچ و مهره و انواع آن بحث کنیم. در ابتدا باید بدانید که پوشش گالوانیزه در پیچ و مهره چگونه انجام می‌شود. به طور کلی دو روش برای پوشش گالوانیزه وجود دارد و این دو روش به دو صورت الکترونیکی و گرم انجام […]

فهرست محتوا

  • در این مقاله قصد داریم در مورد پوشش گالوانیزه در پیچ و مهره و انواع آن بحث کنیم. در ابتدا باید بدانید که پوشش گالوانیزه در پیچ و مهره چگونه انجام می‌شود. به طور کلی دو روش برای پوشش گالوانیزه وجود دارد و این دو روش به دو صورت الکترونیکی و گرم انجام می‌گیرد. در روش گالوانیزه گرم محصول مورد نظر را در درون یک ظرف مذاب فرو می‌برند و این موضوع سبب دوام زیاد محصول شده و هزینه کمتری دارد به همین دلیل پوشش گالوانیزه گرم دارای مزایای بیشتری است.

    دمای ظرف مذاب نیز بین ۸۷۰ تا ۸۳۰ درجه است. به علاوه پوشش گالوانیزه با شیوه گرم فرسایش کمتری دارد به همین جهت از محصول مورد نظر در خارج استفاده می‌کنند. شیوه پوشش دهی الکترودی یا شیوه پوشش دهی سرد به این صورت است که با استفاده از یک جریان الکتریسیته بر روی فولاد لایه‌‌ای از zn تولید می‌شود.

     

    آشنایی کامل با انواع پوشش گالوانیزه در پیچ و مهره

    همانطور که در قسمت بالا اشاره کردیم دو روش برای پوشش گالوانیزه وجود دارد. یکی از همین روش‌ها روش گالوانیزه الکترودی یا پوشش گالوانیزه سرد بود که با استفاده از جریان الکتریسیته قوی بر روی فولاد لایه ای از zn تولید می‌شد. در روش پوشش گالوانیزه الکترود یا سرد پیچ و مهره‌های تولیدی کاملا متنوع و متفاوت هستند. اگر بخواهیم مثالی از این روش بزنیم می‌توانیم به پیچ و مهره‌های زرد رنگ اشاره کنیم که در صنعت پیچ و مهره کاربرد بسیار زیادی دارند. روش دیگر برای گالوانیزه کردن فولاد و آهن، پوشش گالوانیزه گرم است. در این روش فلز مورد نظر را در یک ظرف مذاب قرار می‌دادند. مرحله بعدی در این روش خارج کردن فولاد از کاسه است و در ادامه با استفاده از اکسیژن و کربن به ترتیب بر روی سطح آهن یا فولاد مورد نظر واکنش ایجاد می‌کردند.

     

    آشنایی بیشتر با پوشش گالوانیزه سرد و فسفات کرومات

    در روش دوم پوشش گالوانیزه در پیچ و مهره یعنی روش الکتریکی پوشش روی بر روی سطح قطعه با اعمال جریان مستقیم الکتریکی اعمال می‌شود. این پوشش‌ها در صنایع مختلف کاربرد بالایی دارند. یکی از مهمترین صنعت‌ها، صنعت تولید ورق گالوانیزه است. باید اشاره کنیم که پیچ و مهره‌ها نیز می‌توانند از این روش اعمال شوند. پیچ و مهره‌ها با رنگ بندی‌های مختلفی مانند رنگ زرد اعمال می‌شوند. پیچ و مهره‌های زرد رنگ مهم‌ترین و پرمصرف‌ترین پیچ و مهره‌ها در صنعت پیچ و مهره هستند.

    نام پوشش دیگر فسفات کرومات است که نوعی پوشش ترمیمی است. فسفات کرومات‌های نامحلول به نوعی پوشش می‌گویند که قادرند از خود فلز ایجاد کنند. برای تبدیل قسمت سطحی قطعات فلزی به فسفات کرومات از محلول‌های نظیر اسید سولفوریک و نمک‌های فسفات استفاده می‌کنند. فسفات یا کروما به سطح قطعه فلز می‌چسبد و به عنوان یک محافظ در مورد خنثی عمل می‌کند.

     

    آشنایی بیشتر با پوشش گالوانیزه گرم

    بررسی کامل انواع پوشش گالوانیزه در پیچ و مهره

    نوع دیگر پوشش گالوانیزه در پیچ و مهره، Hot Ddip Galvanizing  یا پوشش گالوانیزه گرم است. همانطور که در قسمت‌های بالا اشاره کردیم از این روش برای گالوانیزه کردن فولاد و آهن استفاده می‌کنند. در واقع روش پوشش گالوانیزه گرم برای جلوگیری از زنگ زدگی آهن و فولاد استفاده می‌شود چرا که این روش در گالوانیزه سبب ایجاد پیوند در فولاد بین روی و آهن می‌شود. فولاد به دست آمده دارای قابلیت جوشکاری بوده و در دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد کاربرد دارد. برای افزایش سیالیت روی در حمام روی، سرب اضافه می‌کنند. این کار سبب قابل بازیافت شدن سرباره شده و مصرف آن را کاهش می‌دهد.

    البته امروزه از روش‌های دیگری برای گالوانیزه کردن گرم استفاده می‌کنند و یکی از همین روش‌های پیشرفته روش آبکاری است. پیج گالوانیزه مقاوم و مطمئن است که در صنایع مختلف استفاده می‌شود.

     

    آشنایی با نیکل کروم و تفلون  p. t. f. f

    نیکل دارای خاصیت مغناطیسی بوده و رسانا است به همین دلیل زنگ نزده و جوش پذیر می‌باشد. کروم در برابر اسید‌های هالوژن دار تاثیر گرفته ولی در برابر محلول‌های نمکی و قلیایی و گازها مقاومت بالایی دارد. تفلون p. t. f. f دارای رنگبندی نظیر مشکی، طوسی، زرد و آبی و سبز است. پوشش گالوانیزه در پیچ و مهره در برابر سایش و خوردگی مقاوم است.

    تفلون می‌تواند دما را تا ۳۵۰ درجه سانتیگراد تحمل کند و علاوه عایق الکتریکی بوده و در برابر نمک و اسید ایستایی بالایی دارد. همچنین باید اشاره کنیم که تفلون ضد آب است. پوشش‌های دیگری هم وجود دارد مانند پوشش طلا و نقره. پیچ و مهره گالوانیزه گرم یکی از پوشش‌های قدیمی و مقاوم در برابر ساییدگی و خوردگی است.

     

    از پیچ و مهره گالوانیزه گرم در کجا استفاده می‌کنند؟

    روش گرم پوشش گالوانیزه در پیچ و مهره برای قطعاتی که در در معرض عوامل محیطی نظیر سرما و گرما و رطوبت یا نور قرار دارند مناسب بوده و از فرسایش و خوردگی آنها جلوگیری می‌کند. پیچ و مهره‌های گالوانیزه گرم در برابر خوردگی و مشکلات محیطی مقاومت بسیار بالایی داشته و مشکل را تا حدودی برطرف می‌کنند.

    یکی از صنایعی که از پیچ و مهره گالوانیزه گرم استفاده می‌کنند صنایع پتروشیمی است چرا که در این صنایع گرمای زیاد وجود دارد و سبب خوردگی و فرسوده شدن قطعات می‌شود. این پیچ و مهره‌ها در صنایع پل سازی نیز استفاده می‌شوند. سازه‌های فلزی دچار فرسودگی و خوردگی می‌شوند و از طرف دیگر از آنجایی که اطراف پل‌ها باز است احتمال زنگ زدگی و فرسایش آنها وجود دارد.

    مشتریان برای خرید تدارکات صنعتی باید به سایتی مراجعه کنند که دارای تنوع زیادی از پیچ و مهره و سایر وسایل بوده و محصولات خود را همراه با کیفیت عالی و تضمین کیفیت ارائه دهد. همچنین سایت باید انواع پیچ و مهره را با مناسب‌ترین قیمت در اختیار مشتریان قرار داده و در سایت انواع محصولات مورد نیاز مشتریان همراه با اطلاعات کافی و عکس‌های واضح وجود داشته باشد تا مشتریان بتوانند برای خرید پیچ و مهره اطلاعات در مورد شکل و فرم و سایز و نوع رزوه پیچ، پوشش مورد نیاز، گرید یا کلاس آن بدست آورند که در فروشگاه بولت صنعت این موارد موجود است.

     

    مزایای پیچ و مهره‌های گالوانیزه گرم

    بررسی کامل انواع پوشش گالوانیزه در پیچ و مهره

    پوشش گالوانیزه در پیچ و مهره سبب شده تا پیچ و مهره‌ها مقاومت بسیار بالایی داشته باشند. پیچ و مهره‌های گالوانیزه گرم به دلیل طی فرآیند گالوانیزه در برابر رطوبت، نور، زنگ زدگی و دما استقامت بسیار بالایی دارند. به علاوه این پیچ و مهره‌ها در برابر خوردگی و ساییدگی مقاوم هستند. به همین دلیل است که در ساخت سازه‌های فلزی متحرک از این پیچ و مهره‌ها استفاده می‌کنند.

    پیچ و مهره‌های گالوانیزه در برابر زنگ زدگی مقاوم هستند چرا که در فرآیند گالوانیزه گرم به دلیل نفوذ روی در داخل فولاد صنعتی مقاوم به وجود می‌آید. محصولات تولید شده در شرکت مزبور با توجه به استانداردهای جهانی تولید شده و تست کنترل کیفیت می‌شوند. قیمت پیچ و مهره گالوانیزه وسایل محصولات نیز کاملا استاندارد بوده و خط مشی تولید کننده تامین خواسته مشتریان است.

    بولت صنعت در زمینه خرید و فروش پیچ و پیچ‌های وارداتی نوک مته‌‌ای و تولید انواع پیچ‌های خودکار و پیچ آلن، پیچ استوانه، دنده ریز‌های ژاپنی، آلمانی، آمریکایی و رول بولت خارجی و ایرانی فعالیت می‌کند و آماده خدمت رسانی به صنعت کشور در این زمینه است. پیچ و مهره‌های این شرکت استحکام و سختی بالایی دارند. این سایت ارائه دهنده خدماتی در حوزه فروش و تولید انواع پیچ و مهره‌های مورد نیاز صنایع مختلف است. شرکت بولت صنعت دارای دو بخش مهندسی محاسباتی و بخش اجرایی است.

     

    معایب پیچ و مهره‌های گالوانیزه گرم

    روش گرم در پوشش گالوانیزه در پیچ و مهره در عین داشتن مزایای فوق العاده عالی دارای معایبی نیز می‌باشد که در ادامه آن‌ها را نام می‌بریم. از آنجایی که در فرایند گالوانیزه، آهن یا فولاد در دمای بالا قرار می‌گیرند و همین موضوع سبب می‌شود تا سختی خود را از دست بدهند و به همین دلیل یکی از معایب پیچ و مهره‌های گالوانیزه گرم کاهش سختی آنها است.

    اندازه گیری سختی پیچ و مهره‌ها با استفاده از واحدی به نام راکتول انجام می‌گیرد. بولت صنعت انواع پیچ و مهره گالوانیزه و پیچ و مهره استیل و شش گوش، آهن تمام دنده و نیم دنده را تولید می‌کند. از جمله محصولات دیگر این تولید کننده می‌توان به پیچ آلن، انواع واشر و مهره، پیچ دوسر رزوه، پیچ‌های شش گوشه، پیچ و مهره خشکه و… نیز اشاره کرد.

     

    سایت ارائه دهنده انواع پیچ و مهره استیل

    در سایت بولت صنعت امکان خرید انواع پیچ و مهره و واشر و خار به صورت عمده و مستقیم وجود دارد و قیمت عمده این محصولات بسیار مناسب بوده و صرفه اقتصادی دارد. خرید عمده پیچ و مهره از سایت بولت صنعت مزایای بسیار زیادی دارد. مشتریان می‌توانند برای خرید انواع پیچ و مهره به صورت آنلاین به این سایت مراجعه کنند. در فروشگاه تدارکات صنعتی محتوای برای آشنایی بیشتر مصرف کنندگان با محصولات مورد نظرشان قرار دارد و مشتریان می‌توانند با خواندن محتوا جواب تمامی سوالات موجود در ذهن خود را به دست آورند. یکی از مزایای سایت بولت صنعت داشتن پشتیبانی می‌باشد.

    مشتریان برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت می‌توانند با پشتیبانی سایت تماس گرفته و سوال خود را مطرح کنند. امکان چت آنلاین در واتساپ نیز وجود دارد و مشتریان با توجه به ترجیحات خود می‌توانند برای گرفتن اطلاعات بیشتر از طریق واتساپ یا شماره تماس موجود در سایت تماس حاصل کنند. خدمات ارائه شده از طرف سایت برای برطرف کردن نیاز مشتریان و کسب رضایت از مشتریان است. بولت صنعت در جهت ارائه خدمات بهتر به مشتریان از جمله فروش پیچ و مهره استیل، تلاش کرده و محصولاتی بی‌نظیر عرضه می‌کند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=304123

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم