• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
4

بختیاری در نشست خبری با اصحاب رسانه: باید بازاریابی محصولات مددجویان مورد توجه قرار گیرد

  • کد خبر : 312474
  • 24 اسفند 1401 - 6:29
بختیاری در نشست خبری با اصحاب رسانه: باید بازاریابی محصولات مددجویان مورد توجه قرار گیرد

پول بانک: چیزی به عنوان عیدی برای مددجویان که مانند مستمری پرداخت شود، در بودجه پیش بینی نشده است.

  • رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: در سال ۱۴۰۲ در کل روستاها مددجوی بدون مسکن نخواهیم داشت؛ البته در شهرها نیز رایزنی صورت گرفته است و امیدواریم بتوانیم در این حوزه هم اقدامات مناسبی انجام دهیم.

     

    به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری پول بانک، نشست خبری مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)، صبح امروز سه شنبه ۲۳اسفند ماه ۱۴۰۱، با حضور جمعی از اصحاب رسانه، در سالن جلسات کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار شد.

    مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)

    مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)، در ابتدای این نشست خبری گفت: در بحث توانمندسازی در گذشته خدمات بسیاری صورت گرفته است و ما در طول چهل سال گذشته توفیقات خوبی داشته ایم و بجز سالمندان و بیماران صعب العلاج که باید تا پایان عمر آنها را تحت پوشش داشته باشیم، برای سایر مددجویان برنامه مهارت آموزی و اشتغال داریم و چنانچه مددجو چسبندگی داشته باشد و از بحث توانمندسازی استفاده نکند از کمیته امداد جدا خواهد شد.

    وی ادامه داد: در شورای عالی اشتغال ۵۰۰ هزار شغل سهمیه برای کمیته امداد مشخص کرده بودند. در سال ۱۴۰۲ برنامه جدی برای خودکفایی اشتغال داریم.

    رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)، در ادامه بیان داشت: یکی از مشکلات ما این بود که طرحی به کمیته امداد تحویل می شد به بانک می رفت و تصویب می شد اما در ضمانت مشکل داشت. در نهایت  صندوق امداد این مشکل را حل کرد و اولویت ضمانت با خانواده های با سرپرست زنان است. انشالله سال ۱۴۰۲ خروجی کار را ارائه خواهیم کرد.

    بختیاری، با تاکید بر اینکه باید بازاریابی محصولات مددجویان مورد توجه قرار گیرد، بیان داشت: محصول نباید روی دست مددجو بماند و واحد بازاریابی او باید فعال شود.در حال حاضر به سمت اشتغال پایدار و با ثبات حرکت می کنیم.

    وی ادامه داد: افزایش مستمری مددجویان کمیته امداد در سال جاری ۲ نوبت افزایش داشت اما برای بودجه سال آینده ۴۰ درصد بوده و اگر شورای نگهبان هم تایید کند این رقم افزایش می یابد.

    رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)، عنوان کرد: ما در موضوع توانمندسازی اقدامات بسیار خوبی انجام داده ایم و در ۴۰ سال گذشته توفیقات بسیار خوبی داشته ایم. فرای بیماران صعب العلاج و سالمندان تا پایان عمر آنها را پوشش می دهیم.

    بختیاری، پیرامون این پرسش که رئیس جمهور اعلام کردند فقر مطلق باید ریشه کن شود، چه اقداماتی طی یکسال گذشته در این زمینه صورت گرفته است؟ گفت: براساس فرمایش رییس جمهور تفاهم نامه ای بین وزیر کشور، وزیر وقت تعاون و رییس کمیته امداد مبادله شد. براساس این تفاهم نامه ماموریت انجام گرفت و شناسایی ها پیش رفت.

    وی ادامه داد: امید است در بودجه سال 1402 رقم پیش بینی شده اگر تغییراتی نکند، بتوانیم بخش قابل توجهی از اینها را تحت پوشش قرار دهیم و بخشی را از طریق تسهیلات قرض الحسنه اشتغال مشکل‌شان را برطرف کنیم.

    رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)، تصریح کرد: بخشی از خانه سازی ما از سوی خیرین انجام می شود و خیرین تمایل دارند این اقدامات به اهلش برسد و ما برای اینکه این اتفاق بیفتد نظارت داریم تا برای مددجویان واقعی کمک‌ها انجام شود.

    بختیاری، درباره مسکن مددجویان گفت: در سال ۱۴۰۲ در کل روستاها مددجوی بدون مسکن نخواهیم داشت؛ البته در شهرها نیز رایزنی صورت گرفته است و امیدواریم بتوانیم در این حوزه هم اقدامات مناسبی انجام دهیم.

    وی تصریح کرد: بخشی از خانه سازی ما از سوی خیرین انجام می شود و خیرین تمایل دارند این اقدامات به اهلش برسد و ما برای اینکه این اتفاق بیفتد نظارت داریم تا برای مددجویان واقعی کمک‌ها انجام شود.

    رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)، درباره آمار زنان سرپرست خانوار گفت: آمار این افراد متفاوت و در نوسان است. اما افرادی که از طریق کمیته امداد ازدواج کرده اند کمترین آمار طلاق را دارند.

    بختیاری، درباره عیدی به مددجویان گفت: چیزی به عنوان عیدی که مانند مستمری پرداخت شود در بودجه پیش بینی نشده است.

    وی ادامه داد: دغدغه جدی داریم که محصول روی دست مددجو نماند. مددجو وام گرفته و وارد تولید شده و موفق بوده اما نمی تواند محصول را به بازار برساند در این زمینه نیز تمهیدات جدی اندیشیده شده است.

    رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)، پیرامون مستمری مددجویان کمیته امداد در سال 1402، گفت: آنچه در بودجه 1402 تاکنون تصویب شده و کمیسیون تلفیق تصویب کرد افزایش 40 درصدی است و درصورتی که شورای نگهبان تایید کند در بودجه 1402، 40 درصد افزایش پیدا می کند.

    بختیاری، در پایان سخنان خود، درباره سامانه سها گفت: الکترونیکی کردن و استفاده از فناوری باعث شده مراجعات کاهش پیدا کرده اما ارتباط ما با مددجو نباید قطع شود و این کار خطرناک است و باید مددکاران ما با مددجویان در ارتباط باشند اما مراجعه حضوری مددجویان به مراکز ما برای انجام‌ کارهای اداری با استفاده از سامانه ها کاهش پیدا کرده است.

    خبرنگار: کوروش جم

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=312474

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم