• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
4

با سنت، فرهنگ و آداب رسوم کشور فرانسه آشنا شوید

  • کد خبر : 237020
  • 27 اردیبهشت 1400 - 12:16
با سنت، فرهنگ و آداب رسوم کشور فرانسه آشنا شوید

فهرست محتوا فرانسه از قرن هفدهم به عنوان مرکز عالی فرهنگی شناخته می شود. بدین ترتیب، فرهنگ فرانسه در شکل گیری آثار هنری، فرهنگ ها و علوم جهان نقش حیاتی داشته است. به ویژه، فرانسه به دلیل مد، آشپزی، هنر و سینمای خود در سطح بین المللی شناخته شده است. اگر قصد مهاجرت، تحصیل، کار […]

فهرست محتوا

  • فرانسه از قرن هفدهم به عنوان مرکز عالی فرهنگی شناخته می شود. بدین ترتیب، فرهنگ فرانسه در شکل گیری آثار هنری، فرهنگ ها و علوم جهان نقش حیاتی داشته است. به ویژه، فرانسه به دلیل مد، آشپزی، هنر و سینمای خود در سطح بین المللی شناخته شده است. اگر قصد مهاجرت، تحصیل، کار و یا خرید ملک در فرانسه را دارید این مطلب به شما کمک زیادی برای شناخت مردمان فرانسه می کند.

    تنوع فرهنگی در فرانسه

    فرهنگ فرانسه از لحاظ تاریخی توسط فرهنگ های سلتی، رومی و ژرمنی شکل گرفته است. با تکامل این تأثیرات، فرانسه به ترکیبی از جوامع محلی و آداب و رسوم تبدیل شد. آنچه مناسب یک جامعه است شاید برای جامعه دیگری مناسب نباشد. امروز فرانسه تلاش کرده است با وجود فرهنگ جهانی در حال رشد، فرهنگ جوامع کوچکتر خود را حفظ کند.

    زبان کشور فرانسه

    زبان فرانسه به عنوان زبان رسمی این کشور در بین 88 درصد از جمعیت آن رواج دارد. حتی سایرین نیز زبان فرانسه را به عنوان زبان دوم خود صحبت می کنند. اما زبانهای اقلیت دیگری در برخی مناطق صحبت می شود. برای مثال استانهای شرقی، آلمانی صحبت می کنند و در استانهای شمال شرقی به زبان فلمنکی و در جنوب شرقی ایتالیایی صحبت می شود. سایر جوامع فرانسوی به زبانهای دیگر صحبت می کنند.

    ارزش خانواده

    خانواده نسل هاست که واحد بنیادین جامعه فرانسوی است. به طور سنتی، ساختار خانواده میتواند شامل خانواده های بزرگ یا خانواده های کوچک باشد. در سالهای اخیر ساختارهای بزرگ به ساختارهای هسته ای و تک والدینی تغییر یافته است. اگر اجداد فرانسوی دارید، ممکن است آنها به عنوان یک واحد گسترده در کنار هم زندگی کرده باشند.

    مذهب در فرانسه

    اکثر شهرواندان فرانسوی، مسیحی و عمدتا کاتولیک هستند. از نظر تاریخی کاتولیک گرایی نقش مهمی در شکل دهی به فرهنگ فرانسوی داشته و تا سال 1789 مذهب رسمی این کشور بوده است. در سنت فرانسوی پادشاهان حتی تا سال 1825 در کلیسای جامع نوتردام دو ریمز تاجگذاری می کردند. اکثر جمعیت باقی مانده کشور امروزه خود را ندانم گرا میدانند. با اینحال دسته های قابل توجهی از مسلمانان، یهودیان و بوداییان در مناطق مدرن فرانسه زندگی می کنند.

    ارزشهای فرانسوی

    شعار فرانسه «آزادی، برابری و برادری» بازتابی از ارزشهای جامعه فرانسوی است. برابری و اتحاد برای مردم فرانسه اهمیت دارد. فرانسوی ها همچنین به سبک و فرهیختگی اهمیت می دهد و به زیبایی و هنر کشور خود افتخار می کنند. خانواده نیز در فرهنگ فرانسه اهمیت بالایی دارد. معمولا خانواده با هم غذا می خورند و دورهمی گرفتن در آخر هفته معمول است.

    فرانسه 2

    آشپزی فرانسوی

    غذا در فرانسه به جهت لذت بردن و با دقت زیادی پخته می شود. زمان صرف غذا زمان مناسبی برای معاشرت است. با آنکه آشپزی فرانسوی در سرتاسر جهان شناخته شده است، تفاوتهای زیادی در سبک آشپزی، مواد بکار رفته و دستورهای آشپزی در مناطق مختلف آن وجود دارد.

    برای مثال، سبک آشپزی نورمندی به استفاده از غذاهای دریایی و پنیر معروف است و منطقه برگاندی به استفاده از گوشت گوساله.

    مشخصه غذای سنتی فرانسه پنیر، شراب، نان و سس است. اخیراً، در غذاهای فرانسوی به جای سس های سنگین سنتی و دستورهای پیچیده، از دستورهای سبک تر استفاده می شود. صبحانه در فرهنگ فرانسه سبک است: شیرینی فرانسوی یا نان به همراه یک نوشیدنی داغ. نهار و شام، از طرف دیگر، اصلی ترین وعده های غذایی به شمار می روند. غذاهای رسمی چهار مرحله دارند: پیش غذا، سالاد، غذای اصلی و پنیر یا وعده دسر.

    مد فرانسوی

    پاریس اغلب به عنوان پایتخت مد جهان شناخته می شود. بسیاری از برندهای معروف دنیا از جمله لویی ویتان و شنل در فرانسه قرار دارند. فرانسه از زمان سلطنت لویی چهاردهم در دهه 1600 به یکی از تاثیرگذران اصلی در عرصه مد تبدیل شد. در آن زمان، فرانسه به خاطر کالاهای لوکس خود در سرتاسر اروپا معروف شده بود. امروزه، سبک فرانسوی سبکی مطابق مد روز و باوقار است. یک لباس معمولی شامل پیراهن با کت بلند و روسری می باشد.

    هنر و رسانه فرانسه

    هنر در فرهنگ فرانسه ارزش بالایی دارند. سرگرمی ها و مشاغل در طول تاریخ احترام عمیقی نسبت به پیشه هایی که در آنها از هنر استفاده می شده نشان داده اند. ادبیات، نقاشی و سینمای فرانسه در طول تاریخ شناخته شده اند.

    آثاری از جمله بینوایان یا هنرمندانی چون مونه از شناخته شده ترین آثار و چهره های دنیا هستند. امروزه هنر همچنان ارزش والایی در فرانسه دارد. موزه لوور در پاریس یکی از بزرگترین موزه های هنری دنیاست. اگر به فرانسه سفر کنید هنرمندانی را می بینید که در خیابانها نقاشی می کشند.

    بیشتر بخوانید : بهترین روش سرمایه گذاری در آمریکا چیست؟

    فرانسه3

     

    سنت های فرانسوی و نکاتی برای سفر

    اگر به فرانسه سفر می کنید، آشنایی با سنن فرانسوی به شما کمک میکند:

    سلام و احوال پرسی

    • بوسیدن گونه چپ و سپس گونه راست سلام و تعارف مشترک بین زن و مرد، زن و زن، یا مرد با زن است.
    • دست دادن بین مردها در قرارهای رسمی رایج است

     

    • برای جلب توجه کسی در ابتدا با جمله روز به خیر خانم / آقا شروع کنید

    رفتارهای عمومی

    • مشتری ها خودشان اقلام خود را در فروشگاهها در کیسه میگذارند
    • اگر انگلیسی صحبت می کنید، قبل از آنکه با کسی انگلیسی صحبت کنید از او بپرسید آیا انگلیسی صحبت می کند یا نه.
    • رسمی صحبت کردن به خصوص با غریبه ها و آشنایان مودبانه تلقی می شود
    • در مکانهای عمومی باید با صدای آرام صحبت کنید
    • ژولیده پوشی در فرانسه رایج نیست

    غذا خوردن

    • نوشیدنی ها در دمای معمولی اتاق سرو می شوند نه به صورت خنک یا همراه با یخ
    • اگر به منزل یک فرد فرانسوی دعوت شدید، معمول است که با خود هدیه ای کوچک مانند شکلات، گل یا شیرینی ببرید.
    • معمولا در کنار غذاهای اصلی اشتهاآورها سرو می شوند بنابراین قبل از رسیدن غذای اصلی خود را با آنها سیر نکنید
    • برای آنکه بدانید چه زمانی شروع به خوردن کنید یا چطور بعضی از غذاها را بخورید، به میزبان توجه کنید
    • هر دو دست خود را موقع غذا خوردن روی میز بگذارید اما آرنج خود را از روی آن بردارید

    اگر نمیدانید چطور در فرانسه رفتار کنید، به رفتار افراد محلی توجه  کنید. تقلید کردن از رفتار مردمان بومی فرانسه به شما کمک می کند نسبت به فرهنگ و سنن آنان مودب باشید و با احترام برخورد کنید.

    سنن و فرهنگ فرانسوی بازتاب ارزشهایی چون اتحاد، زیبایی، احترام و خانواده است. اگر آشنای فرانسوی دارید، آنها چه سنتهای فرانسوی ای دارند؟

    اینوسپات مرجع سرمایه گذاری خارجی، یک شرکت مدیریت سرمایه گذاری و کسب و کار است که بهترین روش سرمایه گذاری در کشورهای مختلف را به شما پیشنهاد می‌دهد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=237020

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم