نماد سایت پول بانک

با آفرود سواری در جنگل برخورد می‌شود / سازمان جنگل‌ها بی‌نظمی در جنگل را نمی‌پذیرد

  • پول بانک: معاون امور جنگل سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه تمامی عرصه های جنگلی و مرتعی کشور تحت مدیریت سازمان جنگل هاست خاطر نشان کرد: سازمان جنگل ها بی نظمی در جنگل را نمی پذیرد و با آفرود سواری در جنگل برخورد می کند.

    معاون امور جنگل سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه تمامی عرصه‌های جنگلی و مرتعی کشور تحت مدیریت سازمان جنگل‌هاست خاطرنشان کرد: این سازمان بی‌نظمی در جنگل را نمی‌پذیرد و با آفرود سواری در جنگل برخورد می‌کند.

    دکتر عباسعلی نوبخت روز شنبه در توضیح بیشتر به خبرنگار مرکز اطلاع‌رسانی سازمان جنگل‌ها گفت: اکنون در شرایط توقف بهره‌برداری از جنگل‌های شمال قرار داریم و از پایان سال 96 بهره‌برداری از جنگل به طور کلی متوقف شده است و جنگل با زادآوری و رویش و زایش گونه‌های گیاهی مواجه شده است و برای اینکه این تجدید حیات آسیب نبیند این اجازه را نمی دهیم که خودرو وارد جنگل شود.

    وی گفت: مدیران مناطق چهار گانه شمال در خصوص آفرود سواری در جنگل به دلیل آسیب‌های وارده به جنگل حساسیت ویژه‌ای دارند و هر کانون و سازمانی بخواهد اتومبیل‌رانی در جنگل راه‌اندازی کند متخلف شناخته شده و برایش پرونده تخلف صادر می‌شود.
    وی با بیان اینکه در فضای مجازی به مناسبت ثبت جهانی جنگل هیرکانی اطلاعیه ثبت نام آفرود سواری را منتشر کرده‌اند، تصریح کرد: ثبت میراث جهانی جنگل‌های هیرکانی، مسئولیت سازمان جنگل‌ها را سنگین‌تر کرده و محدودیت حفاظتی بیشتری را برای سازمان جنگل‌ها قایل شده است.

    عباسعلی نوبخت ادامه داد: ما باید به استانداردهای لازم جهانی در جنگل‌های هیرکانی دسترسی پیدا کنیم و اگر نتوانیم به هر دلیلی به استانداردهای لازم و مد نظر یونسکو نزدیک شویم قطعاً این فرصت و امتیاز از جنگل‌های هیرکانی سلب خواهد شد.

    معاون امور جنگل سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه تاکنون مسیر آفرود سواری به سازمان جنگل‌ها اعلام نشده، اقدام کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی در داخل جنگل هیرکانی را به خاطر آسیب زدن به تجدید حیات جنگل، کوبیدگی خاک و از بین بردن زایش و رویش گونه‌های گیاهی و جنگلی خلاف دانست و اعلام کرد: یگان حفاظت منابع‌طبیعی کشور با هرگونه دخالت و بی‌نظمی در جنگل به شدت برخورد و اتومبیل‌ها را متوقف خواهد کرد.

    کوروش جم

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    خروج از نسخه موبایل