• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
2
دکتر مخبر در مراسم افتتاح و بهره برداری از هزارمین مدرسه‌ی برکت بیان کرد:

باید در آموزش و پرورش به شکل اصولی سرمایه‌ گذاری شود/ امروز چهارده خدمت متنوع در حوزه‌‌های مسئولیت‌های اجتماعی و محرومیت‌زدایی ارایه می‌دهیم

  • کد خبر : 3369
  • 01 دی 1396 - 0:12
باید در آموزش و پرورش به شکل اصولی سرمایه‌ گذاری شود/ امروز چهارده خدمت متنوع در حوزه‌‌های مسئولیت‌های اجتماعی و محرومیت‌زدایی ارایه می‌دهیم

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گفت: متأسفانه بوروکراسی حاکم در سیستم اداری از مشکلات کشور است که باید آن را رفع کرد. امروز تقاضای مشارکت ما زیاد است اگر بتوانیم اقتصاد را به مردم بدهیم و دولت سیاست‌گذار باشد، جلوی فساد هم گرفته می‌شود.

  • به گزارش خبرنگار اقتصادی پول بانک، مراسم افتتاح و بهره برداری از هزارمین مدرسه‌ی برکت و امضای تفاهمنامه احداث 21 مدرسه در مناطق زلزله زده استانهای کرمانشاه و کرمان، صبح امروز با حضور آیت‌الله محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، دکتر محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، اعضای هیأت امنای ستاد، عارف نوروزی مدیرعامل بنیاد برکت، محمدتقی نظرپور معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش، جمعی از مسؤولان کشوری و لشکری و اصحاب رسانه، در محل نمایشگاه‌ دایمی دستاوردهای اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برگزار شد.

     

    دکتر محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)

    دکتر محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، در این مراسم گفت: ده سال از فرمان تاریخی مقام معظم رهبری برای تشکیل بنیاد برکت می‌گذرد.

    دکتر مخبر ادامه داد: حقیقت این است که نمی‌توانم احساساتم را بیان کنم. خود ما هم فکر نمی‌کردیم روزی در ستاد اجرایی به این نقطه از فعالیت‌های اجتماعی برسیم.

    وی افزود: کار ما از توانمندسازی اقتصادی و مدرسه‌سازی شروع شد و امروز چهارده خدمت متنوع در حوزه‌‌های مسئولیت‌های اجتماعی و محرومیت‌زدایی ارایه می‌دهیم.

    رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با بیان اینکه اشتغال‌زایی محوری‌ترین کار ماست و تاکنون 322 طرح اقتصادی در مناطق محروم ایجاد و از 170 مورد خارج شدیم، گفت: ما با هر دو تومان، 10 تومان کار کردیم و اخیراً هم طرح‌های اقتصادی اجتماع‌محور را شروع کرده‌ایم.

    وی افزود: در زمینه‌ی سلامت در حال بیمارستان‌سازی و تکمیل بیمارستان‌های نیمه‌تمام هستیم. از یازده بیمارستانی که متعهد به ساخت آن‌ها در مناطق محروم شدیم، تاکنون هفت مورد تحویل شده که برخی از آن‌ها 20 سال بود نیمه‌کاره مانده بودند.

    دکتر مخبر، با اشاره به این‌که قرارداد ساخت 21 هزار و 500 مسکن را با مشارکت بنیاد مسکن منعقد کردیم که 60 درصد آن‌ها تحویل شده است، اظهار کرد: 60 هزار نسخه‌ی بیماران سرطانی را پرداخت و 60 هزار وام قرض‌الحسنه اعطا کرده‌ایم. همچنین 3000 زوج نابارور برای درمان تحت پوشش قرار دادیم که تاکنون 110 کودک از زوحین نابارور به دنیا آمده‌اند.

    رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ادامه داد: همچنین در خصوص کاشت حلزون شنوایی برای درمان کودکان ناشنوا فعالیت خوبی داشته‌ایم و امروز تعداد زیادی از کودکان شنوایی خود را به دست آورده‌اند و همه‌ی این‌ها به برکت وجود رهبر معظم انقلاب و پشتیبانی بی‌دریغ دفتر ایشان و هیأت امنای ستاد بوده است.

    وی با تأکید بر این‌که محور بودن مردم از ویژگی‌های اساسی کار در بنیاد برکت است، گفت: مردم مشارکت می‌کنند و تا امروز 14 هزار تقاضای مشارکت داشتیم که 6000 مورد جدی بوده و اسناد تحویل شده و به معنای آن است که 12هزار میلیارد تومان آماده‌ی مشارکت داریم و می‌شود کارهای بسیاری در زمینه‌ی توانمندسازی اقتصادی و اشتغال‌زایی انجام داد.

    رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تصریح کرد: باید به اصل 44 و اقتصاد مقاومتی توجه کنیم که عصاره‌ی آن این است که کار را به دست مردم بدهیم. در کشور مشکل تصمیم‌گیری و شجاعت و جسارت در کار داریم.

    دکتر مخبر ادامه داد: اگر روزی در کشور دستگاه‌ها را به علت کارهای نکرده بازرسی کنند، معلوم می‌شود کارهای نکرده به مراتب بیشتر است و باید بیشتر به آن ایراد گرفت. متأسفانه از مدیری که می‌آید و بعد از ده ماه با توجه به امکانات موجود درباره‌ی کارهای نکرده‌اش سؤال نمی‌کنند و نتیجه این می‌شود که منابع کشور معطل می‌ماند.

    وی با بیان اینکه در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از طریق بنیاد برکت 25 هزار و 500 طرح متنوع با 8 هزار و 400 میلیارد تومان با 40 نیرو انجام شده است، اظهار کرد: ما ظرفیت‌های کشور را برای عمران و آبادانی به‌ کار گرفته‌ایم، خودمان مدرسه و مسکن نساخته و وام نداده‌ایم و از ظرفیت سازمان‌ها و بانک‌ها استفاده کرده‌ایم.

    رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) افزود: آماده‌ایم هزار مدرسه‌ی دوم برکت را بسازیم. تاکنون از قرارداد ساخت 1357 مدرسه، بیش از هزار مورد تکمیل شده است. برای آبادانی 4000 روستا هدف‌گیری کردیم که 2500 مورد انجام شده است.

    وی تأکید کرد: کار در آموزش و پرورش هزینه نیست و بهترین سرمایه‌گذاری‌ها در آن باید انجام شود. باید در آموزش و پرورش به شکل اصولی سرمایه‌گذاری شود.

    دکتر مخبر بیان داشت: در هیچ کاری نیت ماندگاری نداشتیم و تصمیم داریم شرکت‌های باقی‌ مانده را واگذار کنیم و نمی‌خواهیم هیچ‌ یک را نگه داریم و همه باید به بورس بروند و به مردم واگذار شوند. متأسفانه بوروکراسی حاکم در سیستم اداری از مشکلات کشور است که باید آن را رفع کرد. امروز تقاضای مشارکت ما زیاد است اگر بتوانیم اقتصاد را به مردم بدهیم و دولت سیاست‌گذار باشد، جلوی فساد هم گرفته می‌شود.

    بنا به این گزارش، پروژه‌ آموزشی ۲۴ کلاسه‌ شهیدان جوزدانی در منطقه‌ رباط کریم تهران، به عنوان هزارمین مدرسه‌ برکت، اهدایی مقام معظم رهبری به دانش‌آموزان این منطقه افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.

    همزمان‌ با هزارمین مدرسه‌ی برکت، ۷۶ مدرسه‌ی دیگر برکت با ۶۰۰ کلاس درس در مناطق کم‌تر توسعه‌یافته‌ی‌ ۲۶ استان کشور به‌طور همزمان به بهره‌برداری رسید.

    در این مراسم، تفاهم ‌نامه‌ ساخت ۲۱ مدرسه‌ی برکت با ۲۶۰ کلاس درس در مناطق زلزله‌زده‌ی کرمان و کرمانشاه هم بین ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و وزارت آموزش و پرورش به امضا رسید. هم‌چنین این ستاد از طریق بنیاد برکت کار ساخت هزار مدرسه‌ی دوم برکت را با امضای قرارداد ۳۵۷ مدرسه آغاز کرده است.

    تقدیر از پیمانکارانی که با ساخت اصولی و فنی مدارس برکت در مناطق زلزله‌ زده‌ مدارس استان کرمانشاه، باعث شده بودند این مدارس کوچک‌ ترین آسیبی در زلزله‌ نبینند، از دیگر محورهای این مراسم بود.

    گفتنی است، در این مراسم از تمبر یادبود افتتاح هزارمین مدرسه‌ی برکت رونمایی گردید.

    خبرنگار: مرجان صالحی

     

     

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=3369

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم