• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
2

بانک مرکزی ژاپن آزمایش ارز دیجیتال ملی خود را آغاز می‌کند

  • کد خبر : 190278
  • 05 اسفند 1399 - 14:00
بانک مرکزی ژاپن آزمایش ارز دیجیتال ملی خود را آغاز می‌کند

بانک مرکزی ژاپن در نظر دارد طرح آزمایشی ین دیجیتال را بهار آینده آغاز کند؛ این در حالی است که این بانک هنوز مسیری طولانی برای تصمیم‌گیری در خصوص ادامه تلاش‌ها جهت انتشار آن در پیش دارد.
به گزارش کریپ..

  • بانک مرکزی ژاپن در نظر دارد طرح آزمایشی ین دیجیتال را بهار آینده آغاز کند؛ این در حالی است که این بانک هنوز مسیری طولانی برای تصمیم‌گیری در خصوص ادامه تلاش‌ها جهت انتشار آن در پیش دارد.

    به گزارش کریپتونیوز، به نظر می‌رسد بانک مرکزی ژاپن از این موضوع آگاه است که چین با تعهد نسبت به انتشار ارز دیجیتال بانک مرکزی خود (CBDC)، در این مسیر پیشتاز است. در همین حال، سایر بانک‌های مرکزی نیز در حال ورود به مراحل پیشرفته‌ای از پروژه‌های خود هستند. به این ترتیب بانک مرکزی ژاپن می‌خواهد پاسخی برای تغییرات در فضای بین‌المللی آماده کند.

    بانک مرکزی ژاپن طرح اولیه خود را «آزمایش مرحله اول» نامیده است. این بانک از توکنی استفاده می‌کند که عملیات اصلی یک ارز دیجیتال بانک مرکزی را انجام می‌دهد. این طرح آزمایشی بر روی مسائل مربوط به توزیع و انتشار ارز دیجیتال نیز متمرکز خواهد شد. بانک مرکزی ژاپن می‌خواهد فناوری دفتر کل (Ledger)، نوآوری‌های مربوط به تاریخچه تراکنش‌ها و راهکار‌های همکاری متقابل با کسب‌و‌کار‌های بخش خصوصی را آزمایش کند.

    بانک مرکزی ژاپن اعلام کرده است که طرح آزمایشی اولیه‌اش حدود یک سال زمان خواهد برد. پس از آن وارد مرحله دوم خواهد شد که آزمایش امکان‌سنجی است. این در شرایطی اتفاق خواهد افتاد که نتایج حاصل از مرحله اول به اندازه کافی امید بخش باشد.

    توکیو ابتدا از ایده انتشار ین دیجیتال اجتناب می‌کرد. برخی از مدیران مالی و دولتی بر این عقیده بودند که سیستم‌های پرداخت الکترونیک موجود در بخش خصوصی، نیاز به جایگزین منتشر‌شده از سوی بانک مرکزی را کاهش داده است.

    با این حال، ژاپن به وابستگی به پول نقد مشهور است؛ به‌خصوص این امر در شهروندان مسن‌تر مشهود است؛ تناقضی غیرمعمول در کشوری که یکی از پیشرفته‌ترین‌های جهان در فناوری است.

    به نظر می‌رسد پیشرفت یوان دیجیتال که آغاز به کار آن تا پیش از بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن (۱۲ ماه دیگر) قطعی است، بانک‌های مرکزی ژاپن و کره جنوبی را به اقدام در این زمینه تشویق کرده است.

    بانک مرکزی ژاپن آزمایش ارز دیجیتال ملی خود را آغاز می‌کند

    در این باره بیشتر بخوانید

    • ژاپن هم ارز دیجیتال خود را عرضه می‌کند
    • بانک مرکزی ژاپن برای بررسی ارز دیجیتال ملی کارگروه تحقیقاتی تشکیل داد
    • ارز دیجیتال ملی «اولویت اول» بانک مرکزی ژاپن است
    • بانک مرکزی ژاپن برای آزمایش ارز دیجیتال ملی تا ۲۰۲۱ آماده می‌شود
    • ژاپن برای عرضه ارز دیجیتال خود آماده می‌شود

    منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=190278

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم