نماد سایت پول بانک

بانک مرکزی اروپا اعلام کرده است که اقتصاد جهان در حال تکه‌تکه شدن قرار دارد.

بانک مرکزی اروپا اعلام کرده است که اقتصاد جهان در حال تکه‌تکه شدن قرار دارد.
  • در گزارشی از خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، رئیس بانک مرکزی اروپا (ECB)، کریستین لاگارد، در روز جمعه هشدار داد که تنش‌های ژئوپولیتیکی در حال افزایش می‌تواند فرایند “جهانی‌زدایی” اقتصاد جهان را تسریع دهد و به همه کشورها آسیب برساند.

    به گفته لاگارد، اروپا در حال حاضر در یک مرحله حساس قرار دارد و با چالش‌های مشترکی مانند “جهانی‌زدایی” و “کاهش گازهای گلخانه‌ای” مواجه است.

    در سخنرانی خود در کنگره بانکداری اروپا، او اظهار داشت: “نشانه‌هایی از تکه‌تکه شدن اقتصاد جهانی به بلوک‌های رقابتی وجود دارد که در حال حاضر قابل مشاهده است.”

    مطابق گزارش منتشر شده، برآورد می‌شود که جنگ بین اسرائیل و حماس تا به حال باعث ضرری به مقدار 2 تریلیون دلار به اقتصاد جهانی شده است. سازمان تجارت جهانی نیز دربارهٔ کاهش رشد اقتصاد جهان هشدار داده است.

    لاگارد در اظهارات خود به مشکلات اقتصادی در قاره اروپا اشاره کرده و هشدار داده است که از اوایل سال 2025، جمعیت در سن کار در اروپا کاهش خواهد یافت.

    وی افزوده است: با ظهور موانع تجاری جدید، نیازمند بازنگری در زنجیره‌های تأمین و سرمایه‌گذاری در زمینه‌هایی هستیم که امن‌تر، کارآمدتر و نزدیکتر به خانه باشند. با پیر شدن جوامع، نیازمند استفاده از فناوری‌های نوین خواهیم بود تا بتوانیم با تعداد کمتری کارگر، محصولات بیشتری تولید کنیم.

    لاگارد همچنین اشاره کرد که دولت‌ها در حال حاضر بدهی‌های بالایی را تجربه می‌کنند که در سطحی نظیر جنگ جهانی دوم قرار داشته است، و بودجه بازسازی اقتصاد اروپا در سال 2026 به پایان خواهد رسید.

    این هشدار لاگارد به دنبال گزارش‌های قبلی بانک مرکزی اروپا درباره وضعیت اقتصاد جهان است که در حال گذر از یک دورهٔ “تغییر و دگرگونی” است. به عبارت دیگر، این وضعیت به معنای یک جهانی تکه‌تکه است که باعث شرایط نامطلوبی از لحاظ تورم و عدم استحکام مالی می‌شود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    خروج از نسخه موبایل