• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
2

بالکن تاشو!!اختراع ایرانیان

  • کد خبر : 1055
  • 05 خرداد 1396 - 0:43
بالکن تاشو!!اختراع ایرانیان

به گزارش پایگاه خبری پول بانک،با گسترش آپارتمان نشینی در شهر های کشور ،لزوم استفاده از سیستم های مدرن در آپارتمان ها بسیار مورد اهمیت می شود.رئیس هیئت مدیره یک شرکت دانش‌بنیان گفت: «پنجره بالکن‌شو با پایه‌های ایمن ویندا» در عرض چند ثانیه با یک ریموت کنترل تبدیل به یک بالکن قابل استفاده می‌شود. با […]

  • به گزارش پایگاه خبری پول بانک،با گسترش آپارتمان نشینی در شهر های کشور ،لزوم استفاده از سیستم های مدرن در آپارتمان ها بسیار مورد اهمیت می شود.رئیس هیئت مدیره یک شرکت دانش‌بنیان گفت: «پنجره بالکن‌شو با پایه‌های ایمن ویندا» در عرض چند ثانیه با یک ریموت کنترل تبدیل به یک بالکن قابل استفاده می‌شود.

    با توجه به این مهم، شرکتهای بسیاری پدید آمده‌اند که بزرگترین هدف خود را بر ساخت لوازم مدرن در آپارتمانها متمرکز کرده‌اند تا به کمک آنها بتوان با حفظ آسایش خانواده در مصرف انرژی صرفه‌جویی کرد.

    در میان تمامی فعالان این حوزه، فرزاد خان بابایی؛ رئیس هیئت مدیره شرکت دانش‌بنیان کاسپین نوآوران صنعت مازند دست به ابتکار جالبی زده و برای نخستین بار در دنیا بالکنی برای واحدهای مسکونی طراحی کرده که قابلیت «تاشوندگی» دارد.

     مخترعان ایرانی «بالکن تاشو» ساختند +عکس

    خان بابایی با بیان اینکه « پنجره بالکن‌شو با پایه‌های ایمن ویندا» همانطور که از عنوانش مشخص است در عرض چند ثانیه با یک ریموت کنترل تبدیل به یک بالکن قابل استفاده می‌شود، اظهار کرد: این پنجره به ازای هر مترمربع قابلیت تحمل 250 کیلوگرم وزن را دارد و در واقع تضمین می‌کنیم به ازای هر دو متر مربع 500 کیلوگرم وزن تحمل کند.

    این کارشناس ارشد مهندسی عمران گرایش سازه ادامه داد: این پنجره با توجه به اینکه در ضخامت دیوار نصب می‌شود، اگر 15 سانتیمتر از ضخامت دیوار را به ما بدهید قادر هستیم یک بالکن دو، سه یا چهار متری تحویل دهیم.

    وی با تأکید بر اینکه این طرح از تلفیق دو ماژول سنتی صنعت ساختمان یعنی پنجره و بالکن ابداع شده است، گفت: در این طرح می‌توان در هر لحظه از پنجره و بالکن بنا به سلیقه ساکنان استفاده کرد؛ به این صورت که در حالت عادی شما پنجره‌ای ساده در نمای ساختمان مشاهده می‌کنید و با زدن دکمه‌ای، سیستم برقی شروع به کار کرده و پس از چند ثانیه پنجره تبدیل به بالکن می‌شود.

    این فعال فناور گفت: همچنین باید خاطر‌نشان کرد که در صورت باز بودن بالکن، فضای آن می‌تواند به‌طور کامل از فضای اتاق مجزا یا با آن در ارتباط باشد؛ در صورت قطعی برق هم این سیستم می‌تواند به‌صورت دستی باز یا بسته شود.

    مخترعان ایرانی «بالکن تاشو» ساختند +عکس

    وی با اشاره به اینکه در این مجموعه از سیستم نیرو نیز استفاده شده است، ابراز کرد: وجود سنسور نیرو این قابلیت را به سیستم می‌دهد که در صورت قرار داشتن فرد یا جسمی بر روی آن، با زدن دکمه جمع شدن مجموعه، این مجموعه تا زمانیکه آن فرد یا جسم روی آن قرار دارد، جمع نشود.

    خان بابایی همچنین گفت: از جمله مزایای ویژه چنین طرحی این است که بر فضای مفید ساختمان می‌افزاید و ساکنان به جای اینکه بخواهند دو متر از فضای مسکونی به بالکن اختصاص دهند، با چنین ابداعی دیگر نیاز به این کار نیست و می‌توانند فضای کل اتاق خوابشان را هم داشته باشند.

    این فعال فناور با بیان اینکه چنین اختراعی در تطابق کامل با ساختمانهای هوشمند است، درباره برخی قابلیتهای دیگر آن ابراز کرد: جداسازی کامل فضای داخل اتاق از فضای بالکن در حالت باز بودن بالکن، آب‌بندی کامل صوتی و رطوبتی با محیط بیرون در هر دو حالت باز بودن بالکن یا بسته بودن آن، قابلیت تولید در ابعاد خاص و ابعاد سفارشی مورد نظر خریدار، کاهش هزینه ساخت‌و‌ساز در ساختمان، به اثبات رسیدن فواید خشک کردن لباسها زیر نور مستقیم خورشید و وجود قانون الزام بالکن آفتابگیر در ساخت آپارتمانها در کشورهای توسعه یافته، افزایش متراژ ساختمان با هزینه کمتر و مکانی مناسب برای نگهداری حیوانات خانگی می‌تواند بخشی از مزایای بالقوه آن باشد.

    این مخترع در پاسخ به این سؤال که تا امروز چه میزان فروش داشته‌اید، گفت: در حال حاضر تولیداتمان به صورت نیمه صنعتی است و هنوز به مرحله صنعتی نرسیده‌ایم اما با این حال هفت نمونه در کل کشور اعم از تهران و بابل نصب کرده‌ایم و دو نمونه هم صادرات به روسیه داشته‌ایم.

    وی ادامه داد: قطعا تا زمانیکه سرمایه‌گذار برای این طرح پیدا نشود، قابلیت صنعتی‌سازی آن را نخواهیم داشت و از سویی، اگر این طرح به مرحله صنعتی برسد می‌توانیم با قیمتهایی نصف حال حاضر ارائه کنیم.

    این فعال فناور درباره قیمتهای کنونی این طرح برای نصب در آپارتمانها ابراز کرد: در حال حاضر برای هر متر‌مربع پنج میلیون تومان در نظر گرفتیم و به همین منظور در حال حاضر بیشتر در ساختمانهای بالای شهر که گرانتر هستند، استقبال دارد.

    خان بابایی با تأکید بر اینکه ویژگی اصلی این سامانه، امکان نصب روی ساختمانهای ساخته شده است، ابراز کرد: براساس آماری که از مسکن در تهران گرفتیم، 40درصد ساختمانهای موجود بالکن ندارند و این طرح امکان حل چنین مشکلی را دارد.

    وی درباره أخذ مجوزهای لازم هم گفت: بسیاری از مجوزهای مورد نیاز نظیر مسکن و شهرسازی را أخذ کرده‌ایم و چون شهرداری تهران هم ملاک ارائه مجوز را منوط به گواهینامه فنی مسکن و شهرسازی دانسته است، درصدد دریافت این گواهینامه هستیم.

    این فعال فناور خاطر‌نشان کرد: البته باید بگویم در حال حاضر هم می‌توانیم بالکن تاشو را روی آپارتمانها نصب کنیم زیرا قانونی برای این موضوع در شهرداری وجود ندارد.

    خان بابایی همچنین درباره میزان قرارداد صادراتی به روسیه هم گفت: در یکی از نمایشگاه‌هایی که حضور داشتیم با یکی از مسئولان روسیه آشنا شدیم و قراردادی را با او منعقد کردیم که براساس آن باید هزار نمونه برای آنها صادر کنیم اما محدودیت زمانی در نظر گرفته نشده است.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=1055

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم