• امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
3
اوحدی در مراسم امضای تفاهم ‌نامه همکاری بین معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش و سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران:

باغ کتاب ظرفیت انجام کارهای فرهنگی و آموزشی بیشتری برای مخاطبان خود دارد

  • کد خبر : 8391
  • 20 تیر 1397 - 19:40
باغ کتاب ظرفیت انجام کارهای فرهنگی و آموزشی بیشتری برای مخاطبان خود دارد

رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران گفت: تور تهرانگردی برای شناسایی مفاخر تهران می‌تواند با محوریت باغ کتاب آغاز و نهایتا با حضور در باغ موزه قصر پایان یابد. 10 خانه موزه مفاخر داریم که می ‌توانیم از آن برای شناسایی تهران و انقلاب به دانش آموزان استفاده کنیم.

  •  

    به گزارش خبرنگار حوزه عمومی پول بانک، تفاهم ‌نامه همکاری بین علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و رئیس سازمان دانش‌آموزان و سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، بعد از ظهر امروز سه شنبه 19 تیر ماه 97، با حضور مجید حسینی مدیرعامل موسسه نشر شهر و جمعی از اصحاب رسانه، در سالن شماره 8 باغ کتاب تهران امضا شد.

     

    سعید اوحدی٬ رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران

    سعید اوحدی٬ رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، در ابتدای این مراسم گفت: در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی این تفاهم‌ نامه امضاء شد.

    وی ادامه داد: این تفاهم ‌نامه با بستر باغ کتاب می ‌تواند گام مهمی در راستای آموزش به کودکان ‌مان داشته باشد.

    رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، با بیان اینکه باغ کتاب ظرفیت انجام کارهای فرهنگی و آموزشی بیشتری برای مخاطبان خود دارد، افزود: ان شاءالله تشکیل کارگروه اجرایی برای شناسایی ظرفیت‌های هر دو سازمان ظرف یک هفته تا 10 روز آینده ایجاد شود.

    اوحدی٬ با بیان اینکه همیشه یکی از دغدغه‌هایم این بود که چگونه دانش آموزان تهرانی و حتی دانش آموزان سراسر کشور می‌توانند از این فضای باغ کتاب بهره ببرند، گفت: خوشبختانه با بنیاد علوی تفاهم نامه‌ای امضاء شد که بر اساس آن 10 هزار دانش آموز تحت پوشش بنیاد علوی می توانند از ظرفیت‌های علمی این باغ بهره ببرند.

    وی با بیان اینکه تور تهرانگردی برای شناسایی مفاخر تهران می‌تواند با محوریت باغ کتاب آغاز و نهایتا با حضور در باغ موزه قصر پایان یابد، گفت: 10 خانه موزه مفاخر داریم که می‌توانیم از آن برای شناسایی تهران و انقلاب به دانش آموزان استفاده کنیم.

     

    علیرضا کاظمی٬ معاون پرورشی و رئیس سازمان دانش آموزی وزارت آموزش و پرورش

    علیرضا کاظمی٬ معاون پرورشی و رئیس سازمان دانش آموزی وزارت آموزش و پرورش٬ در ادامه این مراسم گفت: شاید بسیاری از عقب ماندگی‌های کشور به دلیل عدم انس و مطالعه با کتاب باشد.

    وی تصریح کرد: باید بسترهای فرهنگی متناسب با ذائقه‌های متفاوت با رویکرد همکاری‌های جدید، مهارت آفرینی در راستای یادگیری عمیق برای دانش آموزان تدوین شود.

    رئیس سازمان دانش آموزی وزارت آموزش و پرورش٬ با بیان اینکه باید برای آموزش دانش آموزان به سمت استفاده از ظرفیت‌های سایر دستگاه‌ها پیش برویم، گفت: این تفاهم‌نامه آغاز یک اقدام ارزشمند است.

    کاظمی٬ با بیان اینکه متاسفانه بسیاری از دانش آموزان و خانواده‌های‌شان اطلاعی از این ظرفیت ندارند، گفت: آموزش و پرورش بزرگترین فصل دولت و ملت است که با احتساب خانواده‌های دانش آموزان حدود 30 میلیون نفر تحت پوشش دارد و می‌توانیم از این ظرفیت برای اطلاع رسانی در مورد باغ کتاب استفاده کنیم.

    وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌های باغ کتاب در راستای ارتقای فرهنگی یادگیری در قالب اردوهای یک روزه، برگزاری همایش، برگزاری جشن تکلیف و … می‌تواند باشد، گفت: امیدواریم هر چه زودتر کاگروه مشترکی تشکیل شود تا زمینه حضور دانش آموزان در قالب کار فوق برنامه در باغ کتاب فراهم شود.

     

    مجید حسینی٬ مدیرعامل موسسه نشر شهر

    مجید حسینی٬ مدیرعامل موسسه نشر شهر٬ در ادامه این مراسم گفت: باغ کتاب قرار بود بزرگترین کتابفروشی باشد که در فضای 30 هزار متری فعالیت می ‌کند.

    وی تصریح کرد: اما وقتی سرانه مطالعه پنج دقیقه است چه نیازی به کتابفروشی چند هزار متری داریم و مشکل ما کتابفروشی نیست، بلکه مشکل ما کتاب نخواندن است.

    مدیرعامل موسسه نشر شهر٬ با بیان اینکه مشکل ما سیستم مطالعه استٰٰ٬ چرا که کودکان ‌مان را با شیوه تست زنی و کنکوری و حفظی تربیت کرده‌ایم، گفت: باغ کتاب از طریق ارائه کاربردهای مختلف و نه تست و کنکور سعی دارد به کودکانمان آموزش دهد.

    حسینی٬ با بیان اینکه در فضای 14 هزار متری، مرکز علمی راه اندازی کردیم، گفت: همه کودکان تقریبا دوست دارند که پزشک شوند اما وقتی به اینجا می‌آیند متوجه می‌شوند که علایق‌شان چیزهای دیگری است و امیدواریم باغ کتاب به مانند کانون پرورش کودکان که در سال 60 ارتباط خوبی با آموزش و پرورش داشت بتواند در دهه فعلی ارتباط خوبی با آموزش و پرورش داشته باشد.

    وی با بیان اینکه روزانه حدود 2000 نفر از این مجموعه بازدید می‌کنند، گفت: باغ کتاب نمونه کوچکی برای تغییر ذهنیت دانش آموزان است که در قالب بازی، آموزش و کلاس‌های آموزشی سعی دارد روش جدیدی در تربیت کودکان ایجاد کند.

     

    گفتنی است٬ بر اساس این تفاهم‌نامه که فیمابین رئیس سازمان دانش آموزی و رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران منعقد شده به منظور تقویت نقش آفرینی دانش آموزان بر مدیریت فرهنگی شهر تهران، مقرر شده است که دانش آموزان در قالب بازدیدهای گروهی، برگزاری همایش‌ها و مسابقات دانش آموزی، تفریحات سالم و نشاط آفرین و … از امکانات سازمان فرهنگی و هنری به ویژه باغ کتاب استفاده کنند.

    خبرنگار: محمدرضا ابراهیمی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=8391

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم