• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
1

ایردراپ‌ها، عامل رشد ۳,۰۰۰ درصدی سولانا در یک سال

  • کد خبر : 220209
  • 23 فروردین 1400 - 8:30
ایردراپ‌ها، عامل رشد ۳,۰۰۰ درصدی سولانا در یک سال

قیمت سولانا (Solana) در ماه گذشته بیش از ۵۰ درصد جهش داشته است. کارشناسان معتقدند ایردراپ پروژه‌های جدید در بلاک چین سولانا، به‌علاوه کارمزدهای بالای شبکه اتریوم دلایل احتمالی این افزایش قیمت هستند.
..

  • قیمت سولانا (Solana) در ماه گذشته بیش از ۵۰ درصد جهش داشته است. کارشناسان معتقدند ایردراپ پروژه‌های جدید در بلاک چین سولانا، به‌علاوه کارمزدهای بالای شبکه اتریوم دلایل احتمالی این افزایش قیمت هستند.

    در طول شش ماه گذشته، عرضه توکن به کاربران از طریق ایردراپ شدت گرفته و پروژه‌های بلاک چینی مختلفی از این روش استفاده کرده‌اند. از قابل‌توجه‌ترین این ایردراپ‌ها می‌توان به ایردراپ یونی سواپ (Uniswap) و میم (MEME) اشاره کرد. این دو بلاک چین در طول ایردراپ خود، چیزی بین ۲۰,۰۰۰ تا ۶۰۰,۰۰۰ دلار را به دارندگان توکن‌های خود عرضه کردند. نکته جالب و وسوسه‌انگیز این ایردراپ‌ها این است که برای دریافت آنها نیاز به انجام کار خاصی نیست و تنها کافی است که کوین یا توکن بلاک چین موردنظر را در اختیار داشته باشید.

    سولانا یکی از پروژه‌هایی است که در طول سه هفته گذشته، میزبان ایردراپ‌های زیادی بوده است. سولانا که یکی از رقبای اتریوم محسوب می‌شود، پروژه‌ای منبع باز است که قصد دارد با استفاده از فناوری بلاک چین، تمرکززدایی را به صنایع مالی هدیه دهد.

    البته این طور که به‌نظر می‌رسد، سولانا هدف از پیش تعیین‌شده‌ای برای پشتیبانی از این حجم از ایردراپ‌ها نداشت و این اتفاق با ایردراپ توکن‌های کوپ (COPE) شروع شد. صرافی غیرمتمرکز سولانا که سروم (Serum) نام دارد، مسئولیت ایردراپ اخیر توکن‌های کوپ را برعهده داشت که در طول آن، ۲,۰۰۰ توکن به شرکت‌کنندگان هاکاتون (رویداد خاصی که در آن برنامه‌نویس‌ها و افرادی که با وب سروکار دارند شرکت می‌کنند و با هم رقابت می‌کنند) مشترکی که سولانا و سروم برگزار کرده بودند اهدا شد.

    پس از این ایردراپ، توکن کوپ در تاریخ ۳۰ مارس (۱۰ فروردین) و با قیمت ۵۰ سنت در صرافی سروم فهرست شد و قیمت آن در تاریخ ۱۱ آوریل (۲۲ فروردین)، به ۵.۴۳ دلار افزایش پیدا کرد. افزایش قیمت توکن کوپ، سود ۱۰,۸۶۰ دلاری را برای دارندگان این توکن به ارمغان آورد.

    نمودار ۴ ساعته معاملات سولانا/تتر

    موفقیت ایردراپ کوپ باعث شد تا پروژه‌های دیگری با نام‌های مشابهی از جمله HOPE، ROPE و KOPE توکن خود را در این پلتفرم عرضه و ایردراپ کنند. فعالیت این پروژه‌ها در سولانا به‌نوعی با افزایش ۵۵ درصدی قیمت این توکن همزمان شد.

    ایردراپ‌هایی که در شبکه سولانا انجام شد را نمی‌توان در افزایش قیمت آن بی‌تأثیر دانست. کاربران برای اینکه بتوانند توکن‌های ایردراپ شده در این شبکه را دریافت کنند، باید مقداری توکن SOL نیز در اختیار داشته باشند. به‌عنوان مثال، می‌دانید که اضافه کردن توکن‌های جدید به کیف پول‌های ارز دیجیتال (از جمله کیف پول Sollet که کیف پول رسمی سولانا است)، خود تراکنشی در قرارداد هوشمند است. شما برای انجام شدن این تراکنش و اضافه کردن توکن‌های جدید به کیف پول سولانا، به مقدار کمی از توکن SOL نیاز دارید. بنابراین توجیه منطقی این است که کاربران برای جا نماندن از ایردراپ‌ها، به‌سرعت شروع به خرید توکن‌های سولانا کرده‌اند تا بتوانند توکن‌های جدید را به کیف پول آن اضافه و در ایردراپ‌ها مشارکت کنند.

    ممکن است اکنون برخی نگران این مسئله باشند که «فصل ایردراپ‌ها» دیگر گذشته و از این بازار پرسود عقب مانده‌اند. یکی از طرفداران سولانا در توییتر نوشت که فعالیت اکوسیستم سولانا تازه آغاز شده و همچنان ادامه خواهد داشت. در متن این توییت عنوان شده که پروژه‌های زیادی در حال توسعه برای اجرا در شبکه سولانا هستند و این پروژه‌ها به‌زودی در پروتکل‌های مختلف سولانا (از جمله پروتکل‌های مربوط به بازارهای شرط‌بندی و بازار مشتقات) عرضه خواهند شد.

    کاربران جدید مانند خون در رگ‌های پروژه‌های بلاک چینی هستند و وجود آنها برای موفقیت این پروژه‌ها ضروری است. استفاده از ایردراپ‌ها راهکار مناسبی برای جذب کاربران جدید است و موجب انتقال نقدینگی از پروتکلی به پروتکل دیگر می‌شود.

    ایردراپ‌ها، عامل رشد ۳,۰۰۰ درصدی سولانا در یک سال

    در این باره بیشتر بخوانید

    • پول مفت در دیفای؛ ارزش ایردراپ توکن MEME به ۷۰۰,۰۰۰ دلار رسیده است!
    • ایردراپ اسپارک تمام شد؛ چه زمانی توکن‌ها را دریافت خواهیم کرد؟
    • یک معیار بنیادین در بازار نشان می‌دهد که بازار ممکن است وارد «فصل آلت کوین‌ها» شود
    • ارز دیجیتال فایل کوین در صرافی‌ها عرضه شد
    • بلاک چین سولانا برای شش ساعت با بحران جدی مواجه شد

    منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=220209

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم