نماد سایت پول بانک

اکنون بیش از نصف هولدرهای بیت کوین در ضرر هستند؛ منتظر تغییر روند باشیم؟

  • برای اولین بار از زمان همه‌گیری ویروس کرونا در سراسر جهان و سقوط بازارهای مالی در مارس ۲۰۲۰ (اسفند ۱۳۹۸)، بیش از نیمی از آدرس‌های دارای بیت کوین در وضعیت زیان‌دهی قرار گرفته‌اند. چرخه‌های نزولی پیشین قیمت نیز در چندین مورد زمانی به پایان رسیده‌اند که بیش از ۵۰درصد آدرس‌های شبکه بیت کوین در وضعیت زیان‌دهی قرار داشتند.

    به گزارش کوین دسک، طبق داده‌های پلتفرم تحلیلی اینتو دِ بلاک (IntoTheBlock)، در حال حاضر ۵۱درصد یا ۲۴.۵۶میلیون آدرس از مجموع ۴۷.۸۵میلیون آدرس هولدر بیت کوین در شبکه، در وضعیت زیان‌دهی هستند؛ یعنی قیمت‌های کنونی پایین‌تر از متوسط قیمت خرید آنهاست. ۴۵درصد دیگر در سود و مابقی هم تقریباً در وضعیت سربه‌سر قرار دارند.

    لوکاس اوتومورو (Lucas Outumuro)، تحلیلگر اینتو دِ بلاک نیز معتقد است حرکت نزولی بیت کوین در حال حاضر به اوج خود رسیده است. او می‌گوید چرخه‌های نزولی پیشین قیمت زمانی به پایان رسیده‌اند که بیش از ۵۰درصد آدرس‌های هولدر بیت کوین در وضعیت زیان‌دهی قرار گرفته بودند.

    مقایسه سهم آدرس‌های در سود (سبز) و در ضرر (قرمز) بیت کوین.

    برای مثال، در ژانویه ۲۰۱۹ (دی ۱۳۹۷) سهم آدرس‌های در ضرر به ۵۵درصد رسید و بیت کوین هم تقریباً هم‌زمان با آن کف قیمتی خود را در ۳٬۲۰۰ دلار تجربه و سه ماه بعد یک حرکت صعودی تازه را آغاز کرد. در اعماق بازار نزولی سال ۲۰۱۵ نیز سهم آدرس‌های در ضرر شبکه بیت کوین به ۶۲درصد رسیده بود.

    البته این نکته هم حائز اهمیت است که هیچ تضمینی برای تکرار‌شدن روند‌های تاریخی در آینده وجود ندارد و سقوط اخیر صرافی FTX می‌تواند در ادامه فشار نزولی بیشتری را به بازار وارد کند.

    منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    خروج از نسخه موبایل