• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
4

ایرانی‌ها پروژه بازسازی پالایشگاه سینفوئگوس در کوبا را اجرا می‌کنند

  • کد خبر : 336766
  • 14 آذر 1402 - 14:51
ایرانی‌ها پروژه بازسازی پالایشگاه سینفوئگوس در کوبا را اجرا می‌کنند

ماه خرداد سال قبل، موضوع بازسازی پالایشگاه سینفوئگوس کوبا با ظرفیت ۶۵ هزار بشکه به بحث و بررسی درآمد. اکنون با آمدن مقامات کوبایی به ایران و برگزاری مذاکرات، احتمال ورود ایران به این حوزه افزایش یافته است. در دولت سیزدهم، سیاست بازارسازی در حوزه نفت به توجه ویژه‌ای دست یافت. در ماه اردیبهشت سال […]

  • ماه خرداد سال قبل، موضوع بازسازی پالایشگاه سینفوئگوس کوبا با ظرفیت ۶۵ هزار بشکه به بحث و بررسی درآمد. اکنون با آمدن مقامات کوبایی به ایران و برگزاری مذاکرات، احتمال ورود ایران به این حوزه افزایش یافته است.

    در دولت سیزدهم، سیاست بازارسازی در حوزه نفت به توجه ویژه‌ای دست یافت. در ماه اردیبهشت سال گذشته، جواد اوجی، وزیر نفت، در سفری به ونزوئلا، ۸ قرارداد و تفاهم‌نامه بین ایران و ونزوئلا در حوزه نفت و کشاورزی را امضا کرد. یکی از مهم‌ترین این قراردادها، قرارداد ۱۱۰ میلیون یورویی برای بازسازی و تعمیرات اساسی پالایشگاه ال‌پالیتو ونزوئلا بود. این قرارداد منجر به صادرات ۱۰۰ هزار بشکه نفت ایران به این پالایشگاه فراسرزمینی شد.

    بعد از اجرای قرارداد بازسازی پالایشگاه ال‌پالیتو ونزوئلا، رویترز در بیانیه ای اظهارکرد که ایران در حال افزایش عرضهٔ نفت خام به ونزوئلا است و ماهانه ۴ میلیون بشکهٔ نفت را به پالایشگاه‌های این کشور صادر خواهد کرد.

    با پیروزی دولت سیزدهم در بازارسازی نفت با استفاده از روش خرید تقاضا در پالایشگاه ال‌پالیتو، مقام‌های ایرانی نیز برنامه‌های برای سهامداری در پالایشگاه‌های فراسرزمینی در کشورهای آمریکای لاتین را در دست دارند.

    در ماه خرداد سال جاری، رئیس جمهور همراه با یک هیئت عالیرتبه به آمریکای لاتین سفر کرد و در مذاکراتی که در آنجا صورت گرفت، تصمیم گرفته شد برای سهامداری در ۳ پالایشگاه جدید به نام‌های «سینفوئگس کوبا»، «رویای آرمانی بولیوار نیکاراگوئه» و «کاردون ونزوئلا» اقدام شود. این سهامداری منجر به بازارسازی برای صادرات ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار بشکهٔ نفت ایران خواهد شد.

    پالایشگاه سینفوئگس کوبا یک تأسیسات قدیمی است که در دوران شوروی سابق برای استفاده از نفت خام روسیه ساخته شده است. این پالایشگاه توسط شرکت نفت ونزوئلا بهبود یافت و برای تبدیل روزانه ۶۵ هزار بشکه نفت ونزوئلا به محصولات پالایش شده برای بازار داخلی و صادرات کوبا استفاده می‌شود.

    پالایشگاه سینفوئگس کوبا نتیجه همکاری مالی کوبا و ونزوئلا است، اما از سال ۲۰۱۷ به عنوان یک نهاد کاملاً دولتی کوبا عمل می‌کند. به دلیل فرسودگی و کاهش توان عملیاتی، ظرفیت این پالایشگاه به ۴۰ هزار بشکه کاهش یافته است و ایران می‌تواند برای بازسازی و افزایش صادرات نفت خود اقدام کند.

    علاوه بر این، در سفر میگل دیاز به ایران، تفاهم‌نامه‌های همکاری بین دو کشور امضا خواهد شد و طبق مذاکرات، ایران آمادگی خود را برای نوسازی زیرساخت‌های انرژی در کوبا اعلام کرده است. این نشان می‌دهد که عزم جدی برای بازسازی پالایشگاه سینفوئگس کوبا وجود دارد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=336766

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    ارز دیجیتال اپلیکیشن تاپ بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تایید چک تتر تسهیلات بانکی تپسی خدمات ثبت شرکت درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش سامانه صیاد ساپورت های تاسیسات سینی کابل فارکس فروش اختراع ثبت نشده قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هزینه ثبت اختراع هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال چک صیادی کسب و کار کوروش جم