• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
2

انواع ارزهای دیجیتال کدامند؟ بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری

  • کد خبر : 308238
  • 01 آذر 1401 - 14:15
انواع ارزهای دیجیتال کدامند؟ بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری

ابا افزایش علاقه ها به ارزهای دیجیتال، شاهد گسترش سرمایه گذاری ها در این بازار هستیم. بسیاری با نام های بزرگ در این بازار یعنی بیت کوین، اتریوم و یا دوج کوین آشنا هستند اما اکثر سرمایه گذارن تازه وارد تفاوت های مهم این ارزهای دیجیتال را نمی دانند. موضوعی که در نهایت ممکن است […]

  • ابا افزایش علاقه ها به ارزهای دیجیتال، شاهد گسترش سرمایه گذاری ها در این بازار هستیم. بسیاری با نام های بزرگ در این بازار یعنی بیت کوین، اتریوم و یا دوج کوین آشنا هستند اما اکثر سرمایه گذارن تازه وارد تفاوت های مهم این ارزهای دیجیتال را نمی دانند. موضوعی که در نهایت ممکن است در تصمیمات سرمایه گذاری و خرید و فروش ارزهای دیجیتال سرمایه گذاران تازه وارد تاثیر بگذارد و در نهایت به ضررهای مالی ختم شود.

    تفاوت های مهم و دسته های اصلی ارزهای دیجیتال می تواند اطلاعات بسیار مهمی باشد و به همین دلیل در ادامه می خواهیم انواع اصلی ارزهای دیجیتال را بررسی کنیم.

    آشنایی با انواع ارزهای دیجیتال

    ارزهای اصلی، اولین و مهم ترین دسته از ارزهای دیجیتال هستند، ارزهای دیجیتالی که سالها است فعالیت دارند و بیشترین ارزش بازار را در اختیار دارند در این دسته قرار می گیرند. از جمله مهم ترین ارزهای این دسته می توانیم به بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) اشاره کنیم که بر بازار رمزارز سلطه دارند و معمولا افزایش و کاهش های قیمتی این دو ارز بر دیگر ارزهای بازار نیز تاثیر می گذارد.

    استیبل کوین ها دسته دوم و مهم بازار ارزهای دیجیتال هستند که برخی از آنها پس از بیت کوین و اتریوم با بیشترین ارزش بازار لیست شده اند. استیبل کوین ها ارزهای دیجیتالی هستند که همواره قیمت خود را با یک دارایی مانند 1 دلار آمریکا حفظ می کنند و پشتوانه مالی دارند. از مهم ترین استیبل کوین ها می توانیم به تتر (USDT) اشاره کنیم. امروزه خرید و فروش تتر و استیبل کوین ها در اکثر صرافی ها و کیف پول ها امکان پذیر است.

    برخی از ارزهای دیجیتال با هدف و برنامه خاصی عرضه نشده اند و پایه و اساس ایجاد آنها، براساس شوخی های اینترنتی است. این ارزهای دیجیتال به میم کوین ها معروف شده اند. میم کوین ها معمولا با کاربرد و کارکرد مشخصی عرضه نمی شوند و با جذب علاقه مندان شوخی های اینترنتی و ایجاد یک جامعه وفادار، رشد می کنند. طی سالیان گذشته با حمایت برخی افراد مشهود مانند ایلان ماسک از دوج کوین و رشد قیمتی شدید دوج کوین، بازار میم کوین ها داغ شده است.

    انواع ارزهای دیجیتال کدامند؟ بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری

    در حالی که اکثر ارزهای دیجیتال ماهیت غیرمتمرکز دارند و دولت ها کنترلی بر آنها ندارند، اما برخی ارزها هستند که توسط دولت ها عرضه می شوند و کاملا ماهیت متمرکز دارند. این ارزهای دیجیتال توسط بانک ها کنترل می شوند و ارزش آنها مشابه ارز فیات است که به آنها ارزهای دیجیتال بانک مرکزی یا رمزارز ملی گفته می شود.

    این رمزارزها توسط دولت ها توسعه پیدا می کند و با هدف ترکیب فناوری بلاک چین و ارزهای فیات عرضه می شوند. چین از جمله کشورهایی است که با جدیت توسعه ارزدیجیتال ملی خود یعنی یوآن دیجیتال را دنبال می کند و هم اکنون برخی شهرها و بانک های چینی آن را می پذیرند.

    در نهایت شت کوین ها در بازار وجود دارند، ارزهای دیجیتال که هدفی ندارند و صرفا مدت کوتاهی با هیجانات بازار رشد می کنند و سپس به دلیل نداشتن ارزش و مسیر توسعه، از بین می روند. شت کوین معمولا به ارزهای دیجیتالی گفته می شود که آینده ای ندارند و دیر یا زود از بین خواهند رفت.

    دسته های گفته شده در این مقاله دسته های اصلی و بزرگ ارزهای دیجیتال هستند، اما لازم است بدانید این بازار بسیار گسترده است و در هر بخش زیرمجموعه های متنوعی مانند توکن های هواداری، توکن های متاورسی، پرایوسی کوین ها، ارزهای پرداختی و ده ها مورد دیگر وجود دارد که با مدتی فعالیت در بازار با آنها آشنا خواهید شد.

    بهترین دسته ارزدیجیتال برای سرمایه گذاری کدام است؟

    اکثر رمزارزها نوسانات قیمتی شدیدی دارند و پیش بینی روند قیمتی آینده آنها دشوار است. اما آشنایی با دسته های رمزارز می تواند اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهد.

    به عنوان مثال، تمام میم کوین ها با ریسک بیشتری نسبت به دیگر رمزارزها همراه هستند و نوسانات قیمتی شدیدتری را تجربه می کند. در سمت مقابل سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال اصلی بازار مانند بیت کوین و اتریوم می تواند انتخاب امن تری برای سرمایه گذاران تازه وارد بازار باشد.

    در نهایت تصمیم سرمایه گذاری شما هرچه که باشد، نیازمند یک صرافی معتبر هستید که از لیست ارزهای دیجیتال متنوعی پشتیبانی کند. یکی از بهترین صرافی های داخلی هم اکنون سرمایکس نام دارد که بازار ارزهای دیجیتال آن بیش از 600 ارزدیجیتال متنوع را در تمامی دسته های معرفی شده پشتیبانی می کند.

    با ثبت نام در این صرافی علاوه بر خرید و فروش ارزهای دیجیتال با بهترین قیمت و سریعترین زمان، می توانید از کیف پول امن سرمایکس نیز استفاده کنید که خیال شما را بابت مشکلات امنیتی و تحریم ها راحت می کند.

    از دیگر امکانات صرافی سرمایکس می توانیم به پشتیبانی 24 ساعته در هفت روز هفته، خرید و فروش بیش از 600 ارز دیجیتال بدون کارمزد شبکه و تبادل ارز به ارز اشاره کنیم.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=308238

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم