• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
3
مهندس سیف در نشست خبری تشریح برنامه های تنظیم بازار شب عید:

امسال 15 هزار و 800 میلیارد تومان اعتبار برای خرید تضمینی محصولات استراتژیک درنظر گرفته شده است

  • کد خبر : 4886
  • 15 بهمن 1396 - 3:52
امسال 15 هزار و 800 میلیارد تومان اعتبار برای خرید تضمینی محصولات استراتژیک درنظر گرفته شده است

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: برنامه‌های مختلفی برای تنظیم بازار و توزیع کالاهای اساسی از جمله برنج و روغن داریم که توزیع 60 هزار تن برنج از جمله آنهاست.

  •  

    به گزارش خبرنگار اقتصادی پول بانک، نشست خبری تشریح برنامه های تنظیم بازار شب عید، صبح امروز شنبه 14 بهمن ماه 96، با حضور مهندس یزدان سیف، مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران و جمعی از اصحاب رسانه، در سالن جلسات ساختمان شرکت بازرگانی دولتی ایران برگزار شد.

     

    مهندس یزدان سیف، مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران

    مهندس یزدان سیف، در ابتدای این نشست خبری، به فعالیت‌های انجام‌شده برای تنظیم بازار کالاهای اساسی با نزدیک شدن شب عید اشاره کرد و گفت: برنامه‌های مختلفی برای تنظیم بازار و توزیع کالاهای اساسی از جمله برنج و روغن داریم که توزیع 60 هزار تن برنج از جمله آنهاست.

    وی به این نکته اشاره کرد و گفت: توزیع برنج در دو مرحله انجام می‌شود که مرحله اول آن 30 هزار تن برنج خواهد بود و مردم می‌توانند از 20 بهمن‌ماه برنج موردنیاز خود را با نرخ تنظیم بازار از فروشگاه‌های زنجیره‌ای تهیه کنند.

    مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران، در مورد قیمت هر کیلو برنج تنظیم بازاری گفت: هر کیلوگرم برنج هندی 1121، 5 هزار و 600 تومان، برنج PR کیلویی 2 هزار و 600 تومان و هر کیلوگرم برنج تایلندی 3 هزار و 900 تومان است که در بسته‌های 10 کیلوگرمی عرضه می‌شود.

     

    معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: طی برنامه‌ ریزی‌های انجام‌شده روغن 5 تا 10 درصد زیر قیمت بازار تهیه شده و عرضه خواهد شد.

    مهندس سیف، در مورد قیمت شکر و کره نیز گفت: شکر با قیمت هر کیلوگرم ٢٧٢٢ تومان و همچنین کره  ١٠٠ گرمی بسته بندی شده با قیمت هر عدد ٢٧٢٠ تومان برای این ایام توزیع می‌شود.

    مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران به افزایش میزان تولید شکر هم اشاره کرد و گفت: ٨ میلیون تن چغندر قند از کشاورزان خریداری شده و تا کنون یک میلیون و ۶۵٠ هزارتن شکر در کشور تولید شده و امسال حدود دو میلیون تن شکر در مجموع تولید خواهد شد و با برنامه‌ریزی انجام شده با کاهش شدید واردات این محصول به کشور مواجه هستیم.

    معاون وزیر جهاد کشاورزی، بیان داشت: امسال 1300 میلیارد تومان از پول چغندرقند خریداری شده به چغندرکاران پرداخت شده و امیدواریم مابقی نیز از سوی کارخانجات چغندرقند پرداخت شود.

     

    مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران، با بیان اینکه امسال 15 هزار و 800 میلیارد تومان اعتبار برای خرید تضمینی محصولات استراتژیک درنظر گرفته شده است، گفت: برای سال آینده، خرید تضمینی 175 هزار تن دانه روغنی برنامه‌ریزی شده که بخش عمده آن مربوط به دانه روغنی کلزا است.

    وی با بیان اینکه، سال آینده برای خرید تضمینی گندم قصد داریم، از توان بخش خصوصی بیشتر استفاده کنیم، اظهار داشت: براساس دستورالعمل ابلاغی به استان‌ها تا به امروز 1021 مرکز خرید تضمینی گندم در سامانه ثبت شده و از تعاونی ها و افرادی که خواهان مباشرت و مشارکت در خرید تضمینی سال زراعی آینده هستند، تا پایان بهمن فرصت ثبت نام در سامانه شرکت را دارند، تا پس از ارزیابی‌ صورت گرفته با آمادگی بیشتری وارد فصل خرید خواهیم شد.

    معاون وزیر جهاد کشاورزی، درباره خرید توافقی برنج نیز گفت: در دو ماه گذشته با فرض باقی ماندن برنج بر روی دست کشاورزان و مشکلات در فروش محصولشان روبرو شدیم که به همین خاطر بازرگانی دولتی زیرساخت‌های لازم خرید در استان‌های گیلان و مازندران را فراهم کرد.

    مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران، در پایان سخنان خود، با اشاره به اینکه مراکز خرید در این دو استان دایر است، گفت: با توجه به آنکه کشاورزان محصول خود را به کارخانه‌های شالیکوبی به فروش رسانند، محصولی روی دست آنها باقی نمانده است و به همین منظور تا کنون کمتر از هزار تن ارقام پرمحصول برای تامین ذخایر استراتژیک از کشاورزان خریداری شده است.

    خبرنگار: کوروش جم

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=4886

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم