• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
2

الهیار ترکمن در نشست خبری با اصحاب رسانه: برگزاری اولین همایش ملی اقتصاد آموزش و پرورش در آبان ماه سال ۹۷

  • کد خبر : 6582
  • 20 فروردین 1397 - 23:35
الهیار ترکمن در نشست خبری با اصحاب رسانه: برگزاری اولین همایش ملی اقتصاد آموزش و پرورش در آبان ماه سال ۹۷

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش گفت: برآیند کاری ما در سال ۹۶ این بود که حقوق و عیدی فرهنگیان رسمی‌ و قراردادی، سربازمعلمان به طور کامل تسویه شود؛ حقوق و عیدی حق‌التدریس‌های آزاد نیز به طور کامل پرداخت شد.

  • به گزارش خبرنگار حوزه عمومی پول بانک، نشست خبری علی الهیار ترکمن، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش، امروز دوشنبه 20 فروردین ماه97، با حضور جمعی از اصحاب رسانه، در سالن جلسات ساختمان مرکزی(شهید رجایی) وزارت آموزش و پرورش برگزار گردید.

    علی الهیار ترکمن، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش

    معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش، در ابتدای این نشست خبری اظهار داشت: وزیر آموزش‌ و پرورش تأکید دارد که ما به اندازه کافی سیاست و برنامه داریم و باید بر اجرا تمرکز کنیم و از کارهای از جنس پشت میزنشینی خارج شویم.

    وی به اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرد و ادامه داد: در آموزش و پرورش تأکید ویژه بر اجرای سند تحول است و سامانه‌ای طراحی شده که اجرا را به صورت آن‌لاین رصد می‌کند.

    الهیار ترکمن افزود: در کنار این موضوع، شورای اجرای سند تحول توسط وزیر آموزش و پرورش تشکیل شده است که اجرای هر زیرنظام به معاونت‌های مختلف محول شده است.

    وی به تمرکززدایی در وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: آموزش و پرورش به سمت تمرکززدایی، تفویض اختیار و مدیریت مدرسه محور حرکت می‌کند.

    معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش، با بیان اینکه موارد اصلاحی در آموزش و پرورش نیازمند یک ترکیب منسجم کاری از ستاد تا مدرسه است، ادامه داد: اگر بخواهیم راهکارهای سند تحول را اجرا کنیم نیازمند ترکیب هم‌افزا و ساختار به هم‌پیوسته هستیم.

    وی افزود: برای این کار، تفکر و مدیریت سیستم، این راه را مشخص کرده است و اگر بخواهیم چنین دیدگاهی داشته باشیم باید راه‌حل اساسی به‌کار بگیریم که زمینه راه حل اساسی این است که منشأ و علت‌ها را بشناسیم.

    الهیار ترکمن گفت: از زمانی که به آموزش‌ و پرورش آمدم، مشاهده کردم مشکلات زیاد است اما لاینحل نیست؛ زمانی که سیستم کارکرد معیوب داشته باشد، تا زمانی که اصلاح نشود، آدم‌ها نمی‌توانند کار کنند و بر این اساس، اگر مشکلی دیدیم ابتدا بر اصلاح آن تمرکز می‌کنیم.

    وی به بودجه سال ۹۶ آموزش و پرورش اشاره کرد و اظهار داشت: بودجه سال ۹۶ دارای ۱۳ ردیف هزینه‌ای بود که اعتبار ۳۱ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای آن پیش‌بینی شد که این بودجه نسبت به بودجه سال ۹۵ حدود ۸.۵ درصد رشد را نشان می‌داد.

    معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش افزود: از اعتبار ۳۱ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی بودجه آموزش و پرورش، حدود ۵ درصد در حوزه اعتبارات ملی و ۹۵ درصد در حوزه اعتبارات استانی بود.

    وی ادامه داد: اعتبارات استانی که ۹۵ درصد بود شامل ۹۹ درصد اعتبارات پرسنلی و یک درصد اعتبارات اداری است و ۵ درصد اعتبارات ملی شامل ۳ درصد اعتیارات پرسنلی و ۹۷ درصد فعالیت‌های آموزشی و پرورشی است.

    الهیار ترکمن اظهار داشت: زمانی که بودجه ۹۶ را شروع کردیم، دو قلم از مطالبات سال ۹۵ مانده بود که شامل ۱۰۰۰ میلیارد تومان مطالبات ۹۵ و ۳۱۵۰ میلیارد تومان پاداش پایان خدمت فرهنگیان بود.

    وی افزد: اعتبار پاداش پایان خدمت فرهنگیان در سال ۹۵ باید از یک درصد شرکت‌ها تأمین می‌شد اما انجام نشده بود و اعتبار آن به صورت تنخواه در  سال ۹۶ اختیار آموزش و پرورش قرار گرفت.

    معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش افزود: تنخواه باید ظرف دو، سه ماه تسویه شود و چون منبع پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان از یک درصد شرکت‌ها تأمین نشده بود، ما نتوانستیم آن زمان، تنخواه را تسویه کنیم.

    وی ادامه داد: این موضوع موجب شد که در شهریور ماه، تخصیص‌ها ما بلوکه شود و به جز پرداخت‌های حقوق پرسنلی و قراردادی‌های آزاد، پرداخت دیگری از سوی خزانه انجام نشود؛ از آبان ماه تلاش کردیم تا توانستیم با پرداخت از عوارض گمرگی، تنخواه را در بهمن ماه تسویه کنیم و از بار آن خارج شویم.

    الهیار ترکمن به افزایش ۱۰ درصد اعتبار ردیف‌های آموزش و پرورش در سال ۹۶ و رسیدن مبلغ به ۳۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اشاره کرد و گفت: در آن زمان با مشکل دیگری مواجه شدیم که کمبود نقدینگی در خزانه بود.

    وی افزود: در نهایت موفق شدیم در روز ۲۹ اسفند ماه، بخشی از مبلغ را دریافت کنیم و ساعت ۶ بعدازظهر به استان‌ها ابلاغ شد.

    معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: با این حال 960 میلیارد تومان از مطالبات فرهنگیان به امسال موکول شد.

    وی ادامه داد: برآیند کاری ما در سال ۹۶ این بود که حقوق و عیدی فرهنگیان رسمی‌ و قراردادی، سربازمعلمان به طور کامل تسویه شود؛ حقوق و عیدی حق‌التدریس‌های آزاد نیز به طور کامل پرداخت شد که البته برای آنها از آبان‌ماه منظم و ماهانه پرداخت‌های‌شان انجام می‌شد.

    الهیار ترکمن افزود: در پرداخت حق‌التدریس شاغلین، اولیت با ۳ ماه اول سال بود که بعد مهر آبان را پرداخت کردیم البته برخی از استان‌ها تا بهمن‌ماه را پرداخت کردند.

    وی افزود: در اضافه کار اداری توانستیم تا ۷.۵ ماه را پرداخت کنیم و در بخش حق‌الزحمه امتحانات نیز تا ۸۰ درصد حق‌الزحمه سال ۹۵ تسویه شد؛ در بخش حق الزحمه نیروهای خرید خدماتی نیز تا دو ماه اول سال ۹۶ پرداخت شده است که بعضی استان‌ها تا آبان ماه را پرداخت کردند.

    معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: وظیفه ما پیگیری امور بود اما یک دستاورد خوب ما این بود که سعی کردیم تأخیر در زمان پرداخت برخی بخش‌ها چون سرباز معلمان و حق‌التدریس‌های آزاد را به حداقل برسانیم.

    وی به پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان اشاره کرد و گفت: تأمین پاداش پایان خدمت فرهنگیان برای سال ۹۷ مانند سال ۹۶ از محل یک درصد اعتبار شرکت‌ها در لایحه بودجه از سوی مجلس پیش‌بینی‌ شده است که این رقم بیش از 5 هزار میلیارد تومان است.

    الهیار افزود: این موضوع در شرایطی است که در سال ۹۶ تنها ۹۰۰ میلیارد تومان از ۳۴۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده از محل اعتبار شرکت‌ها محقق شد و فکر می‌کنیم این بند از جمله چالش‌های بودجه ۹۷ نیز هست.

    معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش درباره رتبه‌بندی معلمان گفت: در ماده ۶۳ قانون برنامه ششم توسعه دولت مکلف شده است تا لایحه را برای قانون شدن به مجلس ارائه کند و همکاران ما در شورای عالی آموزش و پرورش در حال بررسی آن هستند.

    وی ادامه داد: یک مرتبه رتبه‌بندی انجام شده و یک مرحله جلوتر هستیم و در واقع می توان گفت ۶ هزار میلیارد تومان از بودجه سال ۹۷ در راستای رتبه‌بندی است که در بودجه قرار داد ولی اگر بخواهیم یک مرحله جلوتر برویم ۳ هزار میلیارد اعتبار نیاز داریم و برای اجرای مراحل تکمیلی ۸ هزار میلیارد تومان نیاز است.

    الهیار ترکمن افزود: مبنای امتیازدهی طرح شورای عالی آموزش و پرورش هم همین امتیازات موجود است که با تغییرهایی روبرو می‌شود. هرچند اجرای رتبه‌بندی نهایتاً منوط به تصویب مجلس و تأیید شورای نگهبان است.

    معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش، درباره ادغام معاونت‌ها در آموزش و پرورش اظهار داشت: اصلاح ساختار مصوبه شورای عالی اداری است و با نامه ریاست جمهوری مکلف به انجام این کار شده‌ایم اما به علت حساسیت بالا تا کنون این کار را نهایی نکردیم.

    وی ادامه داد: در حال حاضر کارگروهی با حضور تعدادی از خبرگان مشغول بررسی جوانب و اثرات اجرای اصلاح ساختارها در استان‌ها هستند و هنوز جمع بندی نهایی انجام نشده است اما احتمالاً تا یک ماه آینده نهایی شده و به سازمان اداری و استخدامی ارائه شود.

    الهیار ترکمن، به برگزاری اولین همایش ملی اقتصاد آموزش و پرورش در آبان ماه سال ۹۷ اشاره کرد و گفت: این همایش با عنوان «تأمین منابع آموزش و پرورش، راهکارها و چالش‌ها» برگزار می‌شود.

    معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش، در پایان سخنان خود، درباره تغییر در بیمه طلایی درمان فرهنگیان گفت: به دلیل اینکه وزارتخانه اعتبار کمک رفاهی ندارد، دو سه سالی بیمه تکمیلی به شکل بیمه صندوقی اجرا شد ولی اثربخشی طولانی ندارد؛ با شرکت‌های بیمه‌ای در حال رایزنی هستیم تا تعرفه مشخصی را در قالب بسته ویژه‌ای برای ما تعیین کنند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=6582

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم