نماد سایت پول بانک

اقتصاد چین با سرعت به رشد تولید باز می‌گردد

  • نایب رئیس بانک مرکزی چین به خبرنگاران گفت:« شاخص های اقتصادی نشان دهنده یک رشد قابل توجه احتمالی در سه ماهه دوم سال جاری میلادی هستند و اقتصاد چین به سرعت به سطح تولید قبلی خود باز می گردد».

    – اخبار اقتصادی –

    به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، یک مقام ارشد بانک مرکزی چین گفت اقتصاد این کشور به سرعت به نرخ رشد خود باز می گردد و پیشرفت‌ قابل توجهی طی سه ماه آینده خواهد داشت.

    چن یولو، نایب رئیس بانک مرکزی چین به خبرنگاران گفت:« شاخص های اقتصادی نشان دهنده یک رشد قابل توجه احتمالی در سه ماهه دوم سال جاری میلادی هستند و اقتصاد چین به سرعت به سطح تولید قبلی خود باز می گردد».

    چین در ماه فوریه ضربه سختی از ویروس کرونا خورد و اقداماتی در جهت مهار گسترش آن انجام داد. تمام شاخص های اقتصادی چین سقوطی تاریخی داشتند چون قرنطینه ها و تعطیلی فعالیت های اقتصادی جلوی جابجایی افراد و کالاها را گرفته بود.

    ولی فعالیت ها هنوز به سطح قبلی بازنگشته و بسیاری کسب و کارهای خدماتی هنوز با مشکلاتی مواجه هستند و دورنمای صادرکنندگان روشن نیست چون این ویروس تمام جهان را در بر گرفته است.

    درس های اقتصادی از مبارزه چین با ویروس کروناسرمایه گذاری و خرده فروشی در چین به شدت کاهش یافت

    چن گفت:« بر اساس پرداخت ها، واریز ها و اطلاعات وام گیری از ماه مارس، اقتصاد واقعی چین به خاطر سیاست‌های مالی هدفمند قبلی رو به رشد است». بانک مرکزی چین همچنان منابع مالی خود را به شرکت‌های خصوصی و کوچک و کسانی که برای زنجیره عرضه حیاتی هستند اختصاص می دهد.

    نرخ بیکاری چین در ماه مارس تا 6.2 درصد افزایش یافت. ارزش ارز همچنان حدود 7 در برابر هر دلار خواهد بود.

    به گفته چن، در حالی که تأثیر ویروس کرونا بر عرضه و تورم تا مدتی ادامه خواهد داشت، افزایش قیمت ها با از سرگیری فعالیت‌های اقتصادی تعدیل می‌شود و رشد تورم از سه ماهه دوم سال جاری میلادی کند خواهد شد و این روند کاهشی تا پایان سال ادامه می یابد.

    انتهای پیام/99

    لینک منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    خروج از نسخه موبایل