• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
1

افزایش سرمایه‌گذاری چین در کشورهای شرکت کننده در طرح راه ابریشم جدید

  • کد خبر : 238951
  • 28 خرداد 1400 - 18:58
افزایش سرمایه‌گذاری چین در کشورهای شرکت کننده در طرح راه ابریشم جدید

افزایش سرمایه‌گذاری چین در کشورهای شرکت کننده در طرح راه ابریشم جدید – اخبار اقتصادی – به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، سرمایه گذاری مستقیم خارجی چین در کشورهایی که در طرح جاه طلبانه یک کمر..

  • افزایش سرمایه‌گذاری چین در کشورهای شرکت کننده در طرح راه ابریشم جدید – اخبار اقتصادی –

    به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، سرمایه گذاری مستقیم خارجی چین در کشورهایی که در طرح جاه طلبانه یک کمربند و یک جاده شرکت کردند، همچنان در حال افزایش است و در پنج ماه اول سال 2021، 13.8 درصد نسبت به سال گذشته رشد کرد و به 7.43 میلیارد دلار رسید.

    طبق داده های رسمی، سرمایه گذاری های خارجی چین در بخشهای تولید و انتقال اطلاعات به رشد خود ادامه می دهند. بخش تولید در 5 ماهه اول 7.2 میلیارد دلار جذب کرد که 11.8 درصد افزایش نسبت به سال گذشته نشان می دهد.

    به گفته وزارت بازرگانی چین، سرمایه گذاری مستقیم توسط شرکت های چینی به 32.75 میلیارد دلار رسیده است که 3.8 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته و بیش از 75 درصد از کل سرمایه گذاری مستقیم خارجی را در این دوره تشکیل می دهد.

    مقابله کشورهای گروه 7 با پروژه‌ جاده ابریشم چینجاده ابریشم روی ریل افتاد/ حرکت قطار باری چین به سمت بخش اروپایی روسیه

    بر اساس این گزارش، طرح ابتکاری جاه طلبانه هزار تریلیونی دلاری کمربند و جاده (که به آن "جاده ابریشم جدید " نیز می گویند) و توسط شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در سال 2013 اعلام شد، با هدف تقویت اتصال و همکاری بین آسیای شرقی، اروپا و آفریقای شرقی مطرح شد.

    با این طرح، انتظار می رود تجارت جهانی به طور قابل توجهی گسترش یابد و هزینه های تجارت برای کشورهای درگیر به نصف کاهش یابد.

    طبق اطلاعات رسمی، میزان کل گردش مالی تجاری بین چین و کشورهای عضو طرح کمربند و جاده از سال 2013 تا 2020 به 9.2 تریلیون دلار رسیده است ، در حالی که مجموع سرمایه گذاری شرکت های چینی در این کشورها به 136 میلیارد دلار رسیده است.

    انتهای پیام/

    لینک منبع : تسنیم

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=238951

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم