• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
4

افزایش حجم فعالیت شرکت‌های وظیفه‌ای بانک توسعه تعاون به‌صورت کمی و کیفی مورد انتظار است

  • کد خبر : 85648
  • 14 اسفند 1398 - 4:39
افزایش حجم فعالیت شرکت‌های وظیفه‌ای بانک توسعه تعاون به‌صورت کمی و کیفی مورد انتظار است

پول بانک: حجت اله مهدیان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون: توسعه، شکوفایی و افزایش حجم فعالیت شرکت‌های وظیفه‌ای بانک توسعه تعاون مورد انتظار است.

  •  

    پول بانک: حجت اله مهدیان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون: توسعه، شکوفایی و افزایش حجم فعالیت شرکت‌های وظیفه‌ای بانک توسعه تعاون مورد انتظار است.

    حجت اله مهدیان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون صبح امروز در جلسه مجمع سالیانه شرکت سامانه متمرکز الکترونیک توسعه تعاون «سمات» اظهار داشت: با توجه به رسالت و مأموریت بانک توسعه تعاون در حمایت از تعاونگران و همچنین حجم گسترده تکالیف دولتی و حضور بانک در طرح‌های ملی؛ لازم است شرکت‌های وابسته به بانک توسعه تعاون به‌ویژه شرکت‌های ابزاری و وظیفه‌ای بانک به سطح بالاتری از توسعه، شکوفایی و افزایش دامنه فعالیت دست یابند.

    وی در همین زمینه افزود: از شرکت‌های وظیفه‌ای بانک انتظار سودآوری نداریم، بااین‌حال لازم است مطابق سال‌های پیشین، انضباط مالی، رعایت استانداردهای حرفه‌ای و سازمان‌دهی عملیاتی را موردتوجه قرار دهند.

    مهدیان با اشاره به تجربه و تخصص ارزشمند شرکت سمات در اجرای پروژه‌های زیرساخت، امنیت، راه‌اندازی سامانه‌ها در بانک توسعه تعاون و سازمان‌های همکار و تعاونگران گفت: تلاش شرکت سمات در زمینه توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و بهره‌گیری از سامانه‌های ارتباطی، مزایا و کاربردهای مناسبی در جهت پیشبرد امور و افزایش شفافیت، بهره‌وری و کارآمدی، تسریع و تسهیل مناسبات و روابط مالی، اقتصادی و تجاری ایجاد می‌کند. بر این اساس شرکت سمات علاوه بر پوشش نیازها و الزامات بانک توسعه تعاون در امور فناوری و ارتباطاتی؛ طرح‌ها و پروژه‌هایی نیز در جهت تأمین نیاز سایر دستگاه‌های ذیربط بخش تعاون، تعاونگران، اتحادیه‌ها و شرکت‌های تعاونی اجرا نموده است.

    رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون در ادامه خاطرنشان کرد: افزایش حجم بانکداری توسعه‌ای با پیشرفت زیرساخت‌های فناوری موردنیاز، قابل تحقق می‌باشد، ازآنجایی‌که روش‌های نوین تأمین مالی، شکل‌گیری ابزارهای نوین مالی، انتشار اوراق اسناد خزانه اسلامی، بروز و ظهور پدیده «تأمین مالی جمعی» به شکل گسترده‌تری رواج پیدا نموده و بازیگران بازار و نقش‌آفرینان بخش تعاون و کارآفرینان در قالب‌های جدید تمایل به فعالیت دارند، ازاین‌رو راه‌اندازی سامانه‌ها و مدل‌های مطابق با این مناسبات و روابط جدید موردنیاز بوده است، که در همین رابطه شرکت سمات تا حد مناسبی در این زمینه‌ها به ایفای نقش پرداخته و در جهت ایفای نقش محوری بانک توسعه تعاون به‌عنوان نهاد مالی بخش تعاون، ادامه حرکت در این مسیر مورد انتظار می‌باشد.

    مهدیان با اشاره به رضایت مدیران ارشد بانک توسعه تعاون از مجموع فعالیت شرکت سمات در همین زمینه افزود: نیل به اهداف توسعه‌ای بانک توسعه تعاون ایجاب می‌کند دسترسی به اهداف کوتاه‌مدت و میان‌مدت موجب اقناع دست‌اندرکاران شرکت نشود و برای تحقق چشم‌اندازهای بخش تعاون، به تحقق اهداف بلندمدت پرداخته شود.

    رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون به مدیران ارشد شرکت سمات توصیه نمود: تفکیک نقش حرفه‌ای مدیرعامل و اعضای هیات مدیره در پیشبرد امور بسیار موثر است. وی افزود: اعضای هیات مدیره وظیفه راهبری، سیاستگزاری را بر عهده‌دارند و اجرای سیاست‌ها و راهبردها بر عهده مدیرعامل شرکت می‌باشد، که لازم است تصمیمات قاطعانه، سریع و کارآمد در این خصوص اتخاذ گردیده و به اجرا درآید.

    امیر هوشنگ عصارزاده عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون در این جلسه گفت: نقش‌آفرینی شرکت سمات در پشتیبانی سامانه‌ای و فناوری از بانک توسعه تعاون موجب گردیده سهم تکالیف بانک در طرح‌های ملی و توسعه‌ای افزایش یابد و سطح همکاری بانک با اتحادیه‌ها، تعاونگران و سازمان‌های همکار بانک افزایش یابد.

    وی در همین رابطه به تلاش و فعالیت شرکت سمات در زمینه تولید نرم‌افزار در قالب سامانه بازار الکترونیکی تعاون که ظرفیتی برای برقراری ارتباط فی‌مابین تأمین‌کنندگان و تولیدکنندگان در تهیه مواد اولیه و فروش کالا و محصولات با نظارت اتحادیه‌های ذیربط می‌باشد اشاره کرد و دراین‌باره افزود: شرکت مذکور توانسته است سامانه را در قالب بازار بومی به هر بخش تولیدی و یا خدماتی برای امکان فعالیت واگذار نماید و انتظار می‌رود با تولید سامانه‌هایی ازاین‌دست، بتوان فرصت مناسبی برای شکل‌گیری چرخه خلق ارزش و تکمیل این چرخه مهم فراهم ساخت.

    شایان‌ذکر است که در این جلسه محمدرضا اکبری جور مدیرعامل شرکت سمات گزارشی از عملکرد شرکت در دوره مالی یک‌ساله ارائه، که در همین راستا صورت‌های مالی مطروحه ارائه‌شده توسط اعضای هیات مدیره شرکت، از سوی حسابرس و بازرس قانونی مطلوب ارزیابی شد.

    انتشار خبر: کوروش جم

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=85648

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم