نماد سایت پول بانک

اظهارات مهم ارزی رییس کل بانک مرکزی/ چگونه صادرات تقویت می‌شود؟

  • اظهارات مهم ارزی رییس کل بانک مرکزی/ چگونه صادرات تقویت می‌شود؟

    چهارمین کارگروه مشترک وزارت صمت و بانک مرکزی به منظور هماهنگی سیاست‌های ارزی و تجاری کشور و هدایت ارز حاصل از صادرات به سمت چرخه تجاری و تولیدی کشور تشکیل شد.

    به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، صالح آبادی، رییس کل بانک مرکزی در این جلسه با اشاره به اهمیت نگاه صادرات محور در حوزه اقتصادی کشورتصریح کرد: نگاه ارزآوری و صادرات محور یک نگاه مترقی در اقتصاد است و کشورهایی در اقتصاد دنیا موفق بوده اند که بر ارزآوری از محل صادرات تکیه کرده اند. در این راستا وزارتخانه ها و سازمان ها باید در جهت سیاست ها و برنامه هایی گام بردارند که منجر به ورود ارز به کشور شود.

    وی همچنین با اظهار امیدواری در خصوص افزایش درآمدهای ارزی در سال آتی افزود: حمایت از تولید داخل و سرمایه گذاری در زیرساخت های اقتصادی کشور باید در دستور کار قرار گیرد و از هدررفت منابع ارزی برای واردات کالاهای غیرضرور و لوکس جلوگیری شود.

    صالح آبادی همچنین با اشاره به شروع اجرایی شدن فرآیند تامین مالی زنجیره تولید در شبکه بانکی اظهار کرد: در تامین مالی واحدهای تولیدی و صنعتی از ظرفیت های این طرح و همچنین اوراق گام با هماهنگی وزارت صمت استفاده می کنیم تا بتوانیم بیشترین بهره وری را از منابع پولی کشور داشته باشیم.
    فاطمی امین، وزیر صنعت ، معدن و تجارت نیز در این جلسه بر هماهنگی و کارایی سیاست های ارزی و تجاری تاکید کرد و افزود: با هماهنگی دستگاه های مرتبط رویه های مربوط به صادرات غیر نفتی و تشویق به هدایت ارزهای حاصل از صادرات به چرخه تجاری و تولیدی کشور و همچنین تامین مالی زنجیره تولید تسهیل خواهد شد.

    تامین مالی واحدهای تولید ی و صنعتی، برنامه ریزی تامین ارز کالاهای وارداتی با توجه به درآمدهای ارزی کشور در سال ۱۴۰۱، اصلاح فرآیندهای تجاری به منظور تسهیل رویه‌های مربوطه و همچنین برنامه اقدام واردات از طریق رمز دارایی ها از موضوعات مورد بحث در چهارمین جلسه کارگروه مشترک بانک مرکزی و وزارت صمت بود.

    ۲۲۳۲۲۵

    منبع : خبر آنلاین

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    خروج از نسخه موبایل