• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
4

اظهارات مهم ارزی رییس کل بانک مرکزی/ چگونه صادرات تقویت می‌شود؟

  • کد خبر : 281426
  • 07 بهمن 1400 - 14:30
اظهارات مهم ارزی رییس کل بانک مرکزی/ چگونه صادرات تقویت می‌شود؟

اظهارات مهم ارزی رییس کل بانک مرکزی/ چگونه صادرات تقویت می‌شود؟ چهارمین کارگروه مشترک وزارت صمت و بانک مرکزی به منظور هماهنگی سیاست‌های ارزی و تجاری کشور و هدایت ارز حاصل از صادرات به سمت چرخه تجاری و..

  • اظهارات مهم ارزی رییس کل بانک مرکزی/ چگونه صادرات تقویت می‌شود؟

    چهارمین کارگروه مشترک وزارت صمت و بانک مرکزی به منظور هماهنگی سیاست‌های ارزی و تجاری کشور و هدایت ارز حاصل از صادرات به سمت چرخه تجاری و تولیدی کشور تشکیل شد.

    به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، صالح آبادی، رییس کل بانک مرکزی در این جلسه با اشاره به اهمیت نگاه صادرات محور در حوزه اقتصادی کشورتصریح کرد: نگاه ارزآوری و صادرات محور یک نگاه مترقی در اقتصاد است و کشورهایی در اقتصاد دنیا موفق بوده اند که بر ارزآوری از محل صادرات تکیه کرده اند. در این راستا وزارتخانه ها و سازمان ها باید در جهت سیاست ها و برنامه هایی گام بردارند که منجر به ورود ارز به کشور شود.

    وی همچنین با اظهار امیدواری در خصوص افزایش درآمدهای ارزی در سال آتی افزود: حمایت از تولید داخل و سرمایه گذاری در زیرساخت های اقتصادی کشور باید در دستور کار قرار گیرد و از هدررفت منابع ارزی برای واردات کالاهای غیرضرور و لوکس جلوگیری شود.

    صالح آبادی همچنین با اشاره به شروع اجرایی شدن فرآیند تامین مالی زنجیره تولید در شبکه بانکی اظهار کرد: در تامین مالی واحدهای تولیدی و صنعتی از ظرفیت های این طرح و همچنین اوراق گام با هماهنگی وزارت صمت استفاده می کنیم تا بتوانیم بیشترین بهره وری را از منابع پولی کشور داشته باشیم.
    فاطمی امین، وزیر صنعت ، معدن و تجارت نیز در این جلسه بر هماهنگی و کارایی سیاست های ارزی و تجاری تاکید کرد و افزود: با هماهنگی دستگاه های مرتبط رویه های مربوط به صادرات غیر نفتی و تشویق به هدایت ارزهای حاصل از صادرات به چرخه تجاری و تولیدی کشور و همچنین تامین مالی زنجیره تولید تسهیل خواهد شد.

    تامین مالی واحدهای تولید ی و صنعتی، برنامه ریزی تامین ارز کالاهای وارداتی با توجه به درآمدهای ارزی کشور در سال ۱۴۰۱، اصلاح فرآیندهای تجاری به منظور تسهیل رویه‌های مربوطه و همچنین برنامه اقدام واردات از طریق رمز دارایی ها از موضوعات مورد بحث در چهارمین جلسه کارگروه مشترک بانک مرکزی و وزارت صمت بود.

    ۲۲۳۲۲۵

    منبع : خبر آنلاین

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=281426

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم