نماد سایت پول بانک

استقلال در پنل فرصت های سرمایه گذاری مشترک با کشورهای همسایه و معرفی ظرفیت های نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی: بیشترین تولید لوازم خانگی در قاره آسیا شکل می‌گیرد

  • رئیس کمیسیون صادراتی انجمن صنایع لوازم خانگی ایران گفت: چین، هندوستان، ترکیه و مکزیک، از کشورهای اصلی تولید کننده لوازم خانگی هستند. مکزیک و ترکیه رشد بسیار بالایی را داشتند و سپس در ادامه اندونزی و مالزی قرار دارند و جالب است که در این نام‌ها هیچ نشانی از ایران نیست؛ چرا که ما گزارشات تولیدی خود را بر اساس گزارشات بین المللی ارائه نمی‌دهیم.

    به گزارش خبرنگار اقتصادی پول بانک، پنل تخصصی فرصت های سرمایه گذاری مشترک و صادرات لوازم خانگی به کشورهای همسایه، با رویکرد اتحادیه اقتصادی اوراسیا و پیمان شانگهای و معرفی ظرفیت های نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی (هامکس 2022 )، بعد از ظهر امروز چهارشنبه 30 آذر ماه 1401، با حضور عباس هاشمی دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران، محمود استقلال رئیس کمیسیون صادراتی انجمن صنایع لوازم خانگی ایران، علیرضا محمدی دانیالی رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع لوازم خانگی ایران، دکتر میر هادی سیدی عضو اتاق تجارت و بازرگانی ایران، رئیس اتاق بازرگانی  دیوانیه عراق، وابسته اقتصادی ارمنستان در ایران، هیات های تجاری خارجی از کشورهای منطقه و جمعی از اصحاب رسانه، در تالار مروارید سالن خلیج فارس محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار شد.

    بنا به این گزارش، این پنل تخصصی در راستای توسعه روابط تجاری و اقتصادی فیمابین و سرمایه گذاری تولیدات مشترک و صادرات لوازم خانگی به کشورهای همسایه و معرفی ظرفیت های نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی هامکس 1401 برگزار می شود.

    لازم به ذکر است، در پایان سمینار علمی و پنل تخصصی فرصت های سرمایه گذاری مشترک و صادرات لوازم خانگی به کشورهای همسایه، با رویکرد اتحادیه اقتصادی اوراسیا و پیمان شانگهای و معرفی ظرفیت های نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی (هامکس 2022 )، تفاهمنامه همکاری بین عباس هاشمی دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران و مجری برگزاری نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی (هامکس 2022 ) و نماینده طرف شرکت عراقی منعقد شد.

    محمود استقلال، رئیس کمیسیون صادراتی انجمن صنایع لوازم خانگی ایران

    محمود استقلال، رئیس کمیسیون صادراتی انجمن صنایع لوازم خانگی ایران، در ادامه این پنل تخصصی گفت: با نگاهی اجمالی به بازار لوازم خانگی جهان، لوازم خانگی را میتوان به دو دسته بزرگ و کوچک بر اساس آمارهای ۲۰۱۹ تحلیل نمود.

    وی ادامه داد: سهم لوازم خانگی بزرگ در جهان در سال های اخیر رو به رشد بوده و بزرگترین مقاصد صادراتی آن به کشورهای ایالات متحده آمریکا، انگلستان، آلمان، ژاپن، فرانسه و ایتالیا بوده است.

    رئیس کمیسیون صادراتی انجمن صنایع لوازم خانگی ایران، همچنین گفت: در سال ۲۰۲۲ بازار لوازم خانگی حدود ۵۹۰ میلیارد دلار سهم بازار را در دست داشته که از این میزان حدود ۳۶۰ میلیارد دلار آن مربوط به لوازم خانگی بزرگ و باقی برای لوازم خانگی کوچک است و پیش بینی می شود این میزان در سال ۲۰۲۶ به ۸۰۰ میلیارد دلار برسد.

    استقلال تصریح کرد: بیشترین تولید لوازم خانگی در قاره آسیا شکل می‌گیرد و از سهم ۵۹۰ میلیارد دلاری بازارهای جهانی لوازم خانگی، بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار آن مربوط به کشور چین است.

    وی در ادامه چین، هندوستان، ترکیه و مکزیک را کشورهای اصلی تولید کننده لوازم خانگی نام برد و گفت: مکزیک و ترکیه رشد بسیار بالایی را داشتند و سپس در ادامه اندونزی و مالزی قرار دارند و جالب است که در این نام‌ها هیچ نشانی از ایران نیست؛ چرا که ما گزارشات تولیدی خود را بر اساس گزارشات بین المللی ارائه نمی‌دهیم.

    رئیس کمیسیون صادراتی انجمن صنایع لوازم خانگی ایران، با اشاره به افزایش سهم فروش از طریق تجارت الکترونیک گفت: این میزان هر سال نسبت به میزان فروش کانال های سنتی افزایش می یابد و نیاز است که ما نیز به این طریق فروش توجه ویژه داشته باشیم.

    استقلال، در پایان سخنان خود، با تاکید بر اینکه اگر بتوانیم همه لوازم را تولید کنیم مزیتی به دست نیاورده‌ایم، گفت: به منظور بهبود و توسعه بازار لوازم خانگی نیاز است که بر روی تولیداتی توجه داشته باشیم که دارای مزیت هستند، به منظور حضور در زنجیر طلایی ارزش صادرات قطعات و تولیدات را نیز داشته باشیم، بر روی برندسازی در بازارهای هدف تمرکز کنیم، و انتخاب کشور هدف که ظرفیت‌های خوبی داشته باشد و نگاه حاکمیتی به سمت نگاه تعاملاتی در تجارت با کشورهای دیگر تغییر یابد.

    علیرضا محمدی دانیالی، رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع لوازم خانگی ایران

    علیرضا محمدی دانیالی، رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع لوازم خانگی ایران، در این پنل تخصصی، با اشاره به رشد کمی و کیفی لوازم خانگی ایرانی گفت: این رشد به همت صنعتگران داخل کشور بوده و نیاز است به منظور کسب بازارهای صادراتی اقدامات موثرتری را انجام دهیم. امیدواریم تا بتوانیم این رشد را توسعه داده و برندهای ایرانی را به خوبی در منطقه معرفی کنیم.

    دکتر میرهادی سیدی، عضو اتاق تجارت و بازرگانی ایران

    سیدی، عضو اتاق تجارت و بازرگانی ایران، در پنل تخصصی فرصت های سرمایه گذاری ایران با کشورهای همسایه، پیرامون تفاهمنامه تجارت آزاد ایران و اوراسیا گفت: طبق آمارهای سازمان تجارت، بیش از ۵۰ درصد صادرات جهان با کشورهایی صورت می‌گیرد که از گذشته قراردادهای همکاری با آنها امضا شده است. در این قراردادهای همکاری، تعرفه های تخفیفی برای آنها نیز در نظر گرفته شده، در نتیجه موانع صادراتی و وارداتی کاهش و توافقات بیشتری صورت می گیرد.

    وی با بیان اینکه نظام تولیدی و صنعتی جهان در هم تنیده شده، گفت: امروز دیگر تمام اجزای یک کالا مانند خودرو در یک کشور ساخته نمی شود. بلکه همه آنها در یک تعامل با کشورهای همکار به تولید می رسند، بنابراین اگر مسیر تعرفه های آن زیاد باشد برای مثال گمرک با تاخیر چند روزه کالاهای ارسال شده را ترخیص کند، به ازای هر روز یک درصد هزینه بر آن بر خودرو اضافه خواهد شد. بنابراین کشورها به نتیجه رسیده اند که نیاز به همکاری و هماهنگی با همدیگر دارند.

    عضو اتاق تجارت و بازرگانی ایران، افزود: این در حالی است که فقط ۵ درصد صادرات ما با موافقت از پیش تعیین شده صورت میگیرد، در حالی که قاعده تجارت این است که حداقل ۸۰ درصد کالاهای صادراتی با تعرفه صفر درصدی باشند. بر همین اساس به مدت چهار سال مذاکرات از طرف ایران با اعضای اتحادیه اوراسیا صورت گرفته که بر طبق آن ۴۰۰ قلم کالای ما با تعرفه صفر درصدی به آن کشورها صادر شود، در مقابل نیز آنها برای ۵۰۰ قلم کالای وارداتی تعرفه صفر درصدی در نظر میگیرند.

    سعیدی، بیان داشت: در صورت موافقت با این قرارداد، درآمد ۲,۵میلیارد دلاری به ۵ میلیارد دلار خواهد رسید و ۹۰ درصد کالاها از طرف ایران و اتحادیه اوراسیا با توافقات از پیش تعیین شده با تعرفه صفر درصدی به کشورها صادر خواهد شد و بازار ۳۰۰ میلیارد دلاری سالانه را درپیش رو خواهیم داشت. این اولین تفاهم‌نامه‌‌ی تجارت آزادی است که ایران با ۵ کشور اوراسیا خواهد داشت، بازاری که در گذشته به مشابه آن وجود نداشته و بنابراین باید در رونق بیشتر این بازار تلاش کنیم و فرصت های تجاری را برای هر دو طرف ایجاد و ارزیابی کنیم.

    عضو اتاق تجارت و بازرگانی ایران، در پایان سخنان خود گفت: امیدوارم که این توافقات به سرمایه‌گذاری در سایر حوزه‌ها اعم از گردشگری، دانش فنی و غیره نیز برسد و انتظار داریم که صرفاً دستیابی به تجارت با کشورهای اتحادیه اوراسیا نباشد، بلکه دستیابی و رشد در سرمایه گذاری مشترک باشد. متاسفانه تاکنون از این قبیل توافقات همکاری در کشور نداشتیم. بنابراین به همکاری با سایر نهادهای ذی ربط از جمله انجمن لوازم خانگی نیاز داریم. پس از تصویب این تفاهم‌نامه در پنج کشور به موافقت دست خواهیم یافت و پیش‌بینی می‌شود که تا یک سال آینده به این تفاهم دست یابیم. بر همین اساس نیاز است که از همین امروز اقدامات اولیه برای آماده سازی بازار انجام دهیم این توافق‌ها ضامن امنیت هستند ارتباطات اقتصادی با کشورهای منطقه ضامن امنیت و تمدن کشور نیز در منطقه خواهد بود.

    وابسته اقتصادی ارمنستان در ایران

    وابسته اقتصادی ارمنستان در ایران، در ادامه این پنل تخصصی، با اشاره به روابط مناسب بین ایران و ارمنستان گفت: امیدواریم که بتوانیم به تجارت دوجانبه دست یابیم. ارمنستان عضو اتحادیه و تنها کشور دارای مرز زمینی با ایران است؛ بنابراین یک ظرفیت و فرصت بسیار خوبی برای ایران است تا بتواند از این مزیت در جهت تجارت خود استفاده نماید.

    وی با اعلام خبر ایجاد مرکز تجاری دائمی در ارمنستان گفت: امیدواریم تا لوازم خانگی ایرانی نیز بتوانند در این مرکز تجاری حضور داشته و همچنین می توانیم همکاری های خوبی را در سایر مسائل از جمله حمایت اطلاعاتی و فناوری نیز داشته باشیم. همچنین این آمادگی را داریم تا بتوانیم کارخانه تولیدات لوازم خانگی ایرانی را در ارمنستان ایجاد کنیم.

    در پایان این مراسم، رئیس اتاق بازرگانی اربیل عراق ضمن اعلام رضایت از کیفیت لوازم خانگی ایرانی، خواهان شرکت تولیدکنندگان ایرانی در نمایشگاه‌های عراقی شد.

    این گزارش می افزاید، بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت لوازم‌خانگی( هامکس 2022 )، صبح امروز سه شنبه 29 آذر ماه 1401، با حضور  دکتر سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت ( صمت ) عباس هاشمی دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران، جمعی از مدیران حوزه صنعت لوازم خانگی و اصحاب رسانه در محوطه سالن 35 محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران افتتاح شد.

    گفتنی است، بیست و دومین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی سال ۱۴۰۱، توسط انجمن صنایع لوازم خانگی ایران و مجری برگزاری نمایشگاه، از 29 آذر الی ۲ دی ماه ۱۴۰۱، به مدت چهار روز، در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برپا است و بازدید برای عموم مردم از ۸ صبح الی ۱۵ عصر آزاد است.

    عکس، فیلم و خبر: کوروش جم

    آلبوم عکس

    فیلم های ویدئویی

    ویدئو 1 

    ویدئو 2

     

     

     

     

     

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    خروج از نسخه موبایل