نماد سایت پول بانک

استاندار لرستان: میراث دار تسهیلات چند ده هزار میلیارد تومانی غیرکارشناسی هستیم

  • جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان به ریاست دکتر زیویار استاندار لرستان و با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و مدیران استانی برگزار شد

    به گزارش خبرآنلاین لرستان، در این جلسه بررسی طرح های مشمول دریافت تسهیلات موضوع بند الف تبصره ۱۸قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و بررسی مصوبات کارگروه آموزش، پژوهش، فن آوری و نوآوری استان مورد بررسی قرار گرفت .

    میزان تسهیلات متقاضیان ۲۸ طرح حوزه صنعت و معدن و ۱۵ طرح حوزه شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری استان مطرح و تصمیم گیری شد .

    استاندار لرستان در این نشست در سخنانی گفت : دانشگاه ها ظرفیت تخصصی درجه یک در کشور هستند که بایستی از ظرفیتهای تخصصی در توسعه طرحهای اشتغالزایی مرتبط با آنها استفاده نمود .

    دکتر فرهاد زیویار گفت : در پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی اشتغالزا میبایست نظارت جدی صورت گیرد تا تسهیلات به نقطه هدف و در راستای تولید شغل هزینه گردد.

    وی با تاکید بر اینکه اعطای تسهیلات اشتغالزایی به واحدهای در حال تکمیل افزود : پرداخت تسهیلات باید پس از برگزاری جلسات توجیهی با متقاضیان و اطمینان از صرف تسهیلات در راستای تکمیل طرح صورت پذیرد .

    استاندار با اشاره به اینکه میراث دار مشکلات چند ده هزار تومانی بر اثر تسهیلات غیرکارشناسی هستیم اظهار داشت: در ادوار گذشته بر اثر عدم نظارت های صحیح بر صرف تسهیلات بعضاً تسهیلات منحرف شدن و گرفتاری های زیادی برای استان و متقاضیان شکل گرفته است .

    زیویار بازدید میدانی از طرح‌ها ، نظارت بر صرف تسهیلات و برگزاری نشست های توجیهی را رمز پیشگیری از گرفتاری های قبلی واحدهای تولیدی اشتغالزای استان دانست و تصریح کرد : علاوه بر نظارت بر صرف اعتبارات در طرحهای پیشنهادی جهت اخذ تسهیلات ، طرحهایی که به هر دلیلی در کمیته ها و جلسات تخصصی رد می‌شوند را با ارائه گزارشات تخصصی مطرح و مجدداً در مورد آنها تصمیم گیری خواهد شد .

    48

    منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    خروج از نسخه موبایل