نماد سایت پول بانک

استاندار: اختیارات بانک‌های قم در پرداخت تسهیلات افزایش یابد

  • ایرنا نوشت؛ استاندار قم گفت: مسئولان کشوری سهم و اختیارات بانک‌های استانی در ارائه تسهیلات را افزایش دهند و درکنار آن نظارت‌های خود را بیشتر کنند تا نگرانی‌های احتمالی آنها برطرف شود.

    سیدمحمدتقی شاهچراغی روز سه‌شنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که با حضور معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در قم برگزار شد، بیان کرد: مشکل اصلی ما عدم پاسخگویی سازمان‌های بالادستی در رده کشوری است و در یک مشکلی وارد مدار پیگیری می‌شویم، احساس می‌کنیم که در برابر مرکز نشینان شهروند درجه دو هستیم.

    وی اظهار داشت: هم اکنون در استان قم ۳ واحد با مشکلات ارزی روبه‌رو است و ما برغم پیگیریهای ۴ ساله در پشت درهای بانک مرکزی معطل مانده‌ایم.

    شاهچراغی گفت: معلوم نیست این افراد با چه ذهنیتی این ویژگی عدم پاسخگویی را در خود پرورش داده اند؛ با توجه به عدم پاسخگویی این افراد لازم است تا اختیارات استانی در مباحث صنعتی و صنفی افزایش یابد.

    وی با بیان اینکه تعطیلی و رکود واحدهای صنعتی با مشکلات امنیتی و اجتماعی همراه است، بیان کرد: باور بنده بر این است که برخی از مسئولان در مرکز از جامعه خبری ندارند.

    شاهچراغی با انتقاد از قیمت شناور و غیر مشخص گاز مصرفی واحدهای صنعتی گفت: این مساله به تنهایی به عاملی برای از بین رفتن ثبات قیمت ها تبدیل شده و قیمت تمام شده کالا را از حالت ثابت خارج می‌کند.

    وی با تاکید بر ضرورت حل معضلات صنعتی و صنفی استان اظهار داشت: صاحبان صنایع و مردم با روی کارآمدن دولت سیزدهم برای حل مشکلات خود امیدوار شدند و نباید با طولانی شدن روند حل مشکلات، امید آنان را به ناامیدی تبدیل کنیم.

    استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنان موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارند.

    48

    منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    خروج از نسخه موبایل