• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
4

ارز دیجیتال چیست و چه کاربردی دارد ؟

  • کد خبر : 301213
  • 24 اردیبهشت 1401 - 14:33
ارز دیجیتال چیست و چه کاربردی دارد ؟

گران ترین ارز دیجیتال بیت کوین است، اما خرید و فروش آن توسط مردمان عادی کاری رایج نیست. زیرا این ارز جز با ارزش ترین ارز دیجیتال است که استخراج آن نیز کار راحتی نیست. بیشتر دولتمردان و سرمایه گذاران بزرگ به وسیله دستگاه های مخصوص اقدام به استخراج و جمع آوری این ارز میکنند. […]

  • گران ترین ارز دیجیتال بیت کوین است، اما خرید و فروش آن توسط مردمان عادی کاری رایج نیست. زیرا این ارز جز با ارزش ترین ارز دیجیتال است که استخراج آن نیز کار راحتی نیست. بیشتر دولتمردان و سرمایه گذاران بزرگ به وسیله دستگاه های مخصوص اقدام به استخراج و جمع آوری این ارز میکنند. خرید و فروش آن نیز به دلیل جمع آوری این ارز به وسیله دولت ها، کاهش چشمگیری داشته است. اما ارزهای دیجیتال با ارزش دیگری وجود دارد که جایگزین بیت کوین شده و در ساخت بازیهای رایانه ای و نرم افزارهای مختلف استفاده میشود. برای مثال اتریوم، کاردانو و ریپل و غیره از جمله این ارزهای رایج می باشند.

    ارز دیجیتال چیست؟

    در دنیای دیجیتال یا پلتفرم های بلاک چین، ارزهای مختلفی وجود دارد که به وسیله آنها خرید و فروش را در شبکه های دیجیتال انجام میدهند. اصلی ترین و معتبرترین همچنین با ارزش ترین ارز دیجیتال که تا بحال شناخته شده است، بیت کوین میباشد. این ارز را با حل معادلات سخت ریاضی استخراج می کنند که در بازار تراکنش های مجازی سرعت بسیار پایینی در نقل و انتقالات دارد. برای رفع مشکلات معامله با بیت کوین، ارزهای دیجیتال بسیاری را ساخته اند که هم سرعت بالاتری دارد و هم از لحاظ امنیتی همپای بیت کوین میباشد. با ارزش ترین ارز دیجیتال بعد از بیت کوین، اتریوم است که این رمز ارز نیز جز ارزهای غیر متمرکز رمز نگاری شده است که امنیت معامله را بالا میبرد.

    نوعی ارز که کاربردی مشابه ارز فیزیکی دارد. می توان از آن برای خرید کالا و پرداخت هزینه خدمات استفاده کرد. همچنین می توان از این ارز در برخی جوامع آنلاین مانند سایت های بازی یا شبکه های اجتماعی به صورت محدود استفاده کرد. ارزهای دیجیتال تراکنش های فوری را به صورت یکپارچه در خارج از مرز ها امکان پذیر می کنند. برای مثال، شخصی که در ایالات متحده زندگی می کند می تواند ارز دیجیتال را به فردی که در کشور سنگاپور است پرداخت کند. البته به شرطی که هر دو نفر به یک شبکه متصل باشند.

    صرافی گلکسی پی جی  پلتفرمی آنلاین  برای خرید – فروش و مدیریت ارزهای دیجیتال به شکل امن و مطمئن است . مهمترین مزیت صرافی آنلاین گلکسی پی جی  پشتیبانی از تعداد ارز بالا با کیف پول اختصاصی است ویژگی دیگر خرید رمزارزها با کمترین مبلغ است یعنی حتی  با  پنج هزارتومان هم میتوان در این صرافی ارز خریداری کرد. خرید و فروش و انتقال راحت و آسان رمز ارزها یکی دیگر از مزایای صرافی ماست. در اختیار داشتن کیف پول اختصاصی برای رمزارزها  برای مدیریت بهتر دارایی ها نکته هایز اهمیتی است که در این صرافی وجود دارد. همچنین پشتیبانی 24 ساعته و درآمد زایی به شیوه رفرالی(40درصد از کارمزد معاملات) از جمله مزیت‌های گلکسی پی جی می باشد .

    “ارز دیجیتال” یک عنوان کلی و عمومی است که برای تعریف انواع ارزهای موجود در حیطه ی الکترونیکی استفاده می شود. درحالت کلی، سه نوع ارز شناخته شده وجود دارد:

    ارز های رمزنگاری شده

    کریپتوکارنسی نوعی رمز ارز است که از رمزنگاری برای ایمن سازی و تایید تراکنش ها در یک شبکه استفاده می کند. همچنین از رمزنگاری برای مدیریت و کنترل این ارز ها استفاده می شود. بیت کوین و اتریوم نمونه هایی از این نوع ارزهای دیجیتال هستند.

    ارز های مجازی

    ارزهای مجازی، ارزهای دیجیتال غیر قانونی هستند که توسط توسعه دهندگان یا یک سازمان متشکل از سهامداران مختلف کنترل می شوند. ارز های مجازی را نیز می توان به صورت الگوریتمی توسط یک پروتکل شبکه تعریف شده کنترل کرد. به عنوان یک نمونه از ارز مجازی می توان به یک توکن شبکه بازی اشاره کرد که جنبه ی اقتصادی آن توسط توسعه دهندگان تعریف و کنترل می شود.

     

     

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=301213

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم