• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
3

اخوان بهابادی در مجامع شرکت ارتباطات سیار ایران ( همراه اول ): تنها اپراتور ۱۰۰ میلیونی منطقه هستیم/ در مجموع ۵۱.۵ میلیون مصرف کننده اینترنت پرسرعت داریم

  • کد خبر : 303375
  • 23 خرداد 1401 - 1:40
اخوان بهابادی در مجامع شرکت ارتباطات سیار ایران ( همراه اول ): تنها اپراتور ۱۰۰ میلیونی منطقه هستیم/ در مجموع ۵۱.۵ میلیون مصرف کننده اینترنت پرسرعت داریم

پول بانک: همراه اول براساس آمار، تا انتهای سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۰۵.۴۷ میلیون مشترک HLR و ۶۵.۸۶ میلیون مشترک VLR داشته که ۹.۸ میلیون مشترک آن در سال ۱۴۰۰ جذب شد.

  • مدیرعامل همراه اول گفت: عمده سرمایه گذاری ما «ارزی» و درآمدیمان «ریالی» است؛ با وجود آنکه نرخ ارز طی سالیان اخیر چندین برابر شده؛ اما اپراتورها همچنان دارند با نرخ های سال ۱۳۹۵ بسته های اینترنتی شان را عرضه می کنند.

    به گزارش خبرنگار سایت خبری پول بانک، مجامع «عمومی عادی سالیانه»، «عمومی عادی به طور فوق العاده» و «عمومی فوق العاده» صاحبان سهام شرکت ارتباطات سیار ایران(همراه اول)، صبح امروز یکشنبه ۲۲ خرداد ماه ۱۴۰۱، با حضور مهدی اخوان بهابادی مدیرعامل همراه اول، هیات رئیسه شرکت، مشارکت 90 درصدی سهامداران و جمعی از اصحاب رسانه، در سالن همایشهای خلیج فارس پژوهشگاه نیرو برگزار شد.

    مهدی اخوان بهابادی، مدیرعامل همراه اول

    مهدی اخوان بهابادی، مدیرعامل همراه اول، در این مراسم و در جمع هیات رئیسه و سهامداران شرکت، به قرائت گزارش عملکرد سال ۱۴۰۰ اپراتور اول تلفن همراه کشور پرداخت.

    وی با اشاره به رکوردهای سال گذشته این اپراتور بیان داشت: تنها اپراتور ۱۰۰ میلیونی منطقه هستیم و در زمینه «مصرف دیتا» به رکورد ۵۵۷۴ پتابایت مصرف کل دیتا در سال ۱۴۰۰ دست یافتیم که رشد ۴۴ درصدی را نسبت به قبل نشان می دهد؛ رکورد ترافیک دیتای روزانه نیز به ۱۹.۲ پتابایت رسید که با احتساب ترافیک مبین نت به بیش از ۲۰ پتابایت برای نخستین بار در کشور دست یافتیم.

    مدیرعامل همراه اول، ادامه داد: ما در مجموع ۵۱.۵ میلیون مصرف کننده اینترنت پرسرعت داریم که ۴۲.۷ میلیون آن، مصرف کننده دیتای LTE هستند؛ سهم ترافیک LTE در کشور برای سال ۱۴۰۰ به ۸۳.۸ درصد رسید که حاصل استفاده بیش از ۲۲ میلیون مشترک دائمی و ۸۳.۵ میلیون مشترک اعتباری در شبکه همراه اول با سهم بازار ۵۳.۲۱ درصد است.

    اخوان بهابادی، اشاره ای به وضعیت شبکه ارتباطی اپراتور اول تلفن همراه از منظر سخت افزاری و تکنولوژی داشت و عنوان کرد: در حال حاضر ۳۹ هزار و ۲۰۰ سایت تکنولوژی G۴ ، ۲۴ هزار سایت تکنولوژی G۳ و ۲۹ هزار و ۱۰۰ سایت لوکیشن G۲ داریم و شبکه بر مبنای آن در حال سرویس دهی به مشترکان است.

    وی رشد پهنای باند مصرفی در شبکه همراه اول را خیره کننده تشریح کرد و گفت: نرخ این شاخص از ۸۰۰ به ۲۴۰۰ گیگابیت بر ثانیه رسیده و رشد ۳ برابری را نشان می دهد. سهم همراه اول از تولید ترافیک دیتا در کشور در سال ۹۸ حدود ۸۰۰ گیگ (مصرف کل اینترنت) بود؛ در همان زمان حدود ۳۰ گیگابیت بر ثانیه ترافیک در داخل دیتاسنترهای خودمان تولید می شد که اکنون به ۷۳۴ گیگابیت بر ثانیه رسیده است و بیش از ۲۰ برابر رشد را نشان می دهد.

    مدیرعامل همراه اول، همچنین اشاره ای به پروژه «توسعه شبکه فاز ۸ پلاس» داشت و تصریح کرد: این پروژه در راستای توسعه پوشش و ظرفیت شبکه، افزایش کیفیت و بهبود تجربه مشتری، توسعه شبکه رادیویی به منظور رفع خلا پوششی و ظرفیتی شبکه رادیویی کشور از منظر طراحی و بهینه سازی، نقاط نیازمند سرمایه گذاری از نظر بازاریابی و انجام الزامات رگولاتوری تا حد امکان با تأمین تجهیزات رادیویی تعریف شده است.

    اخوان بهابادی افزود: همراه اول براساس آمار، تا انتهای سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۰۵.۴۷ میلیون مشترک HLR و ۶۵.۸۶ میلیون مشترک VLR داشته که ۹.۸ میلیون مشترک آن در سال ۱۴۰۰ جذب شد.

    وی همچنین بخشی از اقدامات فنی این اپراتور در سال گذشته را به شرح «راه اندازی مراکز PS جدید به منظور پاسخ به نیاز افزایش مصرف دیتا خصوصا افزایش ناشی از آموزش مجازی»، «تهیه طرح های APN دانش آموزی به منظور ارائه سرویس متناسب به رده دانش آموزان»، «افزایش ظرفیت اینترنت و شبکه ملی اطلاعات NIN و IXP»، «بهینه سازی اینترنت بین الملل»، «داینامیک کردن ترافیک های شاد و روبیکا بین دیتاسنترهای همراه اول»، «توسعه ۳۰۰ درصدی ترافیک اینترنت» و «توسعه ۲۰۰ درصدی ترافیک های IXP» اعلام کرد.

    مدیرعامل همراه اول، پس از شرح توسعه زیرساخت ها و افزایش ترافیک تولیدی در دیتاسنترهای اپراتور اول تلفن همراه، توسعه سکوهای دیجیتال را عامل اصلی این افزایش دانست و اذعان کرد: پلتفرم های دیجیتالی نظیر «شاد» که در دوران شیوع کرونا به سرعت توسعه یافت و جایگزینی برای دوران مدارس غیرحضوری بود، منجر به این افزایش ترافیک تولیدی در دیتاسنترها شد و سکوهای دیگری نظیر روبیکا، ذره بین، اوانو و «همراه من» از این دست هم وجود دارد.

    اخوان بهابادی خاطر نشان کرد: بیشینه پهنای باند پلتفرم شاد ۵۲۰ گیگابیت بر ثانیه است و تا انتهای سال گذشته این پلتفرم توانست میزبان تبادل بیش از ۱۸ میلیارد فایل و میزبانی بیش از ۱۳ میلیون و ۸۵۰ هزار دانش آموز احراز هویت شده باشد.

    وی همچنین یادآور شد: در حال حاضر «اوانو» ۷ میلیون و ۲۵۰ هزار نصب و یک میلیون و ۴۰۰ هزار مشترک ماهانه دارد؛ «همراه من» با ۲۵ میلیون و ۷۰۰ هزار کاربر فعال، دارای ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار مشترک فعال روزانه و ۱۳ میلیون مشترک فعال ماهانه است و «ذره بین» نیز جستجوگر بومی به حساب می آید که بیش از ۲ میلیون نصب فعال دارد و نزدیک به ۷۵ میلیون پرسمان ماهانه روی آن شکل می گیرد.

    مدیرعامل همراه اول، از شرکت ها و بخش های زیرمجموعه همراه اول نظیر «آکادمی همراه» و «مرکز تحقیق و توسعه» هم یاد کرد و گفت: در آکادمی همراه که به دنبال جذب از میان نخبگان کشور است، ۱۴۶ موقعیت کارآموزی فراخوان شد و از میان ۱۶۶۸۲ درخواست مجموع دو دوره فراخوان شده، ۵۰ نفر در خانواده همراه اول استخدام شدند؛ مرکز تحقیق و توسعه همراه اول در زمینه تحقیقات تکنولوژی فعال است و سمت و سوی فعالیت های دانش بنیان همراه اول را مشخص می کند.

    اخوان بهابادی، همچنین در بخش پرسش و پاسخ سهامداران، با توجه به اینکه بیشتر سوال ها درباره میزان تقسیم سود و موارد مالی بود، به برخی چالش ها و مشکلات پیش پای توسعه اپراتورها اشاره کرد و گفت: همانطور که می دانید عمده سرمایه گذاری ما «ارزی» و درآمدیمان «ریالی» است؛ با وجود آنکه نرخ ارز طی سالیان اخیر چندین برابر شده اما اپراتورها همچنان دارند با نرخ های سال ۱۳۹۵ بسته های اینترنتی شان را عرضه می کنند.

    وی با بیان اینکه نرخ هر گیگابایت اینترنت در کشورهای منطقه بین یک تا دو دلار است، تصریح کرد: همانطور که هزینه های عمده ما متناسب با سرمایه گذاری های ارزی به شدت افزایش یافته است، هزینه های دیگری هم داریم مانند حق السهم ۳۱ درصدی که نسبت به درآمدمان ثابت است و با هر میزان درآمد باید این رقم به خزانه واریز شود.

    مدیرعامل همراه اول، افزود: اما با این حال در شرایطی که قیمت شیر، ماست، مسکن، خودرو و همه حوزه ها در کشور افزایش یافته، اما اپراتورها که زمانی هر گیگابایت اینترنت را ۱۴ هزار تومان می فروختند، اکنون دارند با قیمت ۳ هزار تومان عرضه می کنند؛ تنها خدمتی که قیمتش در کشور نه تنها ثابت نمانده بلکه کاهشی شده، اینترنت است.

    اخوان بهابادی بیان داشت: همین حکایت را در صنعت برق نیز شاهد بودیم و نتیجه اش قطعی برق شد؛ الان وضعیت شبکه های ارتباطی به گونه ای است که تنها چند درصد خالی است؛ در حالیکه قبلا همین ظرفیت خالی تا ۴۰ درصد هم می رسید و بنابراین باید امیدوار بود اتفاقی نظیر کرونا نیفتد تا مشکلی برای شبکه ایجاد نشود.

    وی اشاره ای به مباحث مالی و درآمدی این شرکت نیز داشت و ابراز کرد: درآمدهای عملیاتی شرکت اصلی با ۲۲ درصد رشد به ۲۹۸۱۴ میلیارد تومان و سود خالص شرکت اصلی نیز با ۱۳ درصد رشد به ۴۹۰۵ میلیارد تومان در سال گذشته رسید.

    مدیرعامل همراه اول، اشاره ای به برنامه های «حمایتگری و اسپانسرینگ»، «خیریه و بشردوستانه» و «محیط زیست» در قالب مسوولیت های اجتماعی این اپراتور داشت و گفت: این قبیل اقدامات شامل حمایت از رویدادهای علمی و تخصصی، رویدادهای فرهنگی و هنری، حمایت از آزادسازی زندانیان و اقداماتی در راستای حمایت از محیط زیست و مواردی از این دست است.

    پیرامون مجامع «عمومی عادی سالیانه»، «عمومی عادی به طور فوق العاده» و «عمومی فوق العاده»

    با برگزاری سه مجمع سالانه، عادی بطور فوق العاده و فوق العاده شرکت ارتباطات سیار، صورت های مالی، رقم سود تقسیمی، انتخاب اعضای هیات مدیره و اصلاح ماده ۱۹ اساسنامه تصویب شد.

    بر اساس این گزارش، در این مجمع پس از قرائت گزارش عملکرد هیات مدیره مربوط به سال مالی منتهی به اسفند گذشته و نظر حسابرس و بازرس قانونی شرکت، صورت های مالی تصویب و به پیشنهاد هیات مدیره مقرر شد از ۱۰۳۹ ریال سود محقق شده هر سهم، ۵۹۰ ریال معادل ۵۷ درصد سود نقدی توزیع شود.

    بنابراین، سود سهامداران حقیقی که در سامانه سجام ثبت نام کرده اند از ۲۶ تیر از طریق شرکت سپرده گذاری مرکزی به شماره حساب بانکی معرفی شده، واریز می شود.

    سهامداران حقیقی که در سامانه سجام ثبت نام نکرده اند و یا سهامدارانی که سود مصوب مجمع سال گذشته را دریافت نکردند می‌توانند از ۳۱ مرداد با مراجعه حضوری به هر یک از شعب بانک پارسیان و با ارائه کارت ملی و اعلام کد بورسی نسبت به دریافت سود اقدام کنند.

    کلیه سبدگردان ها از ۲۶ تیر با ارسال درخواست، یک نسخه از کپی قرارداد، مجوز فعالیت و اعلام شماره شبا و سایر مستندات قانونی، سهامدارا حقوقی و صندوق های (به غیر از سهامداران عمده) دارای یک تا ۱۰ میلیون سهم از اول تا ۳۱ شهریور، ۱۰ میلیون و یک تا ۲۰ میلیون سهم از اول تا ۳۰ مهر، ۲۰ میلیون و یک تا ۵۰ میلیون سهم از اول تا ۳۰ آبان، ۵۰ میلیون و یک تا ۱۰۰ میلیون سهم از اول تا ۳۰ آذر، ۱۰۰ میلیون و یک تا ۳۰۰ میلیون سهم از اول تا ۳۰ دی و از ۳۰۰ میلیون و یک سهم به بالا از اول تا ۲۰ بهمن برای دریافت سود اقدام کنند. سود سهامدار عمده هم بصورت توافقی طی سال جاری با رعایت مهلت قانونی ۸ ماهه پرداخت می شود.

    همچنین به اتفاق آرا، شرکت های گسترش الکترونیک تدبیر ایران، مهر اقتصاد مبین، مخابرات، سامان سازه غدیر و کاراشاپ به عنوان اعضای حقوقی هیات مدیره برای دو سال آینده انتخاب شدند.

    در این میان، اصلاح ماده ۱۹ اساسنامه در خصوص شرایط حضور در مجامع و مشارکت در رای گیری تصویب شد که در کلیه مجامع عمومی صاحبان سهام می توانند شخصا یا وکیل یا قائم مقام قانونی اشخاص حقیقی و نماینده یا نمایندگان شخص حقوقی صرف نظر از تعداد سهام به شرط ارائه مدرک وکالت یا نمایندگی حضور به هم رسانند و هر سهامدار برای هر یک سهم فقط یک رای خواهد داشت.

    گفتنی است، در این مراسم پس از صحبت های علی بقایی به عنوان رئیس مجمع و مهدی اخوان بهابادی مدیرعامل همراه اول، أخذ پیشنهاد از میان سهامداران و رأی گیری انجام و مقرر شد از ۱۰۳۹ ریال سود محقق شده، ۵۹۰ ریال به ازای هر سهم توزیع شود که به حساب سجامی سهامداران حقیقی واریز می شود.

    خبرنگار: کوروش براق جم

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=303375

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم