• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
3

اتریوم ۲.۰ به‌زودی اولین به‌روزرسانی خود را انجام می‌دهد

  • کد خبر : 187716
  • 28 بهمن 1399 - 8:46
اتریوم ۲.۰ به‌زودی اولین به‌روزرسانی خود را انجام می‌دهد

ویتالیک بوترین، هم‌بنیان‌گذار اتریوم، دیروز اعلام کرد که به‌زودی اولین هارد فورک بیکن چین (Beacon Chain) اتریوم ۲.۰ را با نام «HF1» عرضه خواهد کرد. این هارد فورک قرار است تا نقش یک آزمایش را پیش از ان..

  • ویتالیک بوترین، هم‌بنیان‌گذار اتریوم، دیروز اعلام کرد که به‌زودی اولین هارد فورک بیکن چین (Beacon Chain) اتریوم ۲.۰ را با نام «HF1» عرضه خواهد کرد. این هارد فورک قرار است تا نقش یک آزمایش را پیش از انجام تغییرات بنیادی‌تر ایفا کند.

    به گزارش کوین تلگراف، این هارد فورک به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد که چند به‌روزرسانی کلیدی را روی بیکن چین اجرا کنند. انجام این به‌روزرسانی‌ها هم فرصتی برای آزمایش‌های کاربردی را مهیا می‌کند که در نهایت به تغییرات عمیق‌تر در آینده منجر می‌شود.

    بزرگترین تغییر کاربردی در این هارد فورک، پشتیبانی از کلاینت‌های سبک یا لایت کلاینت‌ها است. این گونه نودها با حداقل منابع کار می‌کنند و می‌توان آنها را روی تلفن‌های همراه هم نصب کرد. لایت نودها می‌توانند به جای تکیه بر ارائه‌دهندگان خارجی، خودشان وظیفه تأیید بلاک چین را بر عهده بگیرند.

    در اتریوم مفهومی با عنوان «متصدیان همگام‌سازی» (Sync Committees) وجود دارد. کار این گروه از اعتبارسنج‌ها این است که به‌صورت تصادفی امضاهایی خاص ایجاد کنند که تعیین نسخه صحیح از زنجیره را ساده‌تر می‌کند. پشتیبانی از لایت نود هم بر پایه این هدف ارائه شده است.

    اصلاح و رفع آسیب‌پذیری‌های احتمالی از جمله دیگر تغییراتی است که این فورک با خود به همراه خواهد داشت. به‌گفته توسعه‌دهندگان، این آسیب‌پذیری‌ها ممکن است برای سازماندهی مجدد بلاک چین مورد استفاده قرار گیرند. شایان ذکر است که این مشکلات نیازمند زمان‌بندی بسیار دقیق هستند و اجرای آنها باید با مهارت زیادی انجام شود، با این حال مهاجم می‌تواند با کنترل جمع کوچکی از اعتبارسنج‌ها از این آسیب‌پذیری‌ها استفاده کند. بوترین در این باره نوشته بود که این ضعف‌ها پیش از راه‌اندازی اتریوم ۲.۰ هم وجود داشت ولی کشف آنها دیر انجام شد و امکان اصلاح پیش از راه‌اندازی وجود نداشت.

    پیاده‌سازی مکانیزم جریمه‌ها از جمله دیگر تغییراتی است که در این هارد فورک اجرا خواهد شد. جریمه‌ها در اتریوم ۲.۰ با عنوان اسلشینگ (Slashing) یاد می‌شود. در حال حاضر، سهام‌گذاران اتریوم ۲.۰ ممکن است به‌واسطه فعالیت نکردن یا حمایت از زنجیره‌ای که طول کمتری دارد، بخشی از سرمایه خود را از دست بدهند. این مکانیزم، نوعی جریمه برای آنها ایجاد و انگیزه‌شان را برای اجرای حملات خنثی می‌کند.

    این احتمال وجود دارد که سهام‌گذارانی که فعالیت خود را به‌صورت خانگی و با اینترنت‌های خانگی پی می‌گیرند، با مشکل روبه‌رو شوند. مثلاً اینترنت ضعیف یا خاموشی‌ها می‌تواند باعث از دست رفتن سرمایه این سهام‌گذاران شود. از همین رو می‌توان گفت که این به‌روزرسانی می‌تواند کار را برای این افراد ساده‌تر کند. مکانیزم کسر سرمایه به‌عنوان جریمه، از یک سیستم توان‌دار استفاده می‌کند؛ این یعنی بین جریمه فردی که ارتباطش با شبکه به‌صورت مداوم قطع می‌شود و فردی که فاصله قطع ارتباط‌های او زیاد است، تمایز وجود دارد. مثلا، سهام‌گذاری که ارتباطش با شبکه ۱۰ بار و هر بار ۶ دقیقه (در مجموع ۱ ساعت) قطع شده باشد، جریمه‌اش ۱۰ برابر کمتر از فردی است که یک ساعت مداوم ارتباطش با شبکه قطع شده است.

    از سوی دیگر، مکانیزم کسر سرمایه به‌صورت تدریجی خواهد بود و مبلغ جریمه به‌صورت یکجا از وی کم نخواهد شد. این رویه باعث می‌شود که سهام‌گذار تا زمانی که حداقل‌های مورد نیاز را برای تأمین امنیت شبکه رعایت نکند، سرمایه از دست بدهد.

    در این هارد فورک، علاوه بر تسهیل شرایط برای افرادی که ناخواسته اشتباه می‌کنند یا اشتباه‌شان با قصد بدی انجام نشده است، کار برای مهاجمانی که به‌دنبال اخلال در شبکه هستند سخت‌تر شده است. در واقع این به‌روزرسانی ساده‌انگاری‌های سیستم را می‌کاهد.

    هنوز مشخص نیست که هارد فورک مذکور چه زمانی به اجرا گذاشته خواهد شد؛ چراکه هنوز مراحل نظیر توسعه و بررسی آنها باقی مانده است. در این مدت، توسعه‌دهندگان اتریوم به‌دنبال نامی برای HF1‌ هستند که مخفف هارد فورک شماره ۱ است. نام‌های پیشنهادی شامل نام ستاره‌ها، نام‌های مربوط به حوزه نجوم، ماه‌های سال و ناحیه‌های مختلف بازی «WOO» هستند.

    اتریوم ۲.۰ به‌زودی اولین به‌روزرسانی خود را انجام می‌دهد

    در این باره بیشتر بخوانید

    • تاریخ جدید هاردفورک اتریوم اعلام شد
    • ۶ شرکت بزرگ ارزهای دیجیتال برای خدمات اثبات سهام اتریوم درخواست ارسال کردند
    • شبکه آزمایشی جدید اتریوم ۲.۰ به‌زودی راه‌اندازی می‌شود
    • اتریوم ۲.۰ احتمالاً دو ماه دیگر راه‌اندازی می‌شود
    • ویتالیک بوترین خبر داد: فاز صفر اتریوم ۲.۰ به‌زودی راه‌اندازی می‌شود؛ کاهش شدید کارمزدها حتی قبل از به‌روزرسانی

    منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=187716

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم